GeForce 4 448 Go problemen

Pagina: 1
Acties:

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 13:01
Ik heb een Sky Laptop met een 32mb GeForce 4 448 Go videokaart. Toen ik nieuwe drivers van de nVidia site wilde installeren kreeg ik van de site de aanwijzing om eerst alle oude software en drivers van nVidia te uninstallen. Nadat ik dit braaf gedaan had kreeg ik natuurlijk een verschrikkelijke resolutie (800x600), en gaf windows aan dat er nieuwe hardware was gevonden, maar ik dacht: dat komt wel goed, snel die drivers installeren. Het gaat hierbij om de file p2k_international_whql.exe van nvidia.com.
Tijdens het installeren geeft het echter aan dat er geen sturingsprogramma van de kaart is (lijkt me logisch, die heb ik op aanraden van nvidia net weggegooid), en dat de installatie afgebroken wordt. Nu heb ik dus slecht beeld, en de kaart doet niks meer.
Weet iemand waar ik wél de goeie software en drivers kan downloaden? Hoe krijg ik hem weer gewoon aan de praat? Ik weet het, ik ben een enorme videokaart n00b, en misschien had ik niet moeten beginnen aan het vernieuwen van drivers enzo, maarja, je bent jong en je wilt wat.

Applaus en een ereronde, voor degene die het antwoord heeft gevonden.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20
Wat je precies gedownload hebt weet ik niet, het lijkt een soort aanvulling op de originele drivers ofzo. Maar met deze link kun je de goede drivers (de nieuwste) downloaden (ervan uitgaande dat je Windows 2000 of XP hebt):
http://download.nvidia.co..._winxp2k_english_whql.exe

voor Windows 95/98/ME:
http://download.nvidia.co...2/77.72_win9x_english.exe

• Boerhof
Die link was het dus niet, was een stukje van de bestandsnaam vergeten te copieeren. Je kon op de site kiezen tussen engels of internationaal, heb toen zowel engels als internationaal geprobeerd. Beiden gaven ze de foutmelding.
Blijkbaar moet ik dus toch iets anders installeren, maar wat?

[ Voor 14% gewijzigd door Boerhof op 16-09-2005 10:55 ]

• Boerhof
Iemand? De resolutie doet pijn aan mijn ogen, help!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11

XanderDrake

Build the future!

Boerhof schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:06:
Ik heb een Sky Laptop met een 32mb GeForce 4 448 Go videokaart. Toen ik nieuwe drivers van de
GF 4 448 Go ?! klinkt als zon zelfverzonnen variant op een bestaande kaart. Daar werken de WHQL drivers van nVidia niet mee nee. google eens naar Omega drivers, dit zijn speciale enhanced drivers. Ikzelf heb een net zo leipe GF FX 5300go, die ook niet bestaat officieel, maar de Omega drivers kunnen er wel mee werken.

succes

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca