Toon posts:

Oracle Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we een enorme cut-database (maar dit volledig terzijde) draaien op een Suse-bak.

Het is een Oracle 8.1.4.7.0, maar nu heb ik het probleem dat ik er via mijn query programma's (TOAD,Query Builder,Access) niet aan kan ... Waarschijnlijk heb ik een driver nodig voor een ODBC aan te maken, maar die dingen zijn dus niet te vinden op het net, tenzij je er voor moet betalen ...

Iemand die een plek weet die dat als open source heeft of waar je dat gratis kan halen?
Of iemand een alternatieve oplossing voor een connectie te leggen?

Liefst via ODBC, anders moet ik al die mannen terug opnieuw uitleggen hoe ze mijn query's moeten uitvoeren. Vroeger ging het eenvoudig want die ODBC's stonden er op ... ik weet niet hoe, niemand weet hoe !?! Maar met mijn nieuwe PC moet ik dat nu weer eens terug uitzoeken ... :-S

Verwijderd

De Oracle ODBC driver is een onderdeel van de Oracle Client. Kwestie van ff de client software installeren dus!

Met TOAD gebruik je normaal gesproken de entry's die in je TNSNAMES.ORA staan en geen ODBC koppelingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 18:58 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^ Met stom. Zowieso wil je een Oracle client op je werkstation hebben. Als het goed is kan je DBA ja daar aan helpen. Ik neem iig aan dat je die een hebt rondlopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:41:
Op het werk hebben we een enorme cut-database (maar dit volledig terzijde) draaien op een Suse-bak.
Ik neem aan dat deze database door een DBA (met kennis) wordt beheerd?
Het is een Oracle 8.1.4.7.0, maar nu heb ik het probleem dat ik er via mijn query programma's (TOAD,Query Builder,Access) niet aan kan ... Waarschijnlijk heb ik een driver nodig voor een ODBC aan te maken, maar die dingen zijn dus niet te vinden op het net, tenzij je er voor moet betalen ...
Voor ODBC heb je idd een driver nodig, maar om met TOAD te kunnen werken is dat niet nodig, dan heb je een Oracle-client nodig (zie ook de andere reacties).
Iemand die een plek weet die dat als open source heeft of waar je dat gratis kan halen?
Of iemand een alternatieve oplossing voor een connectie te leggen?
Op http://technet.oracle.com/ kan je bijna alle Oracle-software gratis downloaden, uiteraard moet je wel beloven dat je een licentie hebt als je dit commerciëel gaat gebruiken. Misschien dat Instant Client een optie voor je is, ik heb hem zelf niet getest maar het schijnt een erg lichte Oracle-client te zijn.
Liefst via ODBC, anders moet ik al die mannen terug opnieuw uitleggen hoe ze mijn query's moeten uitvoeren. Vroeger ging het eenvoudig want die ODBC's stonden er op ... ik weet niet hoe, niemand weet hoe !?! Maar met mijn nieuwe PC moet ik dat nu weer eens terug uitzoeken ... :-S
Als ik dit lees, krijg ik sterk het idee dat het met de security van die database treurig gesteld is. Je wilt Jan-en-alleman queries uit laten voeren in een database? Daarnaast vind ik het raar dat blijkbaar niemand bij jullie weet hoe men op een normale manier een query uit kan voeren in een database als ODBC 'plots' verdwenen is. :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Het is jullie inderdaad goed opgevallen dat het bij ons erg gesteld is ... Ik vraag me af wie daar ooit alles neergepoot heeft, want momenteel kent daar blijkbaar niemand iets van. Bij problemen met de database wordt ons bijna altijd aangeraden gewoon de bak te herstarten !?!

Ik heb DBA Oracle op school gehad, maar aangezien ik geen rechten krijg van wie dan ook, ben ik daar niets mee. Daarom moet ik nu vanalles zelf zitten uitvogelen met ODBC verbindingen dus. Ik ben nu wel de enige met kennis van SQL maar als er iemand is die dat wil kan hij eenvoudig met zijn eigenlijk inlog gegevens van de toepassing die op de database draait, foute insert, update en andere commando's draaien waardoor het helemaal fout loopt.

Ik pleit binnen het bedrijf al een jaar voor verandering, en eigen beheer, en werk ondertussen aan een eigen nieuw systeem, maar tot dusver is het met deze mesthoop behelpen.