Toon posts:

Een van de twee PC's werkt niet achter router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier heeng geleid door een vriend van mij. Ik heb het voglende: 2 pc's aangesloten op een router. 1 van die pc's doet het gewoon en 1 niet doordat die niet meer is aangesloten op het netwerk. Daarvoor moet ik het IP-adres van die pc vernieuwen. Nu is mijn vraag hoe moet ik dat doen zonder multikabel in te schakelen, want dat duurt ook een eeuwigheid met die gasten!!
Ik heb er verder niet veel verstand van, dus als je het duidelijk wil uitleggen zou het heel erg fijn zijn.

Alvast bedankt voor het helpen,

Greetz modwire

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24
hmmmm die pc's op welk operating systeem draaien die?
Kabel zit wel tussen pc2 en de router?

Gezien het feit router denk ik niet dat je veel support van multikabel gaat krijgen. die zullen zeggen sluit maar aan zoals het hoort. (en terecht het is voor een helpdesk niet te doen zoveel verschillende routers erzijn.)

Dus zoals iemand ooit op dit forum al zei:
"need more info, need more data"

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
ja de kabels enzo zitten allemaal goed. Er wordt gezegd dat het de firewall is, maar dat is niet zo want ik had alles al uitgezet en nog stond er: Beperkte of geen verbindings mogelijkheden. Dat staat dus rechts onderin.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zie ik als ik dubbelklik op de 2 computertjes rechtsonder: U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de pc heeft toegewezen.
Ik kan de verbinding herstellen. Druk ik erop, krijg ik dit: Dit probleem kan niet worden opgelost omdat deze actie niet kan worden voltooid: Kan niet het ip-adres vernieuwen.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Staat DHCP server aan in de router?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is DHCP? Ik zei ook al: heb er niet veel verstand van ;)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet niet of je al dingen hebt geprobeerd maar dit is waar ik in eerste instantie aan denk:

1. Router instellingen controleren
2. Nieuwste netwerkkaart drivers proberen
3. firmware van je router updaten
4. andere poort op je router
5. Kabel rot, probeer andere

Meer info is welkom ;0

EDIT:

DHCP houd in dat de router je ip bepaald en je dit niet handmatig in hoeft te stellen bij je netwerk instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door itons op 15-09-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan staat ie volgens mij aan

maar waarom zou ik dan wel op 1 van de 2 pc's die op de router staan aangesloten dan wel gewoon op i-net kunnen en op die ander dus niet :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 21:40 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:38:
maar waarom zou ik dan wel op 1 van de 2 pc's die op de router staan aangesloten dan wel gewoon op i-net kunnen en op die ander dus niet :?
DHCP met een pool van 1 ip, het is lullig maar het kan echt :(

Ik neem aan dat je windows XP gebruikt.

START, Instellingen, Configuratie scherm, Netwerkverbindingen,
rechtermuisknop op de LAN verbinding
eigenschappen
Naar beneden rollen en klikken internet protocol (TCP/IP)
eigenschappen aan klikken.
het rond voor automatisch een Ip laten toewijzen aan klikken.
Het rondje voor automatisch een dns laten toewijzen aan klikken.
bevestigen met ok.
nog een keertje ok
Sluit ook configuratie scherm af ...

heb een minuutje geduld

en je internet verbinding nog een keetje testen ?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt maar weer dat het echt kan. Ik heb XP ja. En heb precies gedaan wat je zei dat ik moest doen. Heb ook de handmatige functie geprobeerd, had ip-adres en subnetmasker gevonden, ingteypt. Maar geen veranderingen vonden plaats :( Ik heb nog steeds geen verbinding.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:41
Probeer op die ene computer de netwerkkaart eens op 10MBit Half Duplex te zetten. Misschien is de kabel te rot voor 100MBit Full Duplex maar nog net niet voor 10MBit Half Duplex.

Dit doe je als volgt:

Rechtermuisknop op Deze Computer, Eigenschappen. Tabblad Hardware, dan Apparaatbeheer. Dan ga je naar Netwerkadapters en je dubbelklikt op de netwerkadapter waar de kabel in zit. Ga naar het tabblad en zet de Verbindingssnelheid op 10MBit / Half Duplex. Als het dan WEL werkt is OF de netwerkkaart rot OF (waarschijnlijker) de kabel rot.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ook geprobeerd, maar tevergeefs het heeft niet geholpen :(. Had ook al andere poort op de router geprobeerd, maar deed geen verandering. Wel nog bedankt voor de hulp. Ik zal ook nog de nieuwste drivers proberen.Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit ook al geprobeerd als tip van een vriend van me: via cmd.exe
ipconfig ingetypt.. zag ik me ip en subnetmasker
daarna dus ipconfig /release gedaan en daarna ipconfig /renew
dat zou dus me ip vernieuwen. Dat is dus ook niet gelukt. Ik word er gek van. Ik heb laatst trouwens ook gehoord dat iemand anders precies hetzelfde probleem had. Die heeft dit gedaan: nieuwe netwerkkaart --> geen veranderingen. Pc geformateerd --> alles opnieuw geïnstalleerd. En toen deed ie het weer. Maar ik zou dat liever niet willen doen. Dus als iemand nog wat weet, ik hoor het graag en probeer het gelijk uit en laat weten of het gelukt is of niet.

Verwijderd

Wat krijg je te zien als je ipconfig /all doet op de PC die het niet doet?

Verwijderd

Precies, hier kan niemand iets over zeggen totdat je de output van 'ipconfig /all' op BEIDE pc's post.

En verzin in het vervolg graag een titel die je probleem omschrijft. Dit is echt niks.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 13:55
hoezeker ben je ervan dat je een router hebt..
een router deelt het netwerk bij jou thuis op je eigen netwerkje..
ik heb ook wel eens mensen gezien die een switch wilden aansluiten op een macadres gebonden netwerk ( chello )
dit gaat dan dus niet werken.( maar met een router dus wel )
we wachten op je ipconfig ...

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad met een Sweex router, nadat ik de kabels achterop de router had opgeplugt (1<>2) werkte het wel.
Wat ik ook doe is de computers eerst één voor één op zonder router op de modem aansluiten en vervolgens de router ertussen hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor van die titel, ik had dit liever ook niet gewild hoor!!
En ja ik heb een router, zo stom ben ik nou ook weer niet!!
Kabels wisselen tussen modem en router heb ik al geprobeerd --> haalde niets uit.

Van de pc die het wel doet de link:
http://www.geekimages.com...ie%20het%20wel%20doet.jpg

Van de pc die het niet doet de link:
http://www.geekimages.com...e%20het%20niet%20doet.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 13:25 ]

Verwijderd

Probeer de WinSockXPfix of de command line tool netsh (netsh int ip reset resetlog.txt) eens!! ;)

Edit: Zie ik op de niet werkende PC firewalls geïnstalleerd staan? Die kunnen ook de oorzaak zijn, uitschakelen is soms niet voldoende dus deïnstalleren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 14:00 ]

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:26:
Dit zie ik als ik dubbelklik op de 2 computertjes rechtsonder: U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de pc heeft toegewezen.
Ik kan de verbinding herstellen. Druk ik erop, krijg ik dit: Dit probleem kan niet worden opgelost omdat deze actie niet kan worden voltooid: Kan niet het ip-adres vernieuwen.
Dit heb ik laatst ook gehad bij een collega van me.
Welke firewall heb je? Alleen die van XP of toevallig ook nog een andere?
Die van XP kun je uitschakelen, maar als je andere hebt (sygate of zonealarm of zo)
dan helpt wellicht het deinstalleren ervan wél.
Bij die collega van me stond sygate erop, uitgeschakeld maar dat hielp niet.
Vervolgens (na een tijdje vanalles en nog wat geprobeerd te hebben :+ ) de firewalle gedeinstalleerd
opnieuw opgestart....en voilà probleem opgelost. 8)7
Raar maar waar!

Verwijderd

Nu is het moment om een andere kabel te gaan proberen. De computer heeft gewoonweg geen contact met de router en dat kan best aan die kabel liggen.

Verwijderd

Topicstarter
wijbro schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:07:
[...]

Dit heb ik laatst ook gehad bij een collega van me.
Welke firewall heb je? Alleen die van XP of toevallig ook nog een andere?
Die van XP kun je uitschakelen, maar als je andere hebt (sygate of zonealarm of zo)
dan helpt wellicht het deinstalleren ervan wél.
Bij die collega van me stond sygate erop, uitgeschakeld maar dat hielp niet.
Vervolgens (na een tijdje vanalles en nog wat geprobeerd te hebben :+ ) de firewalle gedeinstalleerd
opnieuw opgestart....en voilà probleem opgelost. 8)7
Raar maar waar!
van norton hebben we een firewall .. en die van xp had ik al uitgeschakeld!
Ik zal het gelijk proberen, en anders andere kabel proberen.

edit:
Ik zal de winsockxp ook es proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel goed nieuws :)
de winsockxp heeft geholpen.
Erg bedankt iedereen die me geholpen heeft en er moeite voor gedaan heeft. _/-\o_

En special thanks to Fodder die me dus uit de problemen heeft geholpen. _/-\o_
Pagina: 1