brandfouten: MEDIUM ERROR

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb een Acer 6x4x32x IDE brander en ik krijg af en toe (random, geen peil op te trekken :() de volgende foutmelding tijdens het branden met CloneCD:

Writing to CD failed: MEDIUM ERROR: WRITE ERROR (3:0x0C:0x00)

Nero heeft dit af en toe ook met een vergelijkbare foutmelding, dus het ligt niet aan de software.

Ik heb al veel aan mijn config veranderd, DMA aan/uit, apparaten aan de andere controller hangen, firmware updaten,
Het gebeurt ook soms met Philips en MMore cd's, net als met nonames..

Weet iemand wat dit veroorzaakt?
En nog belangrijker: wat doe ik eraan?

Verwijderd

Kan 2 oorzaken hebben:

1) de CD-Rs
2) Laser is aan het overlijden...

Hebbie al de nieuwste firmware op je fikker geflashed? Wil ook wel eens helpen...

• QuarK
Wel, de CD-R's zijn het niet want ik heb 6 verschillende merken gehad en met allemaal het ik het wel eens gehad.

En de writer is nog geen 4 maanden oud, dus als die laser nu al redelijk verrot is..
Gelukkig heb ik garantie.

Ik heb het verhaal ook al naar Acer gestuurd, misschien kunnen zij me vertellen wat die error betekent..

O ja, ik heb de firmware 2 keer geupdate, dus dat is ook wel in orde..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer je niet 4x cdr op 6x te fikken?
heb ook welles zo'n soort melding en als ik dan de zelfde cd op 4x fik ipv 6x gaat het goed. Goedkope cd's hé :(

• QuarK
Bwa, zo goedkoop vind ik Philips en MMore niet :(
Enne, ook wel eens gehad toen ik op 4x wat wilde branden..

Maarre, weet iemand wat die hexwaarden aan het eind van de foutmelding aangeven..

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Ik heb zo goed als het zelfde probleem.
In alle programma's geeft i bij het branden van 700mb cd's aan: Medium error". 650mb cd's daarin tegen doet i als een raket.
Die zelfde 700 mb cd's hebben het eerst wel gedaan :?
Waarschijnlijk moet ik m'n brander een keer schoonmaken, ik weet alleen nog niet of dit nou kan met die schoonmaak cd's omdat de ene zegt dat het wel kan en het gewoon werkt en de ander zegt dat je dat absoluut niet moet doen omdat je dan de brander sloopt :?
Ik heb ook allen 101 verschillende instellingen geprobeert, met 7 verschillende programma's getest en 3 firmwares geprobeerd.

Verwijderd

Dit hoort in Opslagmedia en IO Controllers.

Maar het lijkt me sterk dat over deze error niets met de search of google te vinden is.

"Op het web gezocht naar MEDIUM ERROR: WRITE ERROR. Resultaten 1 - 10 van circa 229,000. "
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.