Vervangen focusscreen EOS 10D

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 17:47

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik ben eergisteren teruggekomen van een wonderschone safarivakantie naar o.a. Masai Mara (Kenya) en de Serengeti (Tanzania) van 3 weken.

Het behoeft geen uitleg dat deze uitermate stoffige omgeving niet de meest ideale omstandigheden zijn om je spiegelreflex van ander glas te voorzien. Hoewel je zo voorzichtig mogelijk doet ontkom je er niet aan (in mijn geval) om zo nu en dan mijn EF TC 1,4x II aan of van mijn EF 100-400L IS te doen aangezien het wild soms gewoonweg te dichtbij was voor (effectief) 224mm, dus met mijn objectief op 100mm en i.c.m. mijn 10D.

Hierdoor verschenen verschillende stofdeeltjes in het zicht wanneer ik door de zoeker keek en na wat onderzoek bleken deze (gelukkig) nier op de sensor te zitten maar op de focusscreen, het kunststof plaatje haaks boven de spiegel. Hoewel dit geen effect op de foto's heeft stoor ik mij hier toch aan en heb de grootste deeltjes getracht weg te blazen met een handblazer (rubber bolletje) wat tot mijn grote frustratie alleen maar tot erger leidde.

Thuisgekomen zag ik onder betere omstandigheden dat mijn schoonmaakpogingen lichte streepjes op het kunststof hadden achtergelaten en speurend op internet vond ik dat voor de 20D deze screens (zelf) vervangbaar zijn.

Iemand bekend of dat ook voor de 10D geldt voor het geval het in de toekomst erger beschadigd raakt?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Doug Kerr heeft geloof ik matglas van deze site: http://www.keoptics.com/Canon10D.htm

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 17:47

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Hmm, stom van me. Ik zal eens kijken. Bedankt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford