Weet iemand of er een manier is waarop je online een thumbnail/ screenshot kunt maken van een bepaalde website? Het liefst met PHP, ik wil dit plaatje tonen op 't moment dat mensen inloggen op m'n CMS.
Verwijderd
Neen, in principe niet. Dit moet natuurlijk altijd vanuit een grafische context gebeuren.
IE en firefox hebben dacht ik standaard geen export functie. Dat wordt zelf maken denk ik.
Je moet op de server een browser starten, vervolgens een screenshot maken en deze opslaan. Je hebt dus een grafische schil op de server nodig.
Zou dit niet iets kunnen gaan betekenen voor het maken van website thumbnails?
nouja, je moet eigenlijk gewoon een parser hebben toch? En van de geparste context een screendump maken. oid.djluc schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:30:
Je moet op de server een browser starten, vervolgens een screenshot maken en deze opslaan. Je hebt dus een grafische schil op de server nodig.
het kan trouwens wel. Ik ben wel eens op zoeksites geweest die ook een kleine thump geven van de desbetreffende site
[ Voor 15% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-09-2005 15:41 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Tuurlijk kan het, maar niet op de manier die jij voor ogen hebt. Los van het feit dat het met php kan is het niet een logische optie. je zult het toch op een of andere manier visueel maken. Als je het goed wil doen pak je de source van Gecko oid en laat je die ipv van naar een window naar file schrijven.bonzz.netninja schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:40:
het kan trouwens wel. Ik ben wel eens op zoeksites geweest die ook een kleine thump geven van de desbetreffende site
Kijk eens naar html2jpg; misschien ook een handige zoekterm (zag ook ergens html2png staan, maar heb alleen deze even bekeken). Voorbeeldje (niet schrikken, trial version!):

Werkt wel makkelijk vanaf de commandline, weet niet wat voor server je hebt?

Werkt wel makkelijk vanaf de commandline, weet niet wat voor server je hebt?
Er is vast wel een manier. Maar zo eenvoudig zal dit vanuit PHP niet zijn. Eventueel zijn er comandline tools te vinden die zoiets voor je kunnen doen maar dat heeft vrij weinig meer te maken met het zelf ontwikkelen ervanVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:06:
Weet iemand of er een manier is waarop je online een thumbnail/ screenshot kunt maken van een bepaalde website? Het liefst met PHP, ik wil dit plaatje tonen op 't moment dat mensen inloggen op m'n CMS.
Lees voor de gein ook P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic eens door (en dan met name P&W FAQ - De "quickstart"). We verwachten hier van je dat je eerst zelf actief opzoek gaat naar een oplossing en dat je ook aangeeft welke zaken je nu al hebt gevonden en wat daar aan mis ging / niet aan voldeed / etc.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()