Toon posts:

Kleurenlaserprinter of drukkerij?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een aantal mailings uitprinten op regelmatige basis.
Ik zat te denken om een kleurenlaserprinter te kopen. Het probleem is echter dat 'de brief' niet alleen zwart/wit is maar ook een kleurenlogo bevat.

Nu is kleur van laserprinters vaak heel duur, het 3 voudige van een zwart/wit toner en dan kun je der ook nog eens veel minder mee printen. Het probleem waar ik nu mee zit is, of het het wel waard is om een kleurenlaserprinter te kopen of moet ik gaa kijken naar een andere oplossing.

Waar hebben jullie ervaring mee, wat is de beste kleurenlaserprinter als het gaat om cost effective printen van brieven met kleurenlogo.

Verwijderd

Je hebt ook printshops (repro tentjes), je hoeft het niet echt te laten 'drukken'

ga gewoon naar zo'n shop :) scheelt geld, en tijd

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:10 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Is het geen optie om briefpapier te laten drukken? Met kleurenlogo, ook meteen te gebruiken voor andere post.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat vind je duur? Voor 350 euro heb je al een instap HP kleuren laser, en de toner kan je lang mee doen (afhankelijk van volume en toner-dekking)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Kleuren laser printers zijn wel bijna altijd goedkoper als het om inkt gaat.

Verwijderd

Als je echt veel moet printen is een Solid Ink printer misschien wel iets. I.p.v. cartriges moeten er blokjes "wasco" in.
Mijn broer die geleden regelmatig drukwerk maakt en verstuurt voor het bedrijf waar hij werkt (produkt folders, verslagen, katalogi, etc) doet alles met zo'n ding. Het resultaat is erg mooi, we hebben zelfs onze trouwkaarten op dat apparaat laten (mogen) drukken!

Xerox maakt ze onder andere, dit is een link naar de xerox website met uitleg over Solid Ink.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47

klown

geek

Ik denk dat je het beste een stapel papier met logo kan laten drukken en dan met een gewone laserprinter de brief erop kan laten drukken.
Kom je denk ik ook het goedkoopst uit, want bij een drukker gaat de prijs als je veel drukt per stuk vaak omlaag en een stapeltje briefpapier kun je altijd wel gebruiken (nouja tegen de tijd dat het papier geel wordt moet het wel op zijn natuurlijk :+ maar je snapt de bedoeling )

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Wat je wilt hangt enorm af van de benodigde kwaliteit, de oplage en het formaat. Een moderne laserprinter als de al genoemde HP haalt best een aardige afdrukkwaliteit maar misschien maar 250 druks per uur. Je moet ook rekening houden met prijs per pagina en opstartkosten. Kleur zegt me ook niet zoveel, bestaat je logo uit 2 PMS kleuren, of is het Fullcolor, moeten er ook wel eens afbeeldingen afgedrukt worden? welk percentage van de pagina moet bedrukt worden?
Kortom, lijkt allemaal makkelijker dan het is en goed geinformeerd zaken doen kan je opmerkelijk veel geld besparen.
Uit je berichtje bespeur ik in ieder geval dat je al deze gegevens nog niet goed in kaart hebt, ik zou dan ook adviseren om gebruik te maken van een copy-shop tot je een goed beeld hebt van wat je nodig hebt en je dan misschien te orrienteren op de aanschaf van een printer.

Verwijderd

Ik werk in een drukkerij en het is mogelijk om het logo papier voor te drukken en dan zelf later in te printen. De prijzen zijn tegewoordig erg laag (t.o.v de kostprijs), dus ik zou eerst eens navragen hoeveel ket kost om het eerst te laten drukken.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 22:16
Ik ben toevallig voor m'n werk met een soortgelijk vraagstuk bezig. Wij printen per maand rond de 100.000 pagina's op briefpapier. Hierbij was de vraag of printen met een dell-kleurenlaser niet goedkoper zou zijn dan drukken. Het bleek dus dat bestellen per 150.000 vel ons briefpapier 1,2 cent per stuk kost. En printen per pagina kost ons 1,0 cent excl papier.

Bij ons is dit dus het geval bij een dekking van 2,11% op A4 papier. Dus je moet eens even berekenen hoeveel je dekking is. Ik heb dit gedaan met dit programma: http://www.avpsoft.com/products/apfill/
Pagina: 1