Toon posts:

[XP] PC loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, zo niet dan merk ik het wel.

Mijn PC loopt totaal willekeurig vast en ik heb geen idee hoe het komt. Het beeld blijft 5 seconden hangen en dan lijkt die gewoon uit te gaan, het gebeurd bij alle toepassingen, of het nou muziek luisteren, surfen of typen in word is. Het is wel zo dat als er een filmpje wordt bekeken of een spelletje op gespeeld wordt dat het lijkt dat die daardoor sneller vastloopt.

De specs zijn:
AMD 64 3000+ (S754)
MSI K8I Neo
512 MB PC3200 DDR (Dane-Elec)
Western Digital 120GB (7200rpm, 8 MB)
Sapphire R9800 SE
Hercules Muse 5.1
LG CD brander
HL DVD-rom
350 watt noname voeding

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, windows XP opnieuw geïnstalleerd, memtest86+ laten lopen, processor test programmatje laten lopen. Al deze dingen gaven geen fouten/hielpen niet, dus wend ik mij tot jullie. Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Staan er nog dingen in je event log op het moment dat ie vastloopt? Doet ie het wel goed in safe mode? Zijn al je drivers up to date?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:18:
Staan er nog dingen in je event log op het moment dat ie vastloopt? Doet ie het wel goed in safe mode? Zijn al je drivers up to date?
Ik heb net de nieuwste catalist drivers gedownload en het lijkt erop dat het verholpen is, en ik dacht nog wel dat ik de nieuwste drivers had. Het vastlopen is al een jaar lang een probleem, dus ik dacht dat het niet aan de drivers lag. Ik hoop dat dit het echt was, bedankt!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Het zou ook aan de temperaturen kunnen liggen.
Kun je je temps posten? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 07:18
Zoiets had ik ook met een vergelijkbaar systeem.
Alleen ik kreeg BSOD's, en had ander type geheugen.
Bleek dat de voltage van het geheugen te laag was.
Dus ik zou als ik jou was ff checken wat voor spanning je geheugen nodig heeft, en dan in de bios dat daarop zetten.
Khoop dat t daarmee opgelost is.

Edit: Ook verschillende memtests vonden destijds niets..

[ Voor 10% gewijzigd door sjhgvr op 15-09-2005 21:33 ]

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:48:
[...]

Ik heb net de nieuwste catalist drivers gedownload en het lijkt erop dat het verholpen is, en ik dacht nog wel dat ik de nieuwste drivers had. Het vastlopen is al een jaar lang een probleem, dus ik dacht dat het niet aan de drivers lag. Ik hoop dat dit het echt was, bedankt!
Toch niet... Net een aantal Firefox vensters open staan en toen liep die ineens weer vast.
Ik zal eens naar voltages en temperatuur kijken en posten.

Edit:
Ik weet niet hoe je uit je bios je CPU temperatuur afleest, maar er staat wel iets van Thermal Active Temperature 65 C. De spanning over mijn geheugen staat op auto, dus ik weet niet of die te laag is. Volgens MSI Core Center is mijn CPU temp 58 C en mijn system temp 40 C, en ook is volgens dat programma de spanning over mijn geheugen 2.60 V

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 22:28 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Als je niet veel aan het doen bent op je PC, lijkt me 58 graden vrij veel voor een AMD 64 3000+

Als je dan een applicatie start gaat hij meer rekenen, waardoor hij door de hogere activiteit natuurlijk sneller vastloopt.

Edit:
Even ter vergelijking: Een vriend van mij heeft hetzelfde mobo + proc met standaard koeler, en die word zo'n 40 - 45 graden op 100% processorload!
Misschien eens kijken of je fan van je koeler nog draait, je koelblok nog goed op je proc zit en of alles met de koelpasta ertussen nog goed is (niet teveel erop gedaan toevallig?).

[ Voor 44% gewijzigd door Morax op 16-09-2005 01:22 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:17:
Als je niet veel aan het doen bent op je PC, lijkt me 58 graden vrij veel voor een AMD 64 3000+

Als je dan een applicatie start gaat hij meer rekenen, waardoor hij door de hogere activiteit natuurlijk sneller vastloopt.

Edit:
Even ter vergelijking: Een vriend van mij heeft hetzelfde mobo + proc met standaard koeler, en die word zo'n 40 - 45 graden op 100% processorload!
Misschien eens kijken of je fan van je koeler nog draait, je koelblok nog goed op je proc zit en of alles met de koelpasta ertussen nog goed is (niet teveel erop gedaan toevallig?).
De fan van koeler draait gewoon nog, dus dat is het niet. Koelpasta zat al kant en klaar op het blok, dus ik weet niet of dat wel helemaal goed gegaan is. Je denkt dat die zich automatisch uitschakeld omdat de cpu te warm wordt? Ik zal eens kijken of ik ergens nieuwe koelpasta kan vinden en die ertussen stoppen.

Verwijderd

Ik denk dat je voeding te zwak is, ik had dit laatst ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 07:36:
Ik denk dat je voeding te zwak is, ik had dit laatst ook.
Spanningen die de voeding geeft zijn OK, ik had er ook een keer een Tagan 480 W in gehangen en daarmee was het probleem nog steeds niet verholpen. Dus ik denk niet dat het aan de voeding ligt.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Probeer eens een extra casefan in je kast te hangen.... 40C mobo temp vind ik erg hoog...
Vergeleken dat mijn mobo 3C boven kamertemperatuur is :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:22 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1