Toon posts:

[PHP sessies] Wordt niet onthouden na het inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met 1 bepaalde pc.
Als de persoon het internet op gaat en vervolgens naar de pagina http://www.waarbenjij.nu/ gaat.

Moet de persoon vervolgens inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Dit éénmaal gedaan kom je op een site waar je foto's etc kunt bekijken en logs van vakanties etc. van de vakantiegangers waarvan die site is.

Maar het punt is als ik op mijn eigen pc of welke dan ook inlog dan kan ik gewoon alle foto's etc bekijken. Maar op 1 pc moet ik opnieuw inloggen wil ik een foto kunnen bekijken.

Nu is er een testpagina vooraf die geeft aan dat "De sessies worden NIET ondersteund"
Pak een willekeurige dochter pagina van www.waarbenje.nu bijv. http://rhyanne.waarbenjij.nu/?intMessageId=410338(dit wa1 die ik snel kon vinden met ook een wachtwoord)
Daar staat ook een link naar een test pagina. Deze geeft dus aan dat Sessies niet worden ondersteund.

Ik heb het 1 en ander al gezocht op Google en op GoT en probleem zou liggen bij Privacy met cookies. Helaas heeft dit geen enkele werking m.b.t. dit probleem.

Windows update volledig ge-update (was nog SP1)
Privacy op laag gezet
Cookies op altijd accepteren
Alle instellingen op standaard
Geen websites blokkeren
etc.

Draait geen aparte software op qua firewall, antivirus of wat dan ook.

Gekke is als ik 1x die testpagina aanklik en vervolgens dan inlog doet het het wel.

Hebben jullie misschien nog ideeën?

Verwijderd

Staan de datum en tijd goed ingesteld op die computer?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:21:
...
Daar staat ook een link naar een test pagina. Deze geeft dus aan dat Sessies niet worden ondersteund.
Bij mij geeft-ie ook cookie-status aan (worden hier wel geaccepteerd). Wat geeft die computer die het niet doet daar weer? Dat lijkt me cruciale informatie!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:23:
Staan de datum en tijd goed ingesteld op die computer?
Ga ik gelijk controleren..
sjroorda schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:25:
[...]

Bij mij geeft-ie ook cookie-status aan (worden hier wel geaccepteerd). Wat geeft die computer die het niet doet daar weer? Dat lijkt me cruciale informatie!
Bij Cookies geeft hij aan: Cookies worden ondersteund. (ok)

Dat gaat wel goed. Het gekke is ook dat als er op TESTPAGINA gedrukt wordt voor de eerste keer dat staat er dat de sessies niet worden ondersteund. Sluit je vervolgens dat testpagina-venster en je opent hem nog een keer dan krijg je de status: Sessies worden ondersteund. (ok)

Met simpele woorden: Lijkt net of hij gewoon wakker geschud moet worden B)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Heb je al een heel simpel test-scriptje geschreven waarbij je gebruik maakt van sessies? Als een dergelijk script het ook niet doet, dan is er idd iets vreemds aan de hand; als hij het wel goed doet, zit de fout in je script en moet je dus daarin gaan zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:42:
Heb je al een heel simpel test-scriptje geschreven waarbij je gebruik maakt van sessies? Als een dergelijk script het ook niet doet, dan is er idd iets vreemds aan de hand; als hij het wel goed doet, zit de fout in je script en moet je dus daarin gaan zoeken!
Het is niet mijn eigen site met dat test script. Het werkt wel op andere pc's dus dat script werkt goed. Het moet een instelling op de pc zijn. Ik ben het helemaal met je eens dat het idd. een vreemd probleem is. Heb alles nagelopen, maar kan niks vreemds vinden 8)7
Pagina: 1