Internetverbinding valt telkens weg; weer goed na reboot *

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:37
Ik heb het volgende probleem...telkens val de verbinding weg met het internet en de router..

Ik heb sinds kort een nieuwe router: Belkin 802.11g wireless 125mbps high speed mode. Ik gebruikt tussen de PC en de router gewoon een kabel, draadloze gedeelte is aangeschaft voor mijn PSP/laptop...

Ik heb trouwens een chello classic abonement met een motorola modem.
Elke keer tijdens het gebruik van internet op de PC val de verbinding dus weg, dan kan ik niet pingen, en kan hij geen sites meer vinden, bittorent werkt nog wel gewoon door..Als ik de pc opnieuw opstart doet die het weer :S

Ik heb geprobeerd te pingen naar mijn echte IP adres, maar daar merk ik dat er soms een timeout tussenstaat (50% dataverlies).. ik heb de router gereset, heb firewall van de router uitgezet maar ik kan er niet echt uitkomen, op internet kon ik er verder niets over vinden...

Weten jullie misschien wat er aan de hand is? ik zelf dacht dat de kabel slecht aan het worden is, of is het een ander probleem?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Het kan denk ik niet aan de kabel liggen trouwens, gezien het feit ik nog kan downloaden van bittorent en ik de router settings ook niet kan openen!..En de kabel tussen de router en de pc is net nieuw, lijkt me sterk dat deze defect is...

Ik ga vanavond proberen of ik de problemen ook heb als ik draadloze antenne gebruik op de PC..

Als er suggesties zijn hoor ik het graag...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Verwijderd

Zet je bittorent eens een tijdje uit. Het is een bekend probleem dat P2P-software snel te veel connecties kan maken waardoor je internetverbinding weg kan vallen.

En verzin graag een duidelijke titel in het vervolg. Het internet heeft namelijk helemaal geen probleem; jij hebt een probleem met je computer. En gebruik graag de editknop om iets toe te voegen aan je post.

• Grumphy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-03 10:21

Grumphy

Straaaaaal

Ik heb ook een probleem met mijn verbinding gehad. Ik heb een ADSL modem-router. Bij mij gebeurde het ook wel eens dat de verbinding ineens wegviel, nou ja, ik kon niet meer op sites komen d.m.v. domainnamen zoals www.google.nl ofzo. Skypy bleef het wel gewoon probleemloos doen, terwijl MSN er ook mee stopte.

Als ik op dat moment een ping-request deed naar een site via de naam (www.google.nl) kreeg ik inderdaad ook geen verbinding (request timed out). Maar als ik het IP-adres pingde van diezelfde site kreeg ik wel verbinding. Een "ipconfig /release" gevolgd door een "ipconfig /renew" werkte soms wel, maar vaker niet.

Ik heb dit probleem uiteindelijk opgelost door te kijken wat het IP-adres was van de DNS-server die ik van mijn provider kreeg. Dit adres heb ik toegevoegd in de lijst van DNS server binnen de TCP/IP properties. Na deze instelling heb ik eigenlijk nooit meer van dit probleem last gehad.

Marco

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Zoals al JSS al eerder zei, het wegvallen van de verbinding kan komen omdat er een bittorrent programma open staat. Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad met Azureus. Als ik dat opstartte viel de verbining weg, terwijl azureus het zelf wel bleef doen...... Het bleek inderdaad met de connecties te maken te hebben. Gelukkig is er in azureus een optie om er voor te zorgen dat je verbinding wel behouden blijft.....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het maximum aantal connecties in je bittorrent programma even wat lager instellen wil nog wel eens helpen inderdaad

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 11:20
Als je dit nog niet gedaan hebt, voor de laatste firmware upgrade uit voor je router en als je laptop voorzien is van een intel kaartje voor je draadloos internet; gooi alle intel zooi eraf en installeer de standaard XP driver (stuurprogramma bijwerken, dan ik wil zelf kiezen en dan kan je standaard driver kiezen), zo werkte het uiteindelijk bij mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Frigolamptje op 17-09-2005 17:48 ]

• Dannydekr
Heb het volgende gedaan en het werkt (tot nu toe)

Heb de oude kabel er tussenuit gehaald, heb een nieuw kabeltje tussen de modem en router gedaan, en mijn PC connect nu draadloos met de router ipv met een kabeltje..

Tot nu toe werkt het goed, alleen ben niet zo te spreken over de signaalsterkte..Die is namelijk maar 68% en soms minder terwijl er maar 6 meter tussen zit :) .. Maar volgens mij ligt dat aan de router (Belkin 125HMS 802.11).. Heb in ieder geval geen rare wegvallingen of dataverlies meer..
Dus ik denk toch dat het aan de kabel lag van de modem naar de router..

EDIT:

Nee mensen, het werkt niet, het werk ietsje beter..
Ik denk dat de router dus gewoon te zwak is voor al deze connecties, ik heb de router gekregen van mijn opa,die heeft hem gekocht voor 90euro maar wou met een draad dus kreeg ik hem;) .. ik heb gelukkig garantie dus ik ga hem omruilen voor een ander... En, ja heb de laatste firmware/drivers etc.. Het maakt allemaal niets uit, het is gewoon een *** router..

[ Voor 27% gewijzigd door Dannydekr op 17-09-2005 23:09 ]

Pagina: 1