Hey,
Ik zit hier met een probleempje...
Ik heb een progsel met daarin de volgend code om een netwerkshare op de fileserver te openen:
Nou dit werkt perfect, ik krijg netjes de map met foto's te zien in een windows explorer schermpje...
Maarnu... als ik mijn programma op de pc zet waar hij voor bedoeld is werkt het NIET...
Ik heb het geprogrammeerd op mijn laptop, die runt een Nederlandse versie van Windows XP SP2.
De PC waar ie op moet draaien draait een Engelse versie van Windows XP Pro SP2.
zelfde programma, zelfde netwerk, alleen andere uitwerking.
Op het engelse xp systeem als je op de knop klikt 'hangt' het programma een seconde of 3 en gaat daarna weer vrolijk verder waar het mee bezig was, maar zonder die netwerk share te laten zien.
De search hielp me niet veel een ook google heeft (nog) niet kunnen helpen....
Wie weet een oplossing, of in iedergeval een rede waarom dit zo is, wel interesant om te weten
Ik zit hier met een probleempje...
Ik heb een progsel met daarin de volgend code om een netwerkshare op de fileserver te openen:
code:
1
2
3
| Private Sub pictures_Click() ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "\\191.168.0.100\pics", vbNullString, "C:\", SW_SHOWNORMAL End Sub |
Nou dit werkt perfect, ik krijg netjes de map met foto's te zien in een windows explorer schermpje...
Maarnu... als ik mijn programma op de pc zet waar hij voor bedoeld is werkt het NIET...
Ik heb het geprogrammeerd op mijn laptop, die runt een Nederlandse versie van Windows XP SP2.
De PC waar ie op moet draaien draait een Engelse versie van Windows XP Pro SP2.
zelfde programma, zelfde netwerk, alleen andere uitwerking.
Op het engelse xp systeem als je op de knop klikt 'hangt' het programma een seconde of 3 en gaat daarna weer vrolijk verder waar het mee bezig was, maar zonder die netwerk share te laten zien.
De search hielp me niet veel een ook google heeft (nog) niet kunnen helpen....
Wie weet een oplossing, of in iedergeval een rede waarom dit zo is, wel interesant om te weten
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram