domeinnaam hijacking

Pagina: 1
Acties:

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Ik heb een vraag voor een vriend van mij hij heeft een bedrijfje met een website. Zijn website heeft hij met een streepje erin. Nu heeft zijn grootste concurrent het domein zonder streepje geclaimt en er hun website opgegooid.
Is dat legaal en kun je dat aanvechten?
het gaat om www.mabi-mail.nl
,en jet mail heeft dus www.mabimail.nl geclaimt.

Verwijderd

Wie was eerder?

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19
Als mabimail jouw bedrijfsnaam is dan kun je dat inderdaad aanvechten. Er is nog altijd zoiets als naamsbescherming etc.. Kijk maar eens naar de Lindows zaak in europa dat is een erg interessant stuk om eens na te lezen en ik denk dat je er ook zeker wat aan hebt mocht het tot een rechtzaak komen.

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
stuur een mailtje naar Stichting Internet Domeinregsistraties ( legal@sidn.nl ) met je klacht en dan wordt het domein aan Mabimail toegekend.
SIDN is wel streng op dit gebied (gelukkig).

• siren
Het gaat er niet om dat jet mail eerder bestond ze zien hem in de markt stappen en maken een website die een bijna zelfde adres heeft als een starter om hem uit de markt te drukken/pesten.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1: je vriend is dom geweest dit niet te voorzien(als is het maar voor mensen die een typefout maken). ik mag aannemen datie op zijn minst het .com domein wel heeft?
2: wie het eerst was met het merk registreren, staat het sterkst
3: gebruik de search, dit is al 100 keer voorbij gekomen
4: als het echt een serieus probleem is, maak gebruik van je rechtsbijstandsverzekering
5: het je de concurent al wel lief verzocht met z'n fikken van de merknaam af te blijven?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat doet Jetmail verder met de naam 'mabimail'? Als die naam nergens terugkomt en nergens geregistreerd is, en jouw vriend heeft dit wel beter voor elkaar (hoeft volgens mij niet eens een geregistreerd merk te zijn), dan is hij in principe de rechthebbende.

Probeer er eerst onderling uit te komen (al krijg ik het gevoel dat de domeinnaam redelijk bewust is geregistreerd), en anders kan je eens kijken op de website van SIDN over de mogelijkheden tot aanvechten van dergelijke domeinnamen.

Verwijderd

spazmaster schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:40:
stuur een mailtje naar Stichting Internet Domeinregsistraties ( legal@sidn.nl ) met je klacht en dan wordt het domein aan Mabimail toegekend.
SIDN is wel streng op dit gebied (gelukkig).
Dat is gelukkig niet zo eenvoudig. SIDN wil helemaal niks regelen op dit gebied. Bij het registreren van een domeinnaam geef je door je handtekening aan dat je geen inbreuk maakt op rechten van derden. Doe je dat wel, is het contract dus niet geldig. Dat mag je zelf met een rechter afhandelen, daar gaat SIDN niet tussen zitten. SIDN zal alleen handelen als een rechter een contract ongeldig heeft verklaart. Althans, zo hoort dat te gaan.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:18
move.to/IT :)

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Als het er echt op aan komt zal je moeten bewijzen dat jij eerder was / meer recht heb op jouw naam.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MisterICE schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:03:
Als het er echt op aan komt zal je moeten bewijzen dat jij eerder was / meer recht heb op jouw naam.
als mabimail bij kvk is geregistreerd zal hij idd aanspraak kunnen maken op het domein en niet de concurrent :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

UTFS

[search=merken bureau domein]

Voordat we wat al bekend is gaan herhalen.

Ik vraag me af of dit niet meer in SG hoort ipv van IT aangezien dit niets met techniek te maken heeft maar alles met recht.

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 15-09-2005 17:12 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• siren
Ja inderdaad dat vond ik zelf ook vandaar dat ik hem niet hier heb gestart.

Ik ga vandaag even wat dingen ondernemen om deze zeer trieste gang van zaken tot een einde te brengen.
De persoon die de webpagina's heeft gemaakt vindt het ook vreemd dat hij niet met google te vinden is terwijl de metatags al zijn aangegeven, een tijdje terug.
Pagina: 1