Toon posts:

Wat is de ideale headsets en koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakerts!!

ik heb nu al een aantal topics over headsets en koptelefoons gelezen en vraag me nou eens af wat volgens jullie (tweakerts) de beste headset en wat de beste koptelefoon zou zijn??

Welke features, welke eigenschappen en wat is belangrijk?? Is de prijs het belangrijkste, of de klank of de kwaliteit, materiaal????

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden!!

Greetz!!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

dat is allemaal erg persoonlijk, de een vind een gesloten koptelefoon prettig (ik), de ander half-open of open. De een vind band in de nek prettig, de ander een staadaard hoofdband. De een vind schuimoordoppen het fijnst, de ander vindt dat rubber de pan uit roeleert...

edit: en qua geluid is dat nog _veel_ meer het geval...

[ Voor 10% gewijzigd door Technicality op 15-09-2005 16:15 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop gewoon de duurste van Sennheiser, andere merken is men hier blind voor. De rest is allemaal vuilnis, omdat de elite bij Head-Fi dat vindt...

Verwijderd

Persoonlijk voor muziek achter de pc, de sennheiser hd 25-13 600Ohm, Vrij neutraal, vrij licht en gaat loeihard (als het even moet ;))

Men broer als hij gamed prefereerd ook deze hoofdtelefoon met een externe sennheiser micro.

En voor hi fi te beluisteren zonder men boxen aan te steken neem ik liever men AKG'tje

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
En juist aan die verschillende meningen ben ik geinteresseerd!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie meningen graag, stel je voor je zou je eigen persoonlijke headset of koptelefoon kunnen samen stellen >> wat zou jij dan willen???

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:18:
En juist aan die verschillende meningen ben ik geinteresseerd!
Mijn mening: de Sony MDR-V900.

Het is een koptelefoon die naar mijn mening:

- comfortabel zit
- mooi neutraal klinkt
- hele lage tonen en hele hoge tonen perfect weer kan geven
- goed afsluit
- niet warm wordt
- niet klemt
- keihard kan zonder te vervormen

Wordt ook veel bij televisie-, radio- en geluidsstudio's gebruikt. :)

Moet je nu even opletten hoe lang het duurt voordat ik tot de grond toe wordt afgebrand, omdat ik geen lid wens te zijn van de Sennheiser-elite. Ik vind Sennheiser niet lekker klinken, te blikkerig.

Maar dat mag je hier niet vinden, heb het al zo vaak meegemaakt. Komt de complete Sennheiser-idiotenclub weer op de been om wel even te vertellen dat ik wat aan mijn oren, zo dan niet aan mijn hersens mankeer. Dat het >mijn< mening is wordt hier al heel snel over het hoofd gezien.

[ Voor 37% gewijzigd door TimMer op 15-09-2005 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
TimMer schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:45:
[...]

Mijn mening: de Sony MDR-V900.

Het is een koptelefoon die naar mijn mening:

- comfortabel zit
- mooi neutraal klinkt
- hele lage tonen en hele hoge tonen perfect weer kan geven
- goed afsluit
- niet warm wordt
- niet klemt
- keihard kan zonder te vervormen

Wordt ook veel bij televisie-, radio- en geluidsstudio's gebruikt. :)

Moet je nu even opletten hoe lang het duurt voordat ik tot de grond toe wordt afgebrand, omdat ik geen lid wens te zijn van de Sennheiser-elite. Ik vind Sennheiser niet lekker klinken, te blikkerig.

Maar dat mag je hier niet vinden, heb het al zo vaak meegemaakt. Komt de complete Sennheiser-idiotenclub weer op de been om wel even te vertellen dat ik wat aan mijn oren, zo dan niet aan mijn hersens mankeer. Dat het >mijn< mening is wordt hier al heel snel over het hoofd gezien.
Nou dan ben ik blij dat er dus iemand die mening toch nog met mij deelt!! _/-\o_

Verwijderd

TimMer schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:45:
[...]

............

Waarom zou je in godsnaam sennheiser niet graag naar sennheiser mogen horen? Ieder zijn ding toch en ten andere zijn het jouw oren en niet die van een ander! (k'ben hier nog vrij nieuw btw ;))

Ik gebruik de sennheiser hd 25-13 enkel aan de pc hoor en voor de rest als ik wat klaasiek wil luisteren op de hifi set zet ik toch wel men AKG op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:21 ]

• JvS
  • Laatst online: 09:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zie de links in dit topic en:
volgens jullie (tweakerts) de beste headset en wat de beste koptelefoon zou zijn??
Degene die jij het best vindt klinken. Er is niet een "de beste"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.