Wat is het beste 754 MoBo met AGP?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 117149

Topicstarter
Heej mensen,

Ik heb momenteel een MSI K8TNeo Mobo en ik ben zat van het ding... steeds maar hangen, cpu cooler vast op 5000 rpm, ga zo maar door..

Ik wil het ding dus vervangen met een nieuwe.. alleen de vraag is welke.
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Ten eerste heb ik 2 op het oog:

A-Bit KV8-MAX3
MSI K8N Neo3

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom, maar deze zijn momenteel de top volgens mij..
Ook een vraag: word dual-channel memory ondersteunt door de socket 754 mobo's. Als dat er is ga ik voor de dual uiteraard.

De MSI K8N Neo3 heeft tevens AGP en PCI-E. Dit is natuurlijk perfect voor de toekomst, echter staat er bij de reviews dat er slechts een beperkt aantal AGP/PCI-E kaarten worden ondersteund. Ik heb momenteel (nog) een 9600XT kaart. Heb gezocht maar de lijst met werkende videokaarten met dit moederbord kan ik niet vinden. De vaarg is dus, is deze compatible? (lijkt mij wel overigens)

Hopelijk heeft er iemand een goed advies voor me.
Bij voorbaat dank,
KC-Bone

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

lees je eens in, de socket 754 cpu's hebben een onboard mem controller en die is dus single channel mem :)

[ Voor 12% gewijzigd door Turkish op 15-09-2005 16:31 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Als ik het goed heb wordt dual-channel alleen ondersteund op de socket939 borden, niet op de 754 versies...

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:32

EraZor

Don't mention the war

Heb zelf de Abit KV8Pro (is hetzelfde als die max3) en ben zeer tevereden. Absoluut stabiel, alle features die ik nodig heb en is goed gestest....(en zoals gebruikelijk alle abit kenmerkende overclock opties)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27

Thandor

SilverStreak

Socket 754 hebben geen ondersteuning voor Dual-Channel.

Als het goed is krijg ik binnenkort onderdelen binnen om 2 systemen te bouwen met een ASUS K8N moederbord. Deze borden beschikken over een passief gekoelde nForce 3 250 chipset. Daar het om 2 budget systemen gaat (Sempron 2600+ met Radeon 9250, de ander een X700Pro) heb ik gekozen voor een stil moederbord met een naar mijn mening goede prijs/kwaliteitverhouding ;)

Ik heb momenteel nog geen ervaring met beide borden opgedaan. Mocht het zo zijn dat het ASUS K8N moederbord een aantal slechte eigenschappen bevat dan zal ik deze hier vermelden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
Waarom ga je bijv. niet voor een Gigabyte GA-K8NSC-939? Is een socket 939 board (met dual-channel ondersteuning dus) en is uitgerust met een AGP 8x port.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ricardo87 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:34:
Waarom ga je bijv. niet voor een Gigabyte GA-K8NSC-939? Is een socket 939 board (met dual-channel ondersteuning dus) en is uitgerust met een AGP 8x port.
Als de topicstarter jouw tip opvolgt moet 'ie ook een nieuwe processor kopen. Als de huidige nog voldoet is het verstandiger om een nieuw S754 moederbord aan te schaffen :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
Thandor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:36:
[...]
Als de topicstarter jouw tip opvolgt moet 'ie ook een nieuwe processor kopen. Als de huidige nog voldoet is het verstandiger om een nieuw S754 moederbord aan te schaffen :)
Mijn excuses. Dacht dat hij een Moederboard + CPU wilde kopen maar toch zijn AGP kaart blijven gebruiken.

Topicstarter
Thx voor de snelle repley's mensen! Lijkt wel een chatbox :P

Ok Turkish, dual-channel word hem niet dus. Maar dat vermoede ik al. Thx!

Ricardo87,
Dit gaat niet op voor mij omdat ik me systeem dus opwardeer. En de AMD Athlon 64 3000+ cpu die ik hem kan ik helaas zelf niet omsolderen naar 939 :P :*) (lol lees net Thandor's reply)

maar als ik het zo hoor en uit moet gaan van online review ga ik op dit moment voor de Abit KV8Pro. 100 euri heb ik er wel voor over dan.

Alleen zijn er nog meer mensen met ervaring/suggesties voor andere mobo's?
Ik ben ook benieuwt naar meer slechte ervaringen met de K8T Neo. Iemand?

Greetz,
KC

PS: Welke chipset bevalt jullie het best? VIA of de nieuwe Nforce?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 15-09-2005 16:47 ]

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:36
Hoi, wat je misschien kan proberen is een bios update. Aangezien je zegt dat je cpu fan nogal blijft hangen op 5000 rpm kan je dit in de bios veranderen. Als het zo is dat je ee vrij instabiel systeem hebt kijk ofdat je geheugen een a-merk is, en kijk of je CPU niet te warm word. Het is eigenlijk doodzonde om niet meteen een goede upgrade te doen (socket 939), je blijft zo namelijk iedere keer op en neer sukkelen.

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=648&kind=1

Geen informatie beschikbaar

Anoniem: 118586

neem geen nforce 3 alsjeblieft
Ik heb nare ervaring met Nforce3 Deze zou veel beter zijn dan de Nforce 2 maar kreeg om de 2 uur een hanger zowat BSOD en zo
Mijn ervaring met een MSI K8T Neo dus de FSR en de FIS2R zijn wel goed net als de ASUS AI serie
VIA chip bevalt me goed nog geen problemen mee gehad ik kom zelf na upgrade verder zonder format van HDD :+
Tip kijk ook voor een FIS2R rond 99 euro's
Sorry je had al een K8T
ik heb er geen probs mee misschien drivers ik draai BIOS 1.9 versie ipv 2.x daar had ik wel probs mee met cpu fan maar ik heb nog geen echte vastlopers gehad door BSOD puur door 100 dingen tegelijk te doen

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 118586 op 15-09-2005 17:18 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook die msi k8t neo. Op zich ben ik er wel tevreden mee, hij is superstabiel etc., maar er zijn wel van die kleine dingetjes waaraan ik me erger. Bijv. dat bij de S-ATA controller de smart gegevens (+temp) niet worden uitgelezen en het hdd ledje niet werkt. Ook de snelheid van de fans kun je in externe progjes als speedfan pas uitlezen als je dat brakke corecenter hebt draaien.

Een s754 bord die dit niet heeft is bijv. de MSI K8N neo, met nForce3 chipset dus. Die heeft genoemde mankementjes niet en biedt meer mogelijkheden. Je zou dus zo'n soort moederbord kunnen nemen.

Als je geluidsproductie belangrijk vindt zou ik wel even kijken of de chipset wel passief is gekoeld (je huidige bord is dat wel). Een aantal borden hebben nl. zo'n akelig fannetje erop zitten die een hoog zoemgeluid maakt. Je kunt hem dan natuurlijk wel vervangen door een passief zalman koelertje, maar ik weet niet hoe handig jij bent en hoeveel waarde je hecht aan garantie.

Verder zou je ook nog kunnen overwegen om een Zalman CPU koeler te kopen. Die kun je gewoon op quiet mode zetten en dan hoor je hem nooit. Is een stuk goedkoper dan een nieuw mobo.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 15-09-2005 17:19 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49
asus k8v se is ook een leuk bordje met veel extra features

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49
zijn je condensatoren niet brak?

Anoniem: 68063

Ik zou ook voor een K8V gaan, zelf heb ik em ook, bevalt uitstekend en als ik de pricewatch moet geloven moet je die voor 60-70 euri wel kunnen krijgen. Succes!

Edit: voor iets meer dan 50 euro zelfs, MSI K8N en Asus A7V880 lijken mij goede en betaalbare alternatieven.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 68063 op 15-09-2005 18:23 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik ben al een jaar tevreden van de gigabyte K8NSNXP, 4 sata poorten, dual ethernet poorten, agp, extra eide controler en hij overleeft zelf een blikseminslag :p

http://www.gigabyte.com.t.../Products_GA-K8NSNXP.htm#

[ Voor 20% gewijzigd door mandroid op 15-09-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERING! })

Had ik een a4-tje vol met een uitgebreide reply, klik ik een link aan! :( :( :(
En ja hoor! "Waarschuwing: de pagina is verlopen "

Weg reply! GVD.... het enige waar nog iets aan mag gebeuren tweakers.net... GROMMMM

Nu geen zin meer.. vannaaf ga ik wel opnieuw tikken...

Bedank alvast voor jullie reply's is nu al erg nuttig geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 16-09-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

kheb een Epox 8KDA3+ moederbordje en ik moet zeggen zeer stabiel. En mijn 3000+ loopt op 2350 Mhz., dus ook goed overklokbaar..

1 nadeeltje : Als je de onboard LAN gebruikt gaat hij 'sissen'.. Dit kun je oplossen met een lijmpistool of met een apart kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/files/epox.jpg

Hij staat niet meer in de pricewatch, maar zijn broertje (de 8kda3J) kost 75 euro.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha met een lijmpistool? hoezo??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Om een sissende spoel het zwijgen op te leggen, beetje lijm ertussen enzo :z

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Piepende spoelen. Hierover is meer te vinden :)

Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?
Sissende moederborden

Deze spoelen bedoel ik dus :
Afbeeldingslocatie: http://img135.echo.cx/img135/5364/spoelen3dc.jpg

Factoren m.b.t. pieptonen :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord

Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat de spoelen niet meer vibreren. Dit doormiddel van een elastiekje eromheen of een beetje lijm erop van een lijm pistool :)
Krimpkous schijnt ook te werken, de XGI Volari V8 DUO heeft bijvoorbeeld krimpkous om de spoelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 16-09-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok dan!

Die Epox schijnt idd een top kaart te zijn.. volgens de guides.. Staat op dit moment op nummer 1 bij mij. nFORCE3 chip is prima dus?

greetz,
KC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bene

list incomprehension

Ik vond zelf de MSI (de nforce3) een erg mooi bord, hoewel ik hem niet lang in gebruik heb gehad. Wat goedkoper is de Gigabyte K8NS (60 euro) die nu nog steeds in mijn werkstation draait. Kan ik helemaal niets op aanmerken. Geen bijzondere extra's, geen eigenaardigheden, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

[b][message=24193682,noline]Thandor schreef op vrijdag 16 september 2005

Factoren m.b.t. pieptonen :
• Kwaliteit voeding (juiste voltages)
• Temperaturen
• Bij gebruik van onderdelen die veel energie verbruiken meer kans op pieptonen
• Kwaliteit van de gebruikte onderdelen op het moederbord
Voeding : Antec Truecontrol 550Watt
Temperaturen : kast = 29 graden, CPU = 49 graden
andere onderdelen : 2x 512 MB RAM, DVDROM,DVDRW, Radeon 9800 Pro, 3 HDD's
ja, dan zal het wel het laatste zijn.

Hiervoor had ik een Asrock K8S8X, en die had nergens last van.... oh ja, met precies dezelfde andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben afgeknapt op MSI ben ik bang... Had er hoge verwachtingen van die K8T neo. Maar na een jaar denk ik daar wel anders over. Vooral wat overklokken betreft. Ik denk dat ik net wat te snel was met het 64 bit gebeuren. Mobo met kinderziektes imo... Als ik de guides mag geloven is die epox idd het beste op de markt momenteel (vooral qua overklokken).

Ik haal vanmiddig trouwens een Zalman Fatal1ty FS-C77 op :D.

Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/upload/product/FS_C77_c_p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:46:
Ik ben afgeknapt op MSI ben ik bang... Had er hoge verwachtingen van die K8T neo. Maar na een jaar denk ik daar wel anders over. Vooral wat overklokken betreft. Ik denk dat ik net wat te snel was met het 64 bit gebeuren. Mobo met kinderziektes imo... Als ik de guides mag geloven is die epox idd het beste op de markt momenteel (vooral qua overklokken).

Ik haal vanmiddig trouwens een Zalman Fatal1ty FS-C77 op :D.

[afbeelding]
Ik heb bijzonder slechte ervaringen met de K8T Neo, bootproblemen, stabiliteitsproblemen, en slecht over te klokken.
Misschien dat dit je helemaal over de streep trekt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 16-09-2005 12:37 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha ja dat doet het! Laten we "Het grote anti MSI forum" starten! :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

De meest bekende en snelste plank noemen jullie niet op..
DFI UT 250Gb is de snelste plank voor S754 met de meeste OC opties en dergelijke.
Ik heb er eentje gehad icm een 3400+ en liep vrolijk op 2.86GHz :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:59:
haha ja dat doet het! Laten we "Het grote anti MSI forum" starten! :P 8)7
Het grote anti MSI forum? :?
Ik zeg gewoon dat ik er slechte ervaringen mee heb, ik weet dat er betere borden zijn.
Met wat Googlen heb ik gezien dat die problemen vaker voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 16-09-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

had eerst een msi k8n neo platinum moederbord maar had ik alleen maar problemen mee.
toen maar een asus k8v se deluxe gehaald en totaal geen problemen meer.
had vroeger altijd via bordjes en pas dan 2x een nforce bordje maar ik heb er alleen maar problemen mee, ben weer lekker terug naar via.

dus ik wil ook de asus k8v se deluxe aandragen om te overwegen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja was ook maar een geintje hoor Rod. :P
Maar toch.. ik had meer verwacht van MSI. juist omdat ik steeds hoor dat het 1 van de leiders op gebied van mobo's is. Zal wel een leider zijn qua verkoop... ;)

maar het word de asus k8v, de epox of de DFI UT 250Gb dan. Prijs zal het uitmaken..

Sry, de DFI word hem niet...

uitgaande van deze review: http://www.insanetek.com/index.php?page=dfilanpartynf3

Pros:
Sexy black and yellow color combination
Excellent overclocking potential
Great BIOS options
Nice bundle of yellow rounded cables

Cons:
Lackluster performance
Lackluster official support
Lacking software bundle
Stock official BIOS not very overclocking friendly

Ik ben niet zo'n overclock-man dus laat ik het toch maar links liggen... prijs is me ook net iets te hoog. Maar begrijp me niet verkeerd, het is een top (mischien wel de beste) s754 bord.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 16-09-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Heb met de Asus K8V-SE deluxe gewerkt, de MSI versie met K8 (via-chipset ) en de MSI (K8 nforce3).
En moet toch eerlijk zijn pak de MSI K8N, ik heb het gevoel dat de nforce 3-chipset heerlijk stabiel is als je niet echt keihard overclocked.
En Smart/Q-Fan vind ik op de Nforce planken altijd veel beter gaan dan op de via-planken. Echt de pc is zeer stil (std cooling) en bij via altijd meer herrie.
En onthoud de Nforce 3, single chipset is terwijl de via-chipset met een bridge verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Duidelijk. Ik ga natuurlijk altijd af op ervaring.

Keuzes die over zijn:

Asus K8N (k8v valt af vanwege VIA chipset dus)
socket754
CPUAMD athlon 64 / Sempron
ChipsetNVIDIA nForce3 250Gb
Front side bus800
Geheugen3 x 184-pin DIMM sockets support max. 3GB DDR 400/DDR333/DDR266 non-ECC memory
Uitbreiding sloten1 x AGP Pro/8X (alleen 1.5V) , 5 x PCI
Harde schijf controller2 x UltraDMA 133/100/66/33 , 2 x Serieel ATA , RAID 0 RAID1
AudioRealtek ALC850, 8-channel CODEC
LANGeintegreerde 10/100/1000 Mbps LAN controller
BIOS4Mb Flash ROM, Award BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3
AccessoiresInterVideo WinDVD Suite Platinum

Epox 8KDA3+ (voorkeur)
socket754
CPUAMD athlon 64 / Sempron
ChipsetNVIDIA nForce3 250Gb
Front side bus1600 :?
Geheugen3 x PC3200 DDR SDRAM
Uitbreiding sloten1 x AGP 8X (alleen 1.5V) , 6 x PCI
Harde schijf controller2 x UltraDMA 133, 4 x Serial ATA 150, RAID 0 RAID1
AudioRealtek ALC850, 8-channel CODEC
LANOn-chip Gigabit Ethernet 1000Mbps providing faster throughput than standard PCI Gigabit chips
AccessoiresOnboard P80P diagnostics LED,

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 16-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Asus K8V Deluxe maar ik baal een beetje van dit bord, Ik zit zelf te overwegen Asus K8N4E Deluxe bord(is wel een PCI-E). Ik had deze bij een klant ingebouwd en echt een veel sneller bordje dan dit bord. Het opstarten van dit moederbord K8V duurt voordat die de bios uit is ongeveer 1 minuut. Dan denk je dat die doorstart nee hoor weer met het bootscherm weer terug. Crasht vrij onverwacht en is zo langzaam in vergelijking met mijn Pentium IV 3 ghz en Pentium IV 2,8 ghz(allebei een Gigabyte 8I945GMF moederbord).

Maar ik zou zelf gewoon voor Nforce3 gaan. Bijvoorbeeld de Asus K8N. Dan zou ik door gaan sparen voor een beter moederbord. Of Asrock met combinatie S754/S939.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 16-09-2005 15:33 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mja.... maar dan heb je wel een Asrock :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94679

all_by_myself schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:17:
kheb een Epox 8KDA3+ moederbordje en ik moet zeggen zeer stabiel. En mijn 3000+ loopt op 2350 Mhz., dus ook goed overklokbaar..

1 nadeeltje : Als je de onboard LAN gebruikt gaat hij 'sissen'.. Dit kun je oplossen met een lijmpistool of met een apart kaartje.

[afbeelding]

Hij staat niet meer in de pricewatch, maar zijn broertje (de 8kda3J) kost 75 euro.
Ik heb de 8KDA3+ ook en vind het geen fijn bordje.
Er zitten een aantal zeer irritante bugs in zoals een Vcore undervolt als je BIOS opties hebt veranderd (bijv je hebt 1.6V ingesteld en hij geeft maar 1.4V) en bovendien werkt C&Q niet met 2 reepjes geheugen. Ik denk dat deze bugs makkelijk opgelost hadden kunnen worden door een BIOS upgrade van Epox maar ook in de nieuwste versies zijn deze bugs nog niet opgelost. Ook heb ik in spellen zoals Doom 3 en World of Warcraft regelmatig last van freezes van 2 tot 4 seconden. Fastwrites, sideband addressing uitzetten, AGP snelheid terugschroeven naar 4X en andere chipset/forceware drivers installeren hebben ook niet geholpen. Verder werkt het wel stabiel, maar geen aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oei... belangrijk postje MeneerBeer!
Nog meer mensen met die ervaring?

Zou het dan toch weer het goeie ouwe Asus merk worden?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Anoniem: 94679 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:02:
[...]

Ik heb de 8KDA3+ ook en vind het geen fijn bordje.
Er zitten een aantal zeer irritante bugs in zoals een Vcore undervolt als je BIOS opties hebt veranderd (bijv je hebt 1.6V ingesteld en hij geeft maar 1.4V) en bovendien werkt C&Q niet met 2 reepjes geheugen. Ik denk dat deze bugs makkelijk opgelost hadden kunnen worden door een BIOS upgrade van Epox maar ook in de nieuwste versies zijn deze bugs nog niet opgelost. Ook heb ik in spellen zoals Doom 3 en World of Warcraft regelmatig last van freezes van 2 tot 4 seconden. Fastwrites, sideband addressing uitzetten, AGP snelheid terugschroeven naar 4X en andere chipset/forceware drivers installeren hebben ook niet geholpen. Verder werkt het wel stabiel, maar geen aanrader dus.
Die problemen die jij beschrijft met dat ondervolteren had ik eerst ook, maar na het laatste BIOS was dat opgelost. De problemen met C&Q ben ik niet tegengekomen (heb ook 2 modules). Freezes heb ik nog nooit gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

all_by_myself schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:46:
[...]

Voeding : Antec Truecontrol 550Watt
Temperaturen : kast = 29 graden, CPU = 49 graden
andere onderdelen : 2x 512 MB RAM, DVDROM,DVDRW, Radeon 9800 Pro, 3 HDD's
ja, dan zal het wel het laatste zijn.

Hiervoor had ik een Asrock K8S8X, en die had nergens last van.... oh ja, met precies dezelfde andere onderdelen.
Het kan inderdaad aan de kwalitatief slechte onderdelen op het product zelf liggen. Een ASUS GeForce 6800LE krijgt ook piepende spoelen wanneer 'ie zwaarder overgeclocked wordt. Met een Seasonic 350W (Te vinden in de Arctic Silentium T1) piepen de spoelen aanzienlijk sneller en harder dan met een Antec Neopower 480W.

Mijn ervaringen met de ASUS K8N kan ik helaas nog niet vermelden wegens een aantal andere producten die niet geleverd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Ik vind de ABIT kv8pro 3d-eye....het beste 754 platform anhoewel de asus kn8 ook prima is....slechte ervaring met MSI.

3d-eye is een leuke aanvulling op je overclock..zeer stabiele mobo
VIA K8T800 Pro Based AMD Athlon 64 Mainboard ;)
The GigaSystem - 1GHz FSB and 2GHz HT,
AGP 8X, SATA RAID, ABIT μGuru Technology

Supports AMD socket 754 Athlon 64 CPU
Supports AMD Sempron CPUs (Please update the latest BIOS version)

CPU Integrated Memory Controller

72-bit memory controller supports DDR at 266, 333 and 400MHz
Support 2 DIMM DDR 400
Support 2 DIMM up to 2GB Max.

Chipset

VIA K8T800 Pro/ VT8237 chipset
The Gigasystem
Supports a 1GHz FSB and 2GHz HT
Supports Advanced Configuration and Power Management Interface (ACPI)
Accelerated Graphics Port connector supports AGP 8X/4X (0.8V/1.5V)

SATA RAID

Supports SATA data transfer rates at 150 MB/s (1.5G bps)
Supports SATA RAID 0/1 JBOD

Gigabit LAN

On board 10/100/1000 Mb PCI Ethernet Controller

Audio

6-Channel AC 97 CODEC on board
Professional digital audio interface supports optical S/P DIF In/Out

ABIT Engineered

ABIT μGuru™ Technology
- ABIT EQ
- ABIT OC Guru
- ABIT Flash Menu
- ABIT Black box
ABIT SoftMenu™ Technology
ABIT FanEQ™ Technology
CPU ThermalGuard™ Technology

Internal I/O Connectors

1 AGP 8X/4X slot, 5 PCI slots
Floppy Port supports up to 2.88 MB
2 x Ultra DMA 33/66/100/133 Connectors
2 x Serial ATA 150 Connectors
2 x USB headers, 2 x CD-IN

Back Panel I/O

1 x PS/2 Keyboard, 1 x PS/2 mouse
1 x Serial Port, 1 x Parallel Port
1 x S/P DIF Output, 1 x S/P DIF Input
5 holes Audio connector (Front Speaker, Line-in, Mic-in, Center/Sub, Surround Speaker)
4 x USB, 1 x RJ-45 LAN Connector

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:36
Ik weet niet wat iedereen toch heeft tegen MSI, ik draai al een paar jaar op een K7N2 Delta en ben pas over gestapt op een K8N Neo2 Platinum. Ik heb tot nu toe maar één keer een BSOD gehad, en dat kon ik niet nader verklaren.
Ik raad je nog steeds aan om over te stappen naar een socket 939 want ik vind het doodzonde om een niet dualchannel niet echt OC-able proc in een nieuw moederbord te stoppen dat je nog eens 70 euro kost.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Shuttle AN50R :)

En Viper_4111 heeft gelijk ja 8)

[ Voor 55% gewijzigd door NLuna op 20-09-2005 16:40 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Topicstarter
ok een 939 it shall be!
Maar die combo ASRock (754/939) als je daar een 754 chip opdrukt heb je toch nog geen dual-channal geheugen lijk me? En kan je een 754 cpu en een 939 cpu tegenlijk laten draaien? lijkt me niet... en ik een 939 only MB koop moet ik dus ook weer een nieuwe CPU kopen.. is (nog) niet gewenst (psp moet ik ook nog kopen :P)
.
754 dus is al weer aardig dood aant gaan ofnie?

En over die problemen met MSI. Het lijkt er op dat hoofdzakelijk planken met de Via chipset moeilijk doen... vandaar dat ik dus ernstig zit te denken aan nForce...

Greetz..

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 21-09-2005 14:56 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:51:
ok een 939 it shall be!
Maar die combo ASRock (754/939) als je daar een 754 chip opdrukt heb je toch nog geen dual-channal geheugen lijk me?

nee want de amd met 754 voetje heeft zelf geen dual-channel ingebakken.
aangezien de proc dat zelf regelt tegenwoordig loopt ie dus single channel. :)

En kan je een 754 cpu en een 939 cpu tegenlijk laten draaien? lijkt me niet...

nee, het is 1 van de 2.
dus of de 754 versie of de 939 versie :)

en ik een 939 only MB koop moet ik dus ook weer een nieuwe CPU kopen.. is (nog) niet gewenst (psp moet ik ook nog kopen :P)
.
754 dus is al weer aardig dood aant gaan ofnie?

ja, maar dat is dadelijk ook weer met de 939 versie want de M2? versie komt er ook weer aan ;)

En over die problemen met MSI. Het lijkt er op dat hoofdzakelijk planken met de Via chipset moeilijk doen... vandaar dat ik dus ernstig zit te denken aan nForce...

kan, maar bij mij is het met msi juist zo dat ik met de nforce alleen maar problemen heb en met via chipsets niet :)
maar bij de 1 is het niet zo als bij de ander, je moet gewoon kijken wat je zelf wilt.

Greetz..

Topicstarter
Ok thx m8,
Maar ik lees ook net ergens dat (sommige?) athlon 64 cpu's wel op een s939 passen... True?

van Alternate.nl:
Socket 939 is de opvolger van Socket 754, maar eigenlijk een gewijzigde versie van Socket 940. In dit socket passen de AMD Athlon 64, de AMD Athlon FX en de AMD Athlon X2. Net als Socket 940 beschikt dit socket over twee geheugenkanalen, maar geregistreerd geheugen is niet verplicht.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 21-09-2005 15:08 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:05:
Ok thx m8,
Maar ik lees ook niet ergens dat (sommige?) athlon 64 cpu's wel op een s939 passen... True?
hoe bedoel je :?
je hebt gewoon amd64 s754 en amd64 s 939.
en je kan ze niet onderling uitwisselen.
Anoniem: 117149 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:05:
Ok thx m8,
Maar ik lees ook net ergens dat (sommige?) athlon 64 cpu's wel op een s939 passen... True?

van Alternate.nl:
Socket 939 is de opvolger van Socket 754, maar eigenlijk een gewijzigde versie van Socket 940. In dit socket passen de AMD Athlon 64, de AMD Athlon FX en de AMD Athlon X2. Net als Socket 940 beschikt dit socket over twee geheugenkanalen, maar geregistreerd geheugen is niet verplicht.
ja je hebt toch gewoon de amd athlon 64 s939.
daar gaat het hier over.

s754 -> s754 met single geheugen
s939 -> s939 met dual channel geheugen
s940 -> s940 met dual channel registerd geheugen en voor de servers dus.
hun zeggen gewoon dat de 939 de opvolger is van de 754 en dat daar ook amd 64 procesors voor zijn, en dat klopt :)

[ Voor 68% gewijzigd door chucky666 op 21-09-2005 15:11 ]

Topicstarter
ok duidelijk... van me oude Athlon 64 s754 (die heb ik dus, was er vroeg bij :P, met de K8T neo) kan dus weer een server gemaakt worden. Klote hardware updates ook. is niet meer bij te houden man... systeem is 1 fucking jaar oud "nog maar"... nouja..

Die M2 idd.. maar dat is toch speciaal voor DDR2 geheugen? En daar ben ik toch nog niet aan toe.. vink nog niet echt een essentieele upgrade... maar dat mobo wat ik nu heb MOET er echt uit... Word er gek van. Denk je een jaar geleden ook dat je een high end system koopt.... :|

ok mensen, topic titel is vannaf hier:

Wat is het beste 939 mobo dan? :P

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 21-09-2005 15:17 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:11:
ok mensen, topic titel is vannaf hier:

Wat is het beste 939 mobo dan? :P
Zoek daarvoor een aantal reviews.
Zie Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? voor meer informatie :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:11:

Die M2 idd.. maar dat is toch speciaal voor DDR2 geheugen? En daar ben ik toch nog niet aan toe.. vink nog niet echt een essentieele upgrade... maar dat mobo wat ik nu heb MOET er echt uit... Word er gek van. Denk je een jaar geleden ook dat je een high end system koopt.... :|
Wat een jaar geleden high end was, is nu natuurlijk niet meer high end, zo gaat dat nou eenmaal.

Topicstarter
keb ff uitgerekend... ben gewoon tegen de 300 euro kwijt voor een CPU+MoBo upgrade... :( bah...

Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 79,95
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB) € 137,95

zucht... stuk meer als de 80 euri voor een nieuw 754 MoBo.. grommm.....

maar mensen.. thx voor de hulp.. topic kan dicht imo...

Greetz KC
Pagina: 1