Ik heb 2 computers.
PC 1: Pentium 4 2,8 GHz met 1 GB geheugen en Windows XP Pro SP2
PC 2: AMD Athlon 1,10 GHz met 768 MB geheugen en Windows XP Pro SP2
Beide pc's heb ik de Windows Firewall uitgeschakeld. Hier draaien dus GEEN firewalls op.
Nu ben ik bezig met van PC 2 naar PC 1 3 GB data over te zetten en dit duurt ongeveer 6 uur. Nu probeerde ik hetzelfde van PC 1 naar PC 2 en ook nu duurt dit weer zo lang.
Hier een tekening van me netwerk:

Tussen PC 2 en Router zit 8 Meter UTP
Tussen Router en Switch zit 21 Meter UTP
Tussen Switch en PC 1 zit 2 Meter UTP
De netwerkkaarten van mijn PC's zijn 10/100 MBIT en de Router en Switch ook 10/100 MBIT.
Ik weet dat de connectie ruis krijgt hoe langer de kabel is maar zo erg als het nu is heeft er niks mee te maken. Ook de kabels zijn niet kapot.
Moet ik misschien iets in mijn Router aanpassen? Zoja, wat?
Of is er misschien een ander probleem aanwezig. Denk zelf dat het softwarematig is.
Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Greets
PC 1: Pentium 4 2,8 GHz met 1 GB geheugen en Windows XP Pro SP2
PC 2: AMD Athlon 1,10 GHz met 768 MB geheugen en Windows XP Pro SP2
Beide pc's heb ik de Windows Firewall uitgeschakeld. Hier draaien dus GEEN firewalls op.
Nu ben ik bezig met van PC 2 naar PC 1 3 GB data over te zetten en dit duurt ongeveer 6 uur. Nu probeerde ik hetzelfde van PC 1 naar PC 2 en ook nu duurt dit weer zo lang.
Hier een tekening van me netwerk:
Tussen PC 2 en Router zit 8 Meter UTP
Tussen Router en Switch zit 21 Meter UTP
Tussen Switch en PC 1 zit 2 Meter UTP
De netwerkkaarten van mijn PC's zijn 10/100 MBIT en de Router en Switch ook 10/100 MBIT.
Ik weet dat de connectie ruis krijgt hoe langer de kabel is maar zo erg als het nu is heeft er niks mee te maken. Ook de kabels zijn niet kapot.
Moet ik misschien iets in mijn Router aanpassen? Zoja, wat?
Of is er misschien een ander probleem aanwezig. Denk zelf dat het softwarematig is.
Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Greets