Toon posts:

Best buy guide software

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de multimedia pc die is samengesteld in de best buy guide van deze maand die uitkomt op een totaalprijs bij opstellen BBG € 1.200,40

Voordat de PC werkt zal ik de nodige software moeten installeren, zoals bijvoorbeeld Windows Media Center XP. Kan iemand mij vertellen hoe ik hieraan kom wanneer ik mijn pc op deze manier wil kopen?

Groet Niek

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pas wel op dat dat de OEM versie is, je kan niet alleen maar bij die bepaalde winkel je Windows kopen en je onderdelen bij een ander.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Han
  • Niet online

Han

Tukk schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:14:
Pas wel op dat dat de OEM versie is, je kan niet alleen maar bij die bepaalde winkel je Windows kopen en je onderdelen bij een ander.
Je zal verrast zijn hoe weinig winkels zich aan deze afspraak houden. De meeste winkels denken alleen maar aan hun omzet en verkopen je het OS zonder blikken of blozen. Net zoals de Remote van Microsoft, die enkel bij het OS mag worden geleverd en niet los mag worden verkocht, wordt ook door 9 van de 10 bedrijven gewoon los verkocht.

Wat ook vaak gebeurt is dat je het OS alleen mag kopen in samenhang met een aanschaf van een ander Microsoft produkt, zoals toetsenbord of muis. Beide gevallen zijn in strijd met de policy van MS, maar het gebeurt. Alleen al om de reden jouw als klant te krijgen zodat je ooit weer bij hun terug komt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldige site is dit toch! Bedankt voor de info!!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Han schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:18:
[...]
Je zal verrast zijn hoe weinig winkels zich aan deze afspraak houden. De meeste winkels denken alleen maar aan hun omzet en verkopen je het OS zonder blikken of blozen. Net zoals de Remote van Microsoft, die enkel bij het OS mag worden geleverd en niet los mag worden verkocht, wordt ook door 9 van de 10 bedrijven gewoon los verkocht.

Wat ook vaak gebeurt is dat je het OS alleen mag kopen in samenhang met een aanschaf van een ander Microsoft produkt, zoals toetsenbord of muis. Beide gevallen zijn in strijd met de policy van MS, maar het gebeurt. Alleen al om de reden jouw als klant te krijgen zodat je ooit weer bij hun terug komt :)
Download het dan meteen, als je toch illegale (dat is het dan) software wil kopen.
Van mij mag TS, maar ik wilde hem daar voor waarschuwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 15-09-2005 16:20 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:19:
Geweldige site is dit toch! Bedankt voor de info!!
En die info stond er al voordat je zocht... Dus had je deze info ook zelf kunnen opzoeken als je wat meer moeite had gedaan. En die moeite is wel een vereiste voordat je een topic opent hier op GoT... Lees anders dit even goed door: Huisregels
Hierin wordt ook uitgelegt hoe je je gewenste info kunt vinden... :)
Tukk schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:20:
Download het dan meteen, als je toch illegale (dat is het dan) software wil kopen.
Dus het kopen van een OEM pakket is het zelfde als downloaden? 8)7
Het moet niet gekker worden :D

[ Voor 26% gewijzigd door Han op 15-09-2005 16:24 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Tukk schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:20:
[...]

OEM software is niet illegaal, dit omdat de code die je erbij krijgt uniek is...
Dat winkels 'm "illegaal" verkopen maakt het pakket nog niet illegaal...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Ik sluit me bij Han aan, dit is toch iets wat je makkelijk zelf kunt oplossen door een beetje rond te kijken in de Tweakers.net Pricewatch of in sommige winkels. Gezien ik niet uit je topicstart haal dat je dit gedaan hebt, sluit ik het topic. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.