[ADSL]ADSL PRO8 (BBned) problemen

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
We zijn laatst overgestapt van Hccnet KPN ADSL basic naar Hccnet BBned ADSL pro 8. Ik heb gister een modem (Zyxel HW660 wireless router modem) erbij gekregen. Ik kreeg deze echter voor geen meter aan de praat. Het lichtje "DSL" blijft knipperen. We hebben voor de zekerheid nog even de Speedtouch 510 eraan gehangen om te kijken of dat wel werkte. En dit werkte gewoon op de volgende instellingen:

Bridget Ethernet - DHCP
VPI: 0
VCI: 35

In m'n nieuwe Zyxel heb ik de instellingen van hccnet overgenomen:

Inloggen: nee
Mode: Routing
Encapsulation: Enet Encap
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 35

Obtain an IP address automaticlly
Network address translation: SUA only

Maar deze doet dus niets. Het vreemde is ook dat als ik de speedtouch gebruik, alleen m'n broer kan internetten op zijn pc. Mijn pc heeft geen internet. Iemand hier meer bekend mee? Via de Speedtouch gaat het internet namelijk redelijk bagger, en maar 1 pc kan er gebruik van maken :'(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je speedtouch heb je als Bridge ingesteld staan, dus niet als router.

Je ZyXEL krijgt geen IP omdat je IP nog in een lease vast zit op de netwerk kaart van de PC van je broer. Als je op die PC online bent, dan doe je:

start --> uitvoeren.

cmd

ipconfig /release

Dan de stekkers gelijk los van modem en de ZyXEL eens aansluiten.

Maar eerst zal je ZyXEL sowieso een brandend DSL lampje moeten geven natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 15-09-2005 19:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Reb87
  • Niet online
idd :P DSL lampje moet eerst maar eens flink groen gaan branden (en blijven branden ;) )

-update-

Ik heb via de Hccnet helpdesk mijn Speedtouch 510 omgetoverd tot een BBned modem ;) Alles werkt nu. Maar! Mijn modem geeft het volgende aan: http://benjamin.reyntjes.com/images/speedtouch.png

De snelheid is: 1024 / 7456 (up/down). Maar ik heb ADSL PRO8, dus dat moet hoger zijn toch? (8064/1024) Of kan de Speedtouch 510 deze snelheid niet aan? :?

[ Voor 70% gewijzigd door Reb87 op 15-09-2005 20:44 ]

• Reb87
  • Niet online
schopje :'( Weet er niemand wat er aan de hand kan zijn met die Zyxel? Volgens het boekje betekend het knipperen:

The Prestige is initializing the DSL line.

Ik weet niet hoe lang dit duurt, maar na een half uur staat hij nog vrolijk te knipperen.

Om precies te zijn. Het is een: Prestige 660HW-63. Is dit de ISDN uitvoering? Ik kan dit namelijk ook al niet terug vinden :'(

[ Voor 94% gewijzigd door Reb87 op 16-09-2005 19:43 ]

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hier hetzelfde probleem, 2 weken geleden een zyxel modem gekregen, 660 HW, vorige week adsl verbinding weg (zonder aankondiging...) en nu doet die zyxel modem dus niets. Soms een beetje knipperen, soms helemaal niets. Al 10x gebeld, en 10x niets verandert. Volgens hun moet het allemaal goed zijn, maar die zyxel modem doet vrij weinig. En mijn omgebouwde speedtouch home>pro>510 krijgt ook geen linesync. Dus ben benieuwd hoe je dat aan het werk hebt gekregen... Een beetje internet is altijd nog beter als geen internet.

Vergeet btw niet dat je MAC-adres wordt geregistreerd de eerste keer. Dus als nu het MAC adres van je speedtouch is geregistreerd kun je niet meer met een andere modem contact maken met BBned. Misschien dat je perongeluk nu de verkeerde modem hebt laten registreren. Als het goed is werd je de eerste keer naar een pagina geredirect.

[ Voor 26% gewijzigd door Blue2k op 17-09-2005 11:32 ]

• Reb87
  • Niet online
http://www.hcchulp.nl/vra...ag.cfm?app=hccnet&id=140# Aan de hand van deze stappen kun je de speedtouch "omtoveren" ;)

• bjck
Ozxobez schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:40:
idd :P DSL lampje moet eerst maar eens flink groen gaan branden (en blijven branden ;) )

-update-

Ik heb via de Hccnet helpdesk mijn Speedtouch 510 omgetoverd tot een BBned modem ;) Alles werkt nu. Maar! Mijn modem geeft het volgende aan: http://benjamin.reyntjes.com/images/speedtouch.png

De snelheid is: 1024 / 7456 (up/down). Maar ik heb ADSL PRO8, dus dat moet hoger zijn toch? (8064/1024) Of kan de Speedtouch 510 deze snelheid niet aan? :?
Maximale snelheid is afhankelijk van je eigen aansluitkunsten tussen hoofdaansluiting KPN, je splitter en je modem. En van de lengte & kwaliteit van de koperlijn tussen jou aansluiting en de telefooncentrale waarop hij is aangesloten.

Deze lijn ziet er super/prima uit toch? Bijna maximaal ;)
Ozxobez schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:40:
schopje :'( Weet er niemand wat er aan de hand kan zijn met die Zyxel? Volgens het boekje betekend het knipperen:

The Prestige is initializing the DSL line.

Ik weet niet hoe lang dit duurt, maar na een half uur staat hij nog vrolijk te knipperen.

Om precies te zijn. Het is een: Prestige 660HW-63. Is dit de ISDN uitvoering? Ik kan dit namelijk ook al niet terug vinden :'(
63 Is een ISDN variant inderdaad, alles eindigend op een 3 is ISDN bij ZyXEL en op een 1 is PSTN.
Hij heeft eigenlijk een ST HOME en geen 510 ;) Als dat een ISDN versie is werkt dat niet en moet er de .281 firmware versie in om linesync te krijgen op de BBNed apparatuur (en ook Tiscali).

Van www.speedtouch.nl/support.html
De ISDN versie GSV7AC3.281 maakt de SpeedTouch Home ISDN modem tevens geschikt voor de netwerken van BBned en Tiscali.
Misschien hebben jullie beide precies een ZyXEL voor verkeerde lijntype, kunnen jullie gewoon ruilen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 11:32 ]

• Blue2k
Ik heb de Zyxel 660-HW 61 uitvoering, niet de 63.

Die speedtouch was een home editie, komt nog van adsl basic. Deze heb ik ooit gehacked naar een pro versie. En nu met een firmware flash naar de 510 geupgrade. Opzich gaf dat geen problemen, maar durf niet te zeggen of dat ding nu stabiel is :) Maar goed, op dit moment teken ik voor alles, zit al een week zonder internet. :(

Ik snap er niks van.. 5 jaar geen problemen gehad, en nu willen ze langskomen omdat ze denken dat hier de fout ligt... Denk het ook.. zucht.

edit:
Enneuh... ik heb geen isdn, dus dat omruilen kun je wel vergeten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Blue2k op 17-09-2005 13:44 ]

• Reb87
  • Niet online
Ik ben op een supportsite van Zyxel terecht gekomen en daar beweren ze dat het aan het MAC address van het modem kan liggen. De provider zou dat bijhouden :? Wat ik dan niet snap is dat ik met m'n KPN speedtouch meteen kan internetten... :X Hoe kan ik uitsluiten dat dit modem niet kappot is? Anders verkoop ik hem namelijk gewoon. ;)

• bjck
Klopt wat ze zeggen.

HCCnet geeft een IP adres af aan een verbinding aan 't MAC-adres waar je het mee opvraagt. Leasetijd is 8 uur en wordt steeds na 4 uur weer verlengd voor een nieuwe 8 uur.

Als je dus opeens je ZyXEL aansluit vraag je met een ander MAC-adres een IP aan en dat krijg je dan dus niet. Voor je gaat slapen modem wissellen en je zou 8 uur later online moeten zijn. Ben je dat niet even instellingen van je ZyXEL doorlopen zonder je oude modem aan te sluiten natuurlijk ;)

• Reb87
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:06:
Klopt wat ze zeggen.

HCCnet geeft een IP adres af aan een verbinding aan 't MAC-adres waar je het mee opvraagt. Leasetijd is 8 uur en wordt steeds na 4 uur weer verlengd voor een nieuwe 8 uur.

Als je dus opeens je ZyXEL aansluit vraag je met een ander MAC-adres een IP aan en dat krijg je dan dus niet. Voor je gaat slapen modem wissellen en je zou 8 uur later online moeten zijn. Ben je dat niet even instellingen van je ZyXEL doorlopen zonder je oude modem aan te sluiten natuurlijk ;)
Hmm.. Dan ga ik dat maar eens proberen ;)

• bjck
Heeft geen zin om te proberen als je ZyXEL sowieso geen lampje DSL laat branden stabiel natuurlijk ;)

• Blue2k
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:04:
Heeft geen zin om te proberen als je ZyXEL sowieso geen lampje DSL laat branden stabiel natuurlijk ;)
Nee idd... *Kijkt naar knipperend lampje...*

Vind het maar een vaag gedoe. Zit nu via de verbinding van de overbuurman op internet (wifi). Maar vind het belachelijk dat ze zonder waarschuwing je adsl verbinding afkappen om je daarna niets meer te laten horen en je gewoon zonder internet laten zitten. En dan die lekkere hulplijn met 20 eurocent per minuut :r

Heb het wel weer gezien even met alles, op dit moment wil ik gewoon me internet verbinding weer terug. Kan me niet schelen hoe, want ik betaal wel gewoon door en zit nu al ruim een week zonder... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Blue2k op 17-09-2005 16:47 ]

• Reb87
  • Niet online
Het werkt!!! @Blue2k: Update de firmware, reset je modem, en stel hem opnieuw in. Dan doet hij het :)

• bjck
Blue2k schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:46:
[...]

Nee idd... *Kijkt naar knipperend lampje...*

Vind het maar een vaag gedoe. Zit nu via de verbinding van de overbuurman op internet (wifi). Maar vind het belachelijk dat ze zonder waarschuwing je adsl verbinding afkappen om je daarna niets meer te laten horen en je gewoon zonder internet laten zitten. En dan die lekkere hulplijn met 20 eurocent per minuut :r

Heb het wel weer gezien even met alles, op dit moment wil ik gewoon me internet verbinding weer terug. Kan me niet schelen hoe, want ik betaal wel gewoon door en zit nu al ruim een week zonder... :(
't Is niet handig als je ISP je niet informeert over de overstap datum. Maar een knipperend lampje is gelukkig wel een teken dat er iets van een DSL signaal op je lijn moet staan ;)

Upgrade je firmware eens zoals hierboven als advies gegeven.

• Blue2k
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:21:
[...]

't Is niet handig als je ISP je niet informeert over de overstap datum. Maar een knipperend lampje is gelukkig wel een teken dat er iets van een DSL signaal op je lijn moet staan ;)

Upgrade je firmware eens zoals hierboven als advies gegeven.
Helaas, nu blijft het lampje helemaal uit, eerst was het zo dat ie af en toe eens ging knipperen na een reset, soms na een paar minuten, soms na een half uur. Maar goed, wist al dat er iets niet goed zat, als 2 modems geen line sync geven zal er toch bij hun iets fout moeten zitten. Nu nog duidelijk maken aan hccnet/bbned/kpn.

Heeft toevallig iemand ervaring met het langskomen van bbned? Hoe lang zoiets duurt voordat ze een afspraak maken etc?

• bjck
Blue2k schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:59:
[...]

Helaas, nu blijft het lampje helemaal uit, eerst was het zo dat ie af en toe eens ging knipperen na een reset, soms na een paar minuten, soms na een half uur. Maar goed, wist al dat er iets niet goed zat, als 2 modems geen line sync geven zal er toch bij hun iets fout moeten zitten. Nu nog duidelijk maken aan hccnet/bbned/kpn.

Heeft toevallig iemand ervaring met het langskomen van bbned? Hoe lang zoiets duurt voordat ze een afspraak maken etc?
Waarom zouden ze langskomen? Jou kant van de aansluiting is toch oporde? Splitter en modem netjes met korte bijgeleverde kabeltjes aangesloten direct waar je KPN lijn binnenkomt. Ook even getest met alleen je modem kaal aan de lijn met twee verschillende (korte) kabeltjes getest?

Misschien is modem wel defect, waarom zou een monteur van BBned dan langs moeten komen? Zijn immers allemaal ISP zaken en alleen als de lijn echt niet werkt is het een BBned zaak. Aangestuurd door je ISP. Eveltueel kan BBned KPN weer aansluren voor onderzoek voor hun.

Allemaal eigen stukjes verandwoordelijkheid en techniek. Alles thuis na je hoofdaansluiting (ISRA) is voor jou rekening en zal je uit moeten sluiten van defecten en fouten die problemen veroorzaken. Eventueel met assistentie van je ISP (helpdesk).

Als er een probleem is bij BBned moet dat in de centrale zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 17-09-2005 23:08 ]

• Blue2k
bjck schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:03:
[...]

Waarom zouden ze langskomen? Jou kant van de aansluiting is toch oporde? Splitter en modem netjes met korte bijgeleverde kabeltjes aangesloten direct waar je KPN lijn binnenkomt. Ook even getest met alleen je modem kaal aan de lijn met twee verschillende (korte) kabeltjes getest?

Misschien is modem wel defect, waarom zou een monteur van BBned dan langs moeten komen? Zijn immers allemaal ISP zaken en alleen als de lijn echt niet werkt is het een BBned zaak. Aangestuurd door je ISP. Eveltueel kan BBned KPN weer aansluren voor onderzoek voor hun.

Allemaal eigen stukjes verandwoordelijkheid en techniek. Alles thuis na je hoofdaansluiting (ISRA) is voor jou rekening en zal je uit moeten sluiten van defecten en fouten die problemen veroorzaken. Eventueel met assistentie van je ISP (helpdesk).

Als er een probleem is bij BBned moet dat in de centrale zitten.
Ja, vertel hun dat :P Heb ze dat al 20x uitgelegd. Maar zij blijven volhouden dat het bij mij een probleem is. Ik heb contact gehad met hccnet, bbned en kpn. Ik heb 2 verschillende modems geprobeerd, heb alle firmwares zo'n beetje gehad, splitter er tussen uit gehaald, en verder allerlei andere informatie gezocht. En nu staat bbned erop dat er een monteur moet langskomen, ik heb nergens om gevraagd! Ik heb ze al 100x verteld dat het bij hun een probleem is.

Daarnaast heb ik de technische dienst bij hccnet het probleem al 5x voorgelegd en die hebben 5x het probleem doorverwezen naar bbned. Die hebben 4x geprobeerd het in de centrale / bij hun te proberen, maar kwamen tot de conclusie dat knp nog op de lijn zat. Goed, daarna dus naar kpn gebeld, die konden mij netjes vertellen dat inderdaad zij nog op de lijn zaten. Zij konden dat niet oplossen, dat moest ik met hccnet regelen. Ik weer bellen met hccnet, die zouden een bericht naar kpn sturen dat ze van die lijn af moesten. Ook gebeurd, volgens bbned zit nu alles goed in de centrale, maar nog geen internet. Ik spaar je de telefoongesprekken die nergens op uitliepen, maar ondertussen ben ik minstens 40 euro lichter aan telefoneren.

Ik heb zo ongeveer alle kastjes en muren wel gezien, en blijf het belachelijk vinden dat in een tijd als deze ze nog zo'n puinhoop kunnen maken van een internet verbinding. Ik vind het zowiezo nogal irritant dat ze langskomen... Alsof ik fouten zit te maken, ik heb een Master in computer science, ik ben niet een of andere digibeet die geen modem kan aansluiten. We hebben 5 jaar adsl gehad zonder problemen, er ligt hier een netwerk waar een bedrijf jaloers op zou zijn, en dan maak ik natuurlijk de fouten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Blue2k op 17-09-2005 23:58 ]

• Blue2k
Nou, ik blij dat die gast van bbned toch is langs gekomen. Nadat hij erachter kwam dat er absoluut geen adsl singnaal was is hij gelijk doorgereden naar de wijkcentrale. Daar bleek een poortje op de kaart stuk te zijn, en laat dat nou juist ons poortje zijn. Hij heeft gelijk de kaart vervangen, en daarna werkte het gelijk. Eindelijk.. ;)

Gemiddelde snelheid is rond de 860 kb/sec Meer dan ik had verwacht zelfs.
Pagina: 1