Vragen mbt maken en plaatsen projectiescherm

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
Beste luitjes!

Ik heb ECHT elk topic gelezen op tweakers over projectieschermen!!! Opzich ook al wel iets wijzer geworden maar nog niet helemaal dus vandaar dit topic!

Sinds afgelopen juni ben ik begonnen met het projecteren van films. Aangezien mijn ouders toen 2,5 week weg waren was het wel de moeite om de huiskamer te verbouwen! Nu gaan ze binnenkort weer 31 dagen weg dus dan is het helemaal de moeite ;)

De vorige x heb ik samen met een vriend een scherm gemaakt maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. We hadden toen een MDF plaat van 244 door de midden laten zagen (zodat ie nog enigzins verplaatsbaar is) en daartussen een pianoscharnier gemaakt. Een laken hadden we bij de hema gekocht en die eroverheen gespannen. Net voor het spannen het scherm schuin gehouden zodat hij zichzelf strak trekt! Dat werkte goed moet ik zeggen!!! Alleen is het laken toch iets te dun want de pianoscharnier zie je er doorheen. Nu wil ik dus nog een laken of verduisteringsgordijn eroverheen spannen maar ik weet eigenlijk niet wat ik het beste kan gebruiken dus dat is gelijk mijn eerste vraag! Bedankt alvast 8)

Ik heb het geluk dat ik voor 150 een beamer kan kopen (met nieuwe lamp) dus ga ik dat ook zeker doen maar dan wil ik hem ook gaan gebruiken op mijn kamer. Ik heb helaas een schuindak maar 1.20breed projecteren moet wel lukken! Alleen wat ik hiervoor het beste kan gebruiken daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Misschien gewoon een diascherm, alleen de meningen zijn hierover verdeelt of dit goed werkt met een beamer. Opzich zou ik wel iets willen hebben wat ook weer weg kan voor als je tv kijkt.

Zie hier voor mijn HT: http://80.100.81.178/HT/index.html
Bij mijn HT in de woonkamer NIEUW vind je pics over het scherm dat beneden gebruikt wordt. En bij mijn HT in de slaapkamer vind je pics over m'n slaapkamer. Ik wil het scherm (op m'n slaapkamer) het liefst voor de tv houden....jullie ideeen/meningen zijn ZEER welkom!!!!

Bedankt vast!!!

Groetjes,

Joost

P.s. excuses voor als de pics laden wat langer duurt maar ik heb niet een al te snelle verbinding...(2mbit en 50kb up)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 19:18

dodo79

witte dikke tonnie

Ik werk ook gewoon met een diascherm voor men projector en kan zeggen dat het prima werkt.
Het mooie van alles, het is snel neer te zetten en weer weg te halen.
En het allermooiste is de prijs, koste mij 2 euro op de rommelmarkt.

veel goedkoper kan niet denk ik, beter wel, maar daar hangt dan ook een prijs aan

omdat het kan!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het eerste jaar dat ik een beamer had projekteerde ik 't op een stuk witgeverfd MDF. Dat ging ook prima; niks geen gedoe met lakens.

Momenteel woon ik in een huis met witte muren, ik projekteer nu gewoon op de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door Varienaja op 15-09-2005 16:47 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Zon touch ding ziet er ook best goed uit wat wij op school hebben.

Afbeeldingslocatie: http://schools.tdsb.on.ca/joyce/main/about/images/projector.jpg

Alles is dit niet mijn school :P

• Road-runner83
Thx voor de reacties!!!!!
dodo79 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:42:
Ik werk ook gewoon met een diascherm voor men projector en kan zeggen dat het prima werkt.
Het mooie van alles, het is snel neer te zetten en weer weg te halen.
En het allermooiste is de prijs, koste mij 2 euro op de rommelmarkt.

veel goedkoper kan niet denk ik, beter wel, maar daar hangt dan ook een prijs aan
Je zegt projector maar je bedoelt een beamer neem ik aan? En dat werkt dus goed? Ook goed scherp?
Varienaja schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:47:
Het eerste jaar dat ik een beamer had projekteerde ik 't op een stuk witgeverfd MDF. Dat ging ook prima; niks geen gedoe met lakens.

Momenteel woon ik in een huis met witte muren, ik projekteer nu gewoon op de muur.
Net zo handig idd op een witte muur projecteren :)...maar misschien zou het nog scherper kunnen ;)....

Ik heb voor beneden ook een MDF plaat maar wel met een laken....daar wil ik nog wel wat aan veranderen (verduisteringsgordijn er nog overheen spannen ofzow).....wit verfen kan in principe ook nog! FF kosten nog op een rijtje zetten :)
MisterICE schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:59:
Zon touch ding ziet er ook best goed uit wat wij op school hebben.

Al is dit niet mijn school :P
Leuk ding idd!!!! Maar daar heb ik waarschijnlijk niks aan voor m'n beamer ;)

Verwijderd

Ik gebruik verduisterings gordijn (van de kwantum, maar je zal het ook wel ergens anders kunnen krijgen). Dit heb ik met een niet pistool gespannen op een houten frame, goed resultaat, kosten +/- 20 euro.

Verdusterings gordijn werkt zo goed omdat je als je wilt verduisteren zoveel mogelijk licht wilt reflecteren.

• Road-runner83
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:45:
Ik gebruik verduisterings gordijn (van de kwantum, maar je zal het ook wel ergens anders kunnen krijgen). Dit heb ik met een niet pistool gespannen op een houten frame, goed resultaat, kosten +/- 20 euro.

Verdusterings gordijn werkt zo goed omdat je als je wilt verduisteren zoveel mogelijk licht wilt reflecteren.
Ok THX!!!!!!! Daar heb ik iets aan!!!!!! Zo'n verduisteringsgordijn is wit neem ik aan? En die kun je bij de kwantum halen? Kwantum is vrij goedkoop volgens mij en ik weet er wel 1 te zitte in de buurt! Hoe groot is jouw scherm?

Zo'n niet pistool heb je die ergens gehuurd of?

Super bedankt vast!
Pagina: 1