Zo, even een beetje uitleg vooraf: een vriend van me wilde nog ff wat gaan eten bij de gele M. Prima, ik ging wel ff mee, meteen maar m'n camera met Peleng 8mm mee om aan hem te laten zien. Na de ongezonde hap kwam ik op het idee om ff een beetje rond te sjouwen en wat foto's te maken. De resultaten vond ik goed genoeg voor een showcase. 
Alle foto's zijn dus gemaakt met een 8mm Fisheye, maar nabewerkt danwel gecropt zodat ze er iig niet allemaal hetzelfde uitzien. De diafragmawaarden staan niet in de EXIF aangezien de lens volledig manueel is. Het merendeel is geschoten op F/3.5..... op F/8 is de lens weliswaar een stuk scherper, echter zat ik dan ook met gigantische lensflares van de straatverlichting. En die staat al snel in beeld met zo'n grote beeldhoek. Wat me erg positief opviel is dat het ontbreken van een statief geen echt probleem vormde, door de korte lens is 2sec uit de losse hand nog wel te doen als je een beetje een vaste hand hebt. En met een statief loop je een risico dat het statief zelf op de foto komt.
Afijn, genoeg geluld, hier zijn de foto's:
Update: nu geresized in Photoshop en #5 opnieuw uit de RAW-converter gehaald.
[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]

[10]
Alle foto's zijn dus gemaakt met een 8mm Fisheye, maar nabewerkt danwel gecropt zodat ze er iig niet allemaal hetzelfde uitzien. De diafragmawaarden staan niet in de EXIF aangezien de lens volledig manueel is. Het merendeel is geschoten op F/3.5..... op F/8 is de lens weliswaar een stuk scherper, echter zat ik dan ook met gigantische lensflares van de straatverlichting. En die staat al snel in beeld met zo'n grote beeldhoek. Wat me erg positief opviel is dat het ontbreken van een statief geen echt probleem vormde, door de korte lens is 2sec uit de losse hand nog wel te doen als je een beetje een vaste hand hebt. En met een statief loop je een risico dat het statief zelf op de foto komt.
Afijn, genoeg geluld, hier zijn de foto's:
Update: nu geresized in Photoshop en #5 opnieuw uit de RAW-converter gehaald.
[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]

[10]

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 16-09-2005 01:02 ]