[Behuizing HTPC] Silverstone LC1xM + Multimedia Software

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een leuke HTPC behuizing en mijn oog is gevallen op het assortiment van Silverstone: http://www.silverstonetek.com/product-case.htm

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de LC16M: http://www.silverstonetek.com/products-lc16m.htm deze heeft veel functies en is met €299 nog enigszins betaalbaar, al-hoe-wel ik het toch een hele prijs vindt.

Nu wordt bij deze behuizingen een stukje software bijgeleverd welke onderandere de knoppen en het display op de voorzijde aansturen. Daarnaast wordt er een Multimedia programma meegeleverd van waar uit Media bestanden gecatoriseerd en afgespeeld kunnen worden. Daarnaast kan als er een TV kaart aanwezig is ook TV gekeken worden. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze behuizing of één van de andere modellen die van deze software is voorzien en kun je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Deze vragen heb ik namelijk niet allemaal kunnen terug vinden in verschillende reviews die er voornamelijk alleen van de andere modellen beschikbaar zijn.

Een ander model dat gebruikt maakt van deze software is b.v. de LC14M: http://www.silverstonetek.com/products-lc14m.htm

Mijn vragen:
- Wie heeft ervaring met specifiek deze behuizing en hoe bevalt hij?
- Biedt de software ook mogelijkheden om van TV te kunnen opnemen?
- Wat zou je minimaal aan hardware nodig zijn om deze software goed te kunnen gebruiken onder Windows XP Pro/Home? (Deze spec's zijn niet op de site van Silverstone terug te vinden.)

P.s. Ik heb nog wat oudere hardware liggen die ik wil gaan gebruiken, de HTPC gaat ook alleen maar gebruikt worden als media center voor afspelen van Divx/DVD/MP3.. etc en eventueel TV kijken en opnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 15-09-2005 20:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Niemand ervaring met de Silverstone behuizingen en de bijbehorende software? :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan in veel gevallen ook DScaler gebruiken als TV tuner of video recorder.
Wel heb je een stevige CPU (2.2Ghz was niet genoeg) nodig om met compressie videobeelden op te nemen.

Voor de rest heb je aan een 1GHz machine meer als voldoende is mijn persoonlijke ervaring.
Als je geld heb voor een TV kaart met hardwarematige MPEG decoder dan hoef je ook niet een echt snelle CPU te hebben. :)

[ Voor 38% gewijzigd door -=bas=- op 17-09-2005 00:14 ]

Senile! Senile Oekaki

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Meestal gebruik je toch mce2005 voor dit soort systeempjes daar worden iets zwaardere specs aangehangen dan die hier langskomen, zijn wel te vinden op GoT.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 01:19
Ik ben in het bezit van een lc14m en ben hier uiterst tevreden over, het is echt de meest relaxte kast ooit! Enige problemen zijn de ruimte, er past een standaard atx moederbord in, maar daar is het ook mee gezegd. Ik zou hem er voor geen goud ooit nog uit halen... alles past en als het zit, moet je eik laten zitten, wat bij mij dus niet het geval was, door enige mods en ander indelingen, vanwege de airflow.
De software, imedian, gebruik ik NIET. Het is naar mijn mening niet zon heel relaxt programmatje, maar ik heb het nog niet echt lang geprobeerd. Ik heb geen tv kaart(nog niet) dus ik kan niet zeggen of je hier mee op kan nemen.
Als je een echte htpc wilt, dan moetje zeker niet twijfelen, maar gewoon voor silverstone gaan. De afwerking is super en het is een compleet pakket. De knopjes op de voorkant zijn super handig en ook de afstandsbediening is super...

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 17:09
Ik heb zojuist een LC16M gekocht (165 euro zonder voeding), maar heb een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

A: Moet de LCD het al doen als je de PC aanzet ?, deze doet bij mij namelijk niks. Of moet je daar eerst de software voor installeren.

B: het "lampje" naast de rode knop op de remote is dat ook een lampje ? en moet die branden als je een knop indrukt (doet hij bij mij nl ook niet, en boot vanaf remote ook niet)

Edit: Vraag B is opgelost. Nieuwe bat. waren gewoon leeg. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Psychops op 13-11-2005 14:24 ]

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik ben in het bezig van een LC14m en ben zeker zeer te spreken over de kast (niet dat alles werkt, nog). Maar voorgeving, materiaal... alles, zo goed afgewerkt! Ik heb er een zalman 460watt voeding inzitten en heb de 92mm fan niet aangesloten, maar ik hoor de kast nauwlijks!

Ik heb ook moeite het het vfd schermpje, deze hoort te werken nadat je de software geinstalleerd hebt in windows, maar wat ik ook doe en verander, niets helpt...dus als er mensen zijn die nog wat tips hebben en anders is het misschien wel DOA.

Die afstandsbediening is inderdaad geweldig! Kan echt alles zelf instellen zoals je wil, maar dan ook echt ALLES! Deze kast staat naast me versterker en gebruik hem als mediacenter.
Pagina: 1