[VB6] openen van netwerk share

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

Ik zit hier met een probleempje...
Ik heb een progsel met daarin de volgend code om een netwerkshare op de fileserver te openen:

code:
1
2
3
 Private Sub pictures_Click()
  ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "\\191.168.0.100\pics", vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL
End Sub

Nou dit werkt perfect, ik krijg netjes de map met foto's te zien in een windows explorer schermpje...

Maarnu... als ik mijn programma op de pc zet waar hij voor bedoeld is werkt het NIET...

Ik heb het geprogrammeerd op mijn laptop, die runt een Nederlandse versie van Windows XP SP2.
De PC waar ie op moet draaien draait een Engelse versie van Windows XP Pro SP2.

zelfde programma, zelfde netwerk, alleen andere uitwerking.
Op het engelse xp systeem als je op de knop klikt 'hangt' het programma een seconde of 3 en gaat daarna weer vrolijk verder waar het mee bezig was, maar zonder die netwerk share te laten zien.

De search hielp me niet veel een ook google heeft (nog) niet kunnen helpen....
Wie weet een oplossing, of in iedergeval een rede waarom dit zo is, wel interesant om te weten :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Mogelijk een verschil in de runtime-librarys? Of zou hij dan een error moeten geven?
Niets te vinden in het eventlog van de engelse pc?

Anders misschien deze functie volgen met een check of de share is aangemaakt, en zo niet gewoon een exec doen naar; "net use T:\ \\191.168.0.100\pics /yes" ?

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 15-09-2005 20:44 ]

Verwijderd

Zou dat misschien niet een type fout zijn, aangezien 191.168.0.100 een public network IP nummer is en 192.168.0.100 private network IP nummer?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:50:
Zou dat misschien niet een type fout zijn, aangezien 191.168.0.100 een public network IP nummer is en 192.168.0.100 private network IP nummer?
Nee das geen typefout, zo is het netwerk hier opgezet.. en hier op m'n laptop doet ie t wel :?

k zal als ik zo de kans heb even de eventlogs erop na slaan... eens zien wat daar in staat...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram