Toon posts:

No Signal input (beeldscherm) & geen post-piepjes (mobo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Ik heb al een tijdje zitten zoeken op dit forum, en op google en aantal faqs door gekeken maar kom er zelf niet uit. Dus dacht ik, laat ik het maar hier vragen.

Ik heb zelf een pc in elkaar gezet. (amd 64 3500+ Venice, Asus a8v-e deluxe (=pci-e), 2 x 512 mb pc2700 ( of 1 x 512 mb pc3200), Geforce 6600gt, 1 dvd lezer, 1 80gb maxtor schijfje & 500Watt Perdoon voeding.
Alles zit mooi in elkaar, ik sluit 'm op m'n beeldscherm aan, en zet 'm aan.
Alle ventilatoren gaan mooi draaien, alleen het beeldscherm geeft geen signaal. ( M'n CRT zegt : No signal from signal Cable. M'n TFT : idem.) Ook hoor ik geen post-piepjes van het moederbord.
Ik dacht eerst dat 't aan de videokaart lag.. maar het mobo geeft ook geen piepjes, dus lijkt het me niet..

Wat ik al heb geprobeerd: - Op ander beeldscherm aansluiten.
- Dvd-lezer afgekoppeld. ( tegelijk met hdd en alleen..)
- hdd afgekoppeld. ( tegelijk met dvd-lezer en alleen..)
- ander geheugen in gedaan.

Ik zie geen voeding aansluiting op me videokaart (gforce 6600gt pci-e) dus neem aan dat er niks op aangesloten moeten worden. Ik heb geen andere pci-e kaart tot me beschikking dus ik kan helaas geen andere videokaart testen, en kan ook niet kijken of m'n videokaart in een ander systeem wel werkt. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan me videokaart ligt, omdat het mobo geen piepjes geeft. Of de hardeschijf werkt weet ik niet. Ik hoor 'm niet echt. hij ligt ook dicht tegen een fan.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en dat er iemand is die me kan helpen.

bvd,

ps.
sorry, als dit topic in de beeldscherm-afdeling v.h forum moet. (het leek me hier 't beste.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 21:39 ]

Verwijderd

heb je een 6600GT met een blauwe scherm aansluiting eraan, of eentje met een bruinachtige van bijv. XFX. Bij die laatste moet er eerst nog een hulpstukkie tussen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Boot eens zonder processor, en kijk of hij dan wel wilt piepen. Als hij dan ook niet piept zou ik het gokken op een dood moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nagezocht en hij blijkt geen 12volt molex (nodig) te hebben.
Het moederbord is nog helemaal nieuw maar, de proccesor er af halen wil ik nog even mee wachten. Misschien weet iemand anders toevallig iets beters, en anders haal ik 'm er alsnog af.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand. ? np. hoor, maar als er iets anders is, zouk t graag horen.

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Zonder videokaart boote geeft normaal een bepaalde biep sequentie. Als ie dan nog nie biept scheelt er wel iets met uw mobo dat ge woon niet door boot. Probeer ook maar eens een andere voeding.Een GeForce 6600 Gt heeft geen voeding nodig normaal.

Greetz Greg

euhm !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:28:
Hey mensen,
Ik heb al een tijdje zitten zoeken op dit forum, en op google en aantal faqs door gekeken maar kom er zelf niet uit. Dus dacht ik, laat ik het maar hier vragen.

Ik heb zelf een pc in elkaar gezet. (amd 64 3500+ Venice, Asus a8v-e deluxe (=pci-e), 2 x 512 mb pc2700 ( of 1 x 512 mb pc3200), Geforce 6600gt, 1 dvd lezer, 1 80gb maxtor schijfje & 500Watt Perdoon voeding.
Alles zit mooi in elkaar, ik sluit 'm op m'n beeldscherm aan, en zet 'm aan.
Alle ventilatoren gaan mooi draaien, alleen het beeldscherm geeft geen signaal. ( M'n CRT zegt : No signal from signal Cable. M'n TFT : idem.) Ook hoor ik geen post-piepjes van het moederbord.
Ik dacht eerst dat 't aan de videokaart lag.. maar het mobo geeft ook geen piepjes, dus lijkt het me niet..

Wat ik al heb geprobeerd: - Op ander beeldscherm aansluiten.
- Dvd-lezer afgekoppeld. ( tegelijk met hdd en alleen..)
- hdd afgekoppeld. ( tegelijk met dvd-lezer en alleen..)
- ander geheugen in gedaan.

Ik zie geen voeding aansluiting op me videokaart (gforce 6600gt pci-e) dus neem aan dat er niks op aangesloten moeten worden. Ik heb geen andere pci-e kaart tot me beschikking dus ik kan helaas geen andere videokaart testen, en kan ook niet kijken of m'n videokaart in een ander systeem wel werkt. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan me videokaart ligt, omdat het mobo geen piepjes geeft. Of de hardeschijf werkt weet ik niet. Ik hoor 'm niet echt. hij ligt ook dicht tegen een fan.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, en dat er iemand is die me kan helpen.

bvd,

ps.
sorry, als dit topic in de beeldscherm-afdeling v.h forum moet. (het leek me hier 't beste.)
Je zegt: 2 x 512 mb pc2700 ( of 1 x 512 mb pc3200), ik had ook het zelfde probleem vorige week..
En ik had 4 x 256Mb(3xPC3200 1x PC2100) Geheugen erin zitten ik had de langzaamste eruit gehaald en toen had ik weer beeld + piepjes enzo. .. je kan ( als je dus 2x512Mb erin heb zitten) 1 ervan ff eruit halen kijk of tie dan werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 14:25 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

frickY schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:55:
Boot eens zonder processor, en kijk of hij dan wel wilt piepen. Als hij dan ook niet piept zou ik het gokken op een dood moederbord.
Zonder processor gaat ie iig geen piepjes geven. :)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Mijn videokaart gaf ook : No Signal aan. Hij is denk gewoon kapot, want nu heb ik een andere videokaart erin zitten en daar krijg ik wel beeld mee ..

Verwijderd

Topicstarter
Remy R, dat heb ik al geprobeerd.

&
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:41:
Mijn videokaart gaf ook : No Signal aan. Hij is denk gewoon kapot, want nu heb ik een andere videokaart erin zitten en daar krijg ik wel beeld mee ..
waarom geeft het mobo dan geen piepjes?
Fart schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:37:
[...]

Zonder processor gaat ie iig geen piepjes geven. :)
bedankt voor de info Fart.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm buiten de kast gehaald & op karton gelegd, dus hij lekt geen stroom aan de kast.
Hij zegt steeds als ik 'm op wil starten... system failed piepiejoeta ( foenétisch :P)
Ik ga de processor er nu opnieuw inzetten.

Edit* Hij ging nu piepjes geven, en hij zei dat het geheugen niet goed zat. Heb 'm nu in de andere kant gedaan. toen deed die 't .. in beschrijving stond het andersom.

Kortom t werkt nu
:D _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 19:04 ]

Verwijderd

Geheugen in slot 4 ipv 3 zeker?
Slot 3 werkt bij mij ook niet als ik daar 1 reepje in doe, terwijl het wel in de handleiding wordt geschreven, wil je je systeem laten opstarten.
Heb ook 2 dagen lopen kloten voor ik er achterkwam dat het niet werkt zoals zij je opdragen in die manual :/
Pagina: 1