[XP] Program files van vorige installatie hergebruiken*

Pagina: 1
Acties:

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 15:18
Ik heb net de PC van mijn moeder geherinstalleert, hier stonden partities op met als C:\ Windows D:\ DATA en E:\SERVICE.
De program files stonden in D:\ en C:\ is geformatterd met een verse installatie op.
De partitie C herkent de program files van D echter niet, hoe kan ik dit oplossen zonder de program files op D te deleten?

edit: Dit is btw op een dell dimension 4500S met windows XP

[ Voor 9% gewijzigd door demichiel op 15-09-2005 18:28 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Wat wil je precies?
Dat je programma's die op de D schijf het nu weer doen?

Dan moet je die programma's opnieuw installeren, aangezien bij een versie installatie van Windows, er een nieuw (schoon) register in de plaatst komt voor de oude, en dus zijn alle instellingen weg.
Het zelfde geld voor het startmenu.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• demichiel
Dus toch :( alvast bedankt, kan ik de program files gewoon verwijderen?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

demichiel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:33:
Dus toch :( alvast bedankt, kan ik de program files gewoon verwijderen?
Ja hoor, geen probleem :) Controleer eerst of er geen bestanden in staan die je toch wilt houden ;)
Beetje lullig achteraf namelijk :)

Wat je ook kunt doen is de applicaties op gewoon het zelfde pad installeren, dan worden alle bestanden gewoon opnieuw gekopieerd :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• demichiel
OK bedankt :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 22:22
Program files map ergens anders zetten. Software opnieuw installeren, en bepaalde submappen weer terug zetten. Zo kan je makkelijk bijvoorbeeld instellingen en dergelijke snel terug halen.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

bredend schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:36:
Program files map ergens anders zetten. Software opnieuw installeren, en bepaalde submappen weer terug zetten. Zo kan je makkelijk bijvoorbeeld instellingen en dergelijke snel terug halen.
Tenzij de instelling in het register staan, of in de Document & Settings map van de gebruiker :)
(De plekken waar het aanbevolen wordt om instellingen op te slaan :P) Dan zijn ze gewoon weg :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy. Verder breid ik die nog even uit zodat je probleem er iets duidelijker in staat.

Verder kom ik erg karige informatie over de situatie tegen, en vrijwel niks over wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd. Je kan de Programfiles directory aanpassen. Zat over te vinden op 't forum. Ook over het hergebruiken van een oude ProgramFilesDir is wel redelijk vaak besproken. Er zijn in veel programma's zoals Office en Firewall/Antivirus en nog veel meer programma's afhankelijkheden aan register en andere zaken. Houd daar ook rekening mee.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1