Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik zoek een application (niet program) voor de ti 83/84 plus dat ik dus het nummer inschrijf, neerzet tot hoeveel significant figures de uitkomst moet zijn en dat hij het dan voor mij uitrekent

Ik heb google geprobeert en vond sigfig.zip maar dat is het

Heel erg bedankt voor de hulp

it's as simple as something the nobody knows....

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Kun je misschien wat duidelijker zijn, want ik snap er werkelijk geen biet van B)

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

maar dat is het
Niet?

Organiseer het eens een beetje zodat iemand hier het begrijpt waardoor die je misschien verder kan helpen...

• boogywoogy
nou ik zoek voor een app wat dit voor mij doet bijv:

ik wil 16 342 naar two significant figures krijgen en de uitkomst zou dan 16 000 zijn

wat ik wil is dat ik een app kan gebruiken waar ik het nummer invoer en zet tot hoeveel significant figures hij moet en dat ik dan de uitkomst heb

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
heb je al gegoogled?

http://ticalc.org gecheckt?
trouwens hoort dit volgens mij onder software ofzo..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
boogywoogy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:02:

ik wil 16 342 naar two significant figures krijgen en de uitkomst zou dan 16 000 zijn

wat ik wil is dat ik een app kan gebruiken waar ik het nummer invoer en zet tot hoeveel significant figures hij moet en dat ik dan de uitkomst heb
Nee, nu is het duidelijk 8)7
boogywoogy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:55:
Als het dat is, wat is dan het probleem :?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:33

The_Scarabial

MTB for life!

dit kan iedereen toch met zijn bolle blote hoofd :?

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je 16 342 in 2 significante cijfers moet noteren, dan wordt het wel 16 * 103. Die nullen mag je namelijk niet opschrijven. B)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
boogywoogy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:55:
Ik zoek een application (niet program) voor de ti 83/84 plus dat ik dus het nummer inschrijf, neerzet tot hoeveel significant figures de uitkomst moet zijn en dat hij het dan voor mij uitrekent

Heel erg bedankt voor de hulp
SciTools "Science Tools" heet de app die jij zoekt. Het is te downloaden op de site van TI zelf. En kan onder andere significante cijfers uitrekenen. Ik vind vooral de unit-converter erg handig.

http://education.ti.com/us/product/apps/scitools.html

Edit: in de handleiding van SciTools staat trouwens haarfijn uitgelegd hoe dat nou werkt met significante cijfers.

[ Voor 11% gewijzigd door mt-cube op 15-09-2005 20:20 ]

Verwijderd

of 1,6 * 10^4

Maar waarom heb je daar een rekenmachine voor nodig?
Als dat niet uit het hoofd lukt dan is de Havo/het VWO misschien niet zo geschikt.

zat dat Science Tools niet daar al standaard op geïnstalleerd (bij mij volgens mij wel....weet ik niet meer cker)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 20:18 ]

Verwijderd

die functie zit ook gewoon op je rekenmachine moet je volgens mij bij mode ergens zijn

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Dude, er zit een bepaalde mode op je Ti-83 geloof ik waardoor ie dat automagisch doet...

edit:
Toch écht 't gehele topic in 't vervolg eens doorlezen :X

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 15-09-2005 20:20 ]

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:29
onder het knopje MODE kun je met die getalletjes het aantal cijfers bepalen, je hebt daar dus geen extra programma voor nodig.

Hoi

Verwijderd

Op de Ti84 Plus, zit ergens een setting waar je kan kiezen hoeveel significante cijfers je max mag hebben, maar vooralsnog, met een beetje brein kan iedere aap dit oplossen...

• boogywoogy
WOW, Ja niet echt slim van mee wist ik helemaal niet!!

Maar ik zit dan naar die application te kijken en dan zie ik niet waar ik kan aangeven tot hoeveel significant figures ik wil gaan.

• boogywoogy
roelieboelie schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:22:
onder het knopje MODE kun je met die getalletjes het aantal cijfers bepalen, je hebt daar dus geen extra programma voor nodig.
dat is voor decimal approximations

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ posts hier boven me: Normal, Sci(entific) of Eng(ineering, dacht ik), werken dus niet optimaal, want dan maakt ie er alleen een decimaal getal van:
Normal: 16432
Sci:1.6432 * 104
Eng: 16.432 * 103

Hij haalt dus niet de niet significante getallen weg. Echter ben ook ik van mening dat je significante cijfers bepalen makkelijk uit je hoofd moet kunnen doen, als je havo of vwo doet.

Ik heb 'maar' een TI-83, maar dat mag de pret niet drukken, dit is voor zover ik weet niet veranderd in de opvolgende versies.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
boogywoogy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:25:
WOW, Ja niet echt slim van mee wist ik helemaal niet!!

Maar ik zit dan naar die application te kijken en dan zie ik niet waar ik kan aangeven tot hoeveel significant figures ik wil gaan.
No offence, maar is 't echt zo moeilijk om dat nou uit 't hoofd te doen? En onthoud dat je niet mag afronden binnen een som enzo :)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

DrivinUCrazy schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:28:
@ posts hier boven me: Normal, Sci(entific) of Eng(ineering, dacht ik), werken dus niet optimaal, want dan maakt ie er alleen een decimaal getal van:
Normal: 16432
Sci:1.6432 * 104
Eng: 16.432 * 103

Hij haalt dus niet de niet significante getallen weg.
Als je in het mode menu "float" nog op "1" zet krijg je hem mooi in 2 significante cijfers :)

offtopic:
Hoi DrivinUCrazy :Y)

public void ik()

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, als je het direct significant intikt werkt het ook. 8)7

offtopic:
Hoi

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dit mag idd best wel uit je hoofd :/
als is het wel makkelijk om het te controleren ;)
Pagina: 1