Toon posts:

moederbord inbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als dit de zoveelste keer is dat dit gevraagd wordt mijn excuses maar....

Ik heb
een asus an8-e mobo
een atx kast met bumps/verhogingkjes op de moboplaat

Kan ik het mobo rechtstreeks op de plaat vast schroeven?
Heb ik geen standoffs nodig?
Moet ik of moet ik zeker niet rubber/plastic ringetjes gebruiken.

Mvg
gerrit van wijk

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als de verhogingen hoog genoeg zijn kun je hem direct op de plaat schoeven, en dat zie je snel genoeg als je het moederbord ertegenaan houdt... Komen de aansluitingen uit is het goed, anders spacers gebruiken...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Je mag het moederbord niet direct op de plaat schroeven daar dit kortsluiting veroorzaakt.

Tegenwoordig worden er 'standoffs' gebruikt welke geleiden. (Aarde). Vroeger zag je veel plastic pinnen/standoffs, echter werd er wel één 'standoff' toegevoegd.

Mijn ervaring is dat een PC goed kan draaien zonder geleidende 'standoffs'. Toch lijkt mij het verstandig om de koperen/aluminium 'standoffs' te gebruiken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thandor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:42:
Je mag het moederbord niet direct op de plaat schroeven daar dit kortsluiting veroorzaakt.

Tegenwoordig worden er 'standoffs' gebruikt welke geleiden. (Aarde). Vroeger zag je veel plastic pinnen/standoffs, echter werd er wel één 'standoff' toegevoegd.

Mijn ervaring is dat een PC goed kan draaien zonder geleidende 'standoffs'. Toch lijkt mij het verstandig om de koperen/aluminium 'standoffs' te gebruiken :)
Jah, das leuk, maar er zijn dus ook genoeg kasten te vinden waar je die dingen niet nodig hebt, omdat ze in feite in de mobo plaat ingebouwd zitten...

• Thandor

Thandor

SilverStreak

MikeyMan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:47:
[...]

Jah, das leuk, maar er zijn dus ook genoeg kasten te vinden waar je die dingen niet nodig hebt, omdat ze in feite in de mobo plaat ingebouwd zitten...
Hmm, inderdaad. Daar heb ik er zelf ook 2 van staan, helaas niet zo snel aan gedacht ;).
Kan ik het mobo rechtstreeks op de plaat vast schroeven?
Dat kan dus niet ;) .
Wel op eventuele verhogingen* die al in de kast aanwezig waren mits deze geen contactpunten van het moederbord raakt.
*Veel, zoniet bijna alle, verhogingen zijn van rubber dacht ik. Die geleiden dus niet en gaat het verhaaltje dus niet op.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 11:28
Vraagje tussendoor. Stel je moederbord heeft kortsluiting gemaakt... gaat deze dan kapot of kan je hem gewoon weer (goed0 plaatsen?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

The Mystic schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:03:
Vraagje tussendoor. Stel je moederbord heeft kortsluiting gemaakt... gaat deze dan kapot of kan je hem gewoon weer (goed0 plaatsen?
Mijn ervaring is dat beide kan. Sommige videokaarten overleven een vallend schroefje (met een vonkje). Zwart beeld was gevolg. Een keer aan/uit zetten en de kaart draaide weer perfect.

Het kan dus zijn dat het moederbord het overleeft. Het kan zijn dat een bepaalde chip doorbrand waardoor enkele functies van het moederbord mogelijk niet meer werken en in de ergste gevallen kan het zijn dat het apparaat niet meer werkt.

Het ligt er maar net aan waar er kortsluiting was en of de chip het overleeft.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dit weekend de test opstelling buiten de kast gedeeltelijk demonteren en alles in de kast plaatsen.
Mobo vastschroeven op de bumps met een paar plastic ringetjes er tussen.
De aarde van mijn voeding zal ik ook aan 1 van de mobo schroefjes vast zetten.
Ik zal er iop letten dat het mobo nergens contact maakt.

Bedankt voor de reacties.

Opmerking;
Ik vind het geluid van de nb fan (versie 2.0) reuze meevallen.
Mijn andere fans maken meer geluid.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 11:28
Ik wilde een nieuwe topic starten maar wil het eerst via dit topic proberen omdat het erg veel lijkt op mijn probleem.

Ik heb dus ook een Asus a8n-e moederbord gekocht in combinatie met een p160 van Antec. In de Antec zit een uitneembare moederbordtray met kleine verhoginkjes van aluminium. Verder zijn er koperen schroefjes meegeleverd, maar geen plastic. Het moederbord heeft overigens ook enkele verhoginkjes van plastic.

Nou is mijn vraag dus, kan ik het moederbord gewoon op de moederbordtray monteren (Antec zal toch ook wel beter weten, zij leveren er geen plastic ringetjes bij). Misschien heeft iemand ervaring met de antec p160, die hetzelfde probleem had.
Pagina: 1