Toon posts:

[2000] Windows XP-tour uitschakelen dmv policies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met het instellen van de policies voor de XP werkstations.
Nu stuit ik op een probleempje..
Ik zou graag De "WINDOWS XP TOUR" uit willen schakelen.
Elke keer als een "nieuwe" gebruiker aanmeld op het systeem komt "de tour" steeds terug
Heb al wat dingen op google gevonden [Reg Keys] maar die werken niet.

Iemand enige idee hoe ik dit in kan stellen in de policies??

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Je moet ff Group Policy Managment Console (gpmc.msi) downloaden van de M$Microsoft/MS-site en installeren op een XP Pro SP2 machine.
Dan open je daarmee je policyconfig op je 2K domain controller.
Op het moment dat je dat doet worden automatisch de ADM-files van je XP client naar de server gekopieerd en kun je al die opties wel gebruiken, incl. uitschakelen van de tour en al die andere XP SP2 shit zoals Security center, offline files, firewall etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 15-09-2005 22:31 . Reden: Microsoft kort je af met MS. Laat die verbasteringen maar ;) ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet vergeten dat je dan mogelijk wel wat probleempjes kan krijgen als je dan weer dezelfde policy op je Windows 2000 Server wil editten.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;842933

[gore-hack-modus]
Of je trekt de ADM templates van een 2003 SP1 server af en kopieert die naar \winnt\inf :P
Hotfix zoals boven is dan wel degelijk nodig, maar dan heb je ook vanuit DSA dezelfde policies ter beschikking.
[/gore-hack-modus]
mkools24 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:48:
M$-site
[...]
en al die andere XP SP2 shit zoals Security center, offline files, firewall etc etc.
:/

Kunnen we het normaal houden?

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 15-09-2005 15:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dit hebben we al gedaan!
Maar waar staat die optie want we kunnen deze niet alloceren.!!

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:55:
Niet vergeten dat je dan mogelijk wel wat probleempjes kan krijgen als je dan weer dezelfde policy op je Windows 2000 Server wil editten.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;842933
Deze hadden we al gefixt!

MAAR WEL HARSTIKKE BEDANKT

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:57 ]