Toon posts:

is dit PCI of AGP ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een videokaart, maar ik weet niet of het een AGP of een PCI is....(NOOB)

het is een asus kaart Geforce 3 ti 200... meer weet ik niet.

Mijn mobo is kapot dus ik wil een nieuw systeem samenstellen, maar ik wil nog even wachten met een nieuwe video kaart omdat ik niet zoveel euro's op het moment heb....

en stel het is een PCI kaart past dat dan in een asus A8N-E mobo ?(nee geen SLI ik kan niet eens 1 videokaart betalen laat staan 2 :O ).... mmm ik kijk op alternate.nl om het type op te zoeken zie ik staan 3x PCI(32bit). dus ik neem aan dat het dan zou passen.

alvast bedankt

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dat is een agp kaartje

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als de chips aan de linkerkant zitten (van binnenuit de computer gezien, met de connector onderaan) is het AGP, als ze aan de rechterkant zitten is het PCI :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/v6600/deluxe320.jpg
dit is dus een AGP, als de chips aan de andere kant zitten is het PCI :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 15-09-2005 18:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de meeste snelle videokaarten zijn AGP, of (tegenwoordig steeds vaker) PCI-Express.
PCI-Express is *niet* PCI.
Daarnaast kan ik me niet herinneren dat er een PCI versie van de GF3 is geweest, dus ik denk dat het AGP is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=88&pgno=1

GeForce III bestaat niet in PCI uitvoering. Op GoT wordt een bepaald niveau verwacht hé.

[ Voor 15% gewijzigd door Stuiterbal op 15-09-2005 18:53 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
FireWurX schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:51:
de meeste snelle videokaarten zijn AGP, of (tegenwoordig steeds vaker) PCI-Express.
PCI-Express is *niet* PCI.
Daarnaast kan ik me niet herinneren dat er een PCI versie van de GF3 is geweest, dus ik denk dat het AGP is.
Toen dit kaartje uitkwam droomde d'r volgensmij nog niet eens mensen over 't idee van PCI-E :Y)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yorixz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:55:
[...]

Toen dit kaartje uitkwam droomde d'r volgensmij nog niet eens mensen over 't idee van PCI-E :Y)
jah dat klopt...
AGP was er toen als snelste... en van de GF3 was geen PCI versie, dus het is een AGP kaart.
wat ik probeerde te zeggen dat mocht het wel PCI zijn, de kaart niet in een PCI-E slot zal passen, want PCI-E zit op de nieuwere moederborden. (ze zijn er nog wel met AGP, maar dat word steeds minder)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat zijn snelle reacties ! Bedankt !

Ik heb dus een agp in huis.... mmm dan moet ik toch even gaan nadenken wat ik ga doen.
Mijn keuze van een ASUS A8N-E mobo gaat niet op met mijn AGP kaartje.

is het verstandig om nu nog een AGP mobo te kopen met oog op de toekomst of toch maar een mobo met PCIe en een nieuwe videokaart (wordt wel een maand zonder gamen)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een mobo met PCI-E heeft natuurlijk de toekomst, er worden nu volgens mij geen AGP kaarten meer gemaakt.
Dus als je het geld er voor over hebt, zeker een bord met PCI-E.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

RoD schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:30:
Een mobo met PCI-E heeft natuurlijk de toekomst, er worden nu volgens mij geen AGP kaarten meer gemaakt.
Er zijn er nog zat, linkje, leverbaar i.i.g. en dat zal vooralsnog wel zo blijven al is het uit de voorraad van de producenten.

ARME AOW’er

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:01
Van de volgende serie van ATI komt waarschijnlijk nog een agp varriant uit

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor een mobo met agp. dan ik deze videokaart nog even gebruiken tot ik een videokaart ga kopen dat wordt rond de herfst ( dan begin ik weer meer te gamen en er komen wat coole spellen uit)

de 6600gt is er ook in agp dus ik kom er wel uit :*)

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46
Ga gewoon voor dit moederbord:

pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Zowel AGP als pci-express. Dus je kan nou je AGP kaart nog gebruiken en later een pci-express videokaart. En het moederbord is niet duur ook. Dus alleen maar voordelen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:43:
[...]

Er zijn er nog zat, linkje, leverbaar i.i.g. en dat zal vooralsnog wel zo blijven al is het uit de voorraad van de producenten.
Ik bedoelde de nieuwere videokaarten die uit gaan komen.
Blijkbaar dat de nieuwe generatie ATi's nog in AGP uitkomt, maar over een jaar zal het wel afgelopen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 15-09-2005 22:41 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Stuiterbal schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:51:
http://www.rojakpot.com/showarticle.aspx?artno=88&pgno=1

GeForce III bestaat niet in PCI uitvoering. Op GoT wordt een bepaald niveau verwacht hé.
lol, in die tabel staat idd. dat de GeForce3 ti200 niet in PCI vorm is verschenen en bij mijn weten is dat ook zo (heb er zelf ook nog 1 liggen).

Maar je had zeker ook wel gezien dat er wel een fout in de tabel zit? (en wellicht nog meerdere)
Volgens de tabel zou de FX5200 alleen in AGP smaak verschenen zijn en ik heb toch echt FX5200 in PCI vorm gezien, aangezien ik er ook 1 overweeg aan te schaffen om triple-head te bewerkstelligen.

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 15-09-2005 22:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- in de PMG FAQ staan mooie plaatjes van PCI, PCIe en AGP
- zoek op modelnr van je VGA kaart, dan staat het ook in de specs

Hoewel dit erg basic is, verwijten we je niet dat je het niet wist. Wel dat je zelf niet op zoek bent gegaan ernaar.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.