Hee,
Ik zit hier een beetje te klooien met .net, en nu wil ik databases gaan gebruiken.
Omdat ik al een MySQL db had draaien voor een paar JSP sites was de db keuze niet zo moeilijk.
Ik heb de 'officiele' mysql .net connector geinstalleerd met behulp van die installer die erbij zit.
Echter, als ik nu met behulp van de volgende code probeer een connectie te maken krijg ik een foutmelding:
De foutmelding luid als volgt:
Heb ik iets van de installatie over het hoofd gezien?
Het lijk mij namelijk een geval van onbekende packages bij .net/server.
Maar waar ik ook lees, overal is het 'installer runnen', en je daarna meteen 'een connectie opbouwen'.
Niets over extra instellingen ofzo
Ik zit hier een beetje te klooien met .net, en nu wil ik databases gaan gebruiken.
Omdat ik al een MySQL db had draaien voor een paar JSP sites was de db keuze niet zo moeilijk.
Ik heb de 'officiele' mysql .net connector geinstalleerd met behulp van die installer die erbij zit.
Echter, als ik nu met behulp van de volgende code probeer een connectie te maken krijg ik een foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1"%>
<%@ import Namespace="MySql.Data.MySqlClient" %>
<script runat="server">
Sub Page_Load()
Dim connectieString As String = "Server='localhost'; Uid='******'; Pwd='********'; Database='******'"
Try
Dim connectie As MySqlConnection = New MySqlConnection(connectieString)
connectie.Open()
Catch ex As MySqlException
MessageBox.Show(ex.Message)
End Try
Label2.Text = "De connectie met de database is " & connectie.State.ToString()
connectie.Close()
</script> |
De foutmelding luid als volgt:
En in het rood is dan regel 8 aangegeven waar de MySqlConnection wordt gedeclareerd en geinitialiseerd.Compiler Error Message: BC30002: Type 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection' is not defined.
Heb ik iets van de installatie over het hoofd gezien?
Het lijk mij namelijk een geval van onbekende packages bij .net/server.
Maar waar ik ook lees, overal is het 'installer runnen', en je daarna meteen 'een connectie opbouwen'.
Niets over extra instellingen ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Cryothic op 15-09-2005 14:14 ]