"Fout tijdens laden besturingssysteem"

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Allo

Ik had eerst een PII 333Mhz bakje met een 80Gb schijf erin waar Win2K op stond.
Nu had ik een AMD 700MHz CPU met mobo en RAM over.
Ik heb toen het mobo, CPU en RAM verwisseld.

Toen ik wilde booten ging alles goed. Tot na de post want dan krijg ik de melding "Fout tijdens laden besturingssysteem". Nou, prima dacht ik. Dan installeer ik gelijk WinXP wel. Ik krijg echter na het formateren en na de installatie nog steeds bij het booten dezelfde error.
Hetzelfde met Win2K bij het opnieuw formateren en installeren.

Voor het verwisselen werkte de beide 333Mhz en 700MHz systemen prima. Ook wordt de HD en de CD-ROM gezien in de BIOS.

Ik heb geen idee wat ik met deze error moet? :? Jullie wel?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En je krijgt enkel de melding "Fout tijdens laden besturingssysteem"? Geen foutcode of andere info?
Probeer anders eens de gehele schijf te fdisken en de partitie opnieuw aan te maken in plaats van alleen maar te formateren... Ook zou ik de RAM gaan testen, kan de oorzaak zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Hier een foto van het scherm, geen enkele info verder :(
Met de windows installatie heb ik de partitie ook al verwijderd en opnieuw aangemaakt. ...moet maar even de Fdisk faq lezen dan....

• Han
  • Niet online

Han

Je bios ziet je harddisk wel, maar staat deze wel vermeld in de bootsequence? Je hebt je bootsequence volgens mij aangepast om zo vanaf je cdrom te kunnen booten. Misschien heb je per ongeluk je harddisk uit de lijst gehaald.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Nope, CD-ROM is 1 en HD2 vanwege de Windows installatie. Na de installatie met het blauwe scherm etc dan hoort ie dus te rebooten en verder te gaan met de installatie en dat doet ie niet.

Andere IDE kabel werkt ook al niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SebaZ op 15-09-2005 16:50 . Reden: IDE kabel geprobeert ]

• Han
  • Niet online

Han

Trek alle PCI kaarte eens uit de PC (modem, netwerk, geluid) en disabel alle onboard apparaten. Doe dan eens een nieuwe installatie. Misschien is het dan opgelost. Gooi ook even die 80GB harddisk in een andere PC en check deze voor errors..

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Als ik hem in een ander systeem doe dan krijg ik een blue screen. Zal wel komen omdat de windows installatie niet volledig is maar hij doet het wel. Ik heb in het probleem systeem nu geen PCI kaarten zitten maar het probleem leeft voort.

• Han
  • Niet online

Han

SebaZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:18:
Als ik hem in een ander systeem doe dan krijg ik een blue screen.
Ik bedoelde als 'slave' of tweede HD, niet als OS disk. Dus dat je de schijf onder een ander OS kunt controleren op fouten.

Maar die BSOD, welke code staat daar in? Misschien kun je dan toch de fout middels die BSOD achterhalen, zie ook: Windows XP en 2000 BSOD guide

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Topicstarter
Die BSOD betekende niet zoveel. Ik heb de schijf aan een ander XP 2500+ systeem gehangen. Alle checks gedaan. Niets gevonden. De schijf was dus oké. Vervolgens op het 2500+ systeem met succes WinXP geïnstalleerd en alles leek prima in orde. Vervolgens zet ik de HD in het 700MHz systeem.

En weer diezelfde error. Het moet dan wel aan het mobo of CPU of RAM liggen. Echter het systeem deed het hiervoor prima. De BIOS van dit mobo stamt uit mei 2000. De HD wordt ook gewoon als 80Gb herkend.

Ik weet ut niet meer.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

hmjah dat probleem had ik ook tijdens het installeren van windows op een A64 X2 3800+ systeem. Het probleem lag in het feit dat de bios de CPU niet herkende. Kan zijn dat je ff een biosupdate moet doen alvorens het OS te installeren.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Pagina: 1