150 euro cashback op Canon EOS 20D

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Hopla: http://www.canon-europe.com/eos20dcashback

De opvolger zal er wel aankomen..
Ben blij dat ik m'n 20D voor een goede prijs heb gekocht 2ehands ;)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:20

Garyu

WW

Damn, daar wordt ie wel weer effe een stukkie goedkoper van!

Ik snap alleen niet waarom Canon altijd van die Cashbackacties doet. Waarom verkopen ze die dingen niet gewoon goedkoper en laten ze de rest aan de winkeliers over, en de markt de prijs laten bepalen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Garyu schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:05:

Ik snap alleen niet waarom Canon altijd van die Cashbackacties doet. Waarom verkopen ze die dingen niet gewoon goedkoper en laten ze de rest aan de winkeliers over, en de markt de prijs laten bepalen?
Omdat ze dan geen controle hebben over de grijze import en export. Daar hebben ze nog al last van.
Anders zouden deze Canons goedkoop naar een ander land worden verstuurd door tussen handelaren en daar verkocht worden. Nu hebben ze de controle, want je moet je adres opgeven bij de Cash-back

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 23:12
Garyu schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:05:

duurder wordt vaak geassosieerd met beter, dus misschien is het 'een psychisch' iets. .Net zoals je eerder geneigd ben iets te kopen van 0,99 i.p.v 1,00

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Bovendien wil je niet weten hoeveel mensen vergeten na aankoop gebruik te maken van de cashback of überhaupt niet weten dat die mogelijkheid bestaat ;)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Voor de mensen die nog op vakantie gaan: Koop hem tax free bij schiphol. Normaal vind ik de tax free producten niet eens zoveel schelen met de prijzen van een internetwinkel, maar daar zag ik de 20D body incl. btw voor € 1049,- .

• Garyu

Garyu

WW

Even uit de Pricewatch gekopieerd, de prijs zónder cashback:

Canon EOS 20D Body (8.2MP) € 1260,-
Canon EOS 20D Kit (8.2MP, EF-S 18-55/3.5-5.6) € 1337,56

Daar nog 150 euro vanaf, en je hebt een body dus al voor € 1110,- en de kit voor € 1187,-. Lijkt me niet verkeerd :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

reiker

dan jij!

Hm, wel interessant, die aanbieding cashback. Laat ik nu juist aan het overwegen zijn een 20D aan te schaffen :*)

Eventjes verschrikkelijk offtopic:

offtopic:
Is er al iets bekend over die opvolger? Ik heb de berichten de laatste twee maanden ongeveer niet heel intensief gevolgd, en een half uurtje research langs de bekende sites leverde me ook bar weinig op... Ben benieuwd :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Anoniem: 155045

Heel erg jammer, was een leuke aanbieding

Q. Which countries should I purchase the product in to be valid for this promotion?

A. The promotion runs in the following countries: Austria, Belgium, Denmark, Germany, Frnace, United Kingdom, Spain, Greece, Portugal, Switzerland, Sweden, Finland and Ireland.

http://canoneos20dpromotion.onlinerebates.com/faq.aspx

• reiker

reiker

dan jij!

Verrek, je hebt nog gelijk ook. Jammer, maar helaas..

Maar wat dacht je dan hiervan?
# De actie loopt in de volgende landen en de aankoop van de EOS 20D dient in deze landen te hebben plaatsgevonden: Oostenrijk, België, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
http://canoneos20dpromotion.onlinerebates.com/terms.aspx

[ Voor 85% gewijzigd door reiker op 15-09-2005 22:56 . Reden: of toch... ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44
Komt er ook een opvolger van de 70-200 f/4, 10-22 ef-s etc?
Vraag me af of cashback nou meteen betekent dat de opvolger eraan zit te komen

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Omdat die cashback (correct me if I'm wrong) meestal gericht is op accessoires voor je body, niet voor de body zelf. Canon wil graag dat je met canon objectieven en canon flitsers gaat werken, niet met Sigma/Tamron/Tokina spul. Daarom geven ze je korting op die dingen en tsja, 50 euro korting maakt het verschil met een third party objectief weer wat kleiner :)

Dat ze nu ineens korting gaan geven op de 20D zou zomaar met een opvolger te maken kunnen hebben, hoewel ik dat wel erg snel vind. Er is voor zover ik kan beoordelen geen enkele reden om de 20D nu al te dumpen en een opvolger (30D? 50D?) te lanceren :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Reden, reden, ik geloof dat je niet helemaal als Canon redeneert :P
Verkopen, dat is de reden! Mensen kopen het toch wel weer als er iets nieuws is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

Nou, ik niet meer hoor, mijn geldboom is net van het balkon afgewaaid namelijk :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155068

De full frame versie van de 20D (30D??? of een 25D) zal er wel aankomen. Dan is Canon de concurrentie weer drie stappen voor. Nou ja concurrentie, Minolta, Pentax en Olympus zijn al uitgeschakeld, alleen Nikon is belangrijk.
Als je een reflex koopt, koop je een deel van een systeem van body's, lenzen en andere accesoires, en ook third party spullen. Canon en Nikon zijn de enige die door hun verkoopvolumes nog complete systemen op de markt hebben en kunnen vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:48

Ale-Gu

'Eel Goe'

Uhhh... de fulframe versie van de 20D is er al. En die heet 5D reken maar 8 megapixel *1,6 cropfactor is 12,8 megapixel. Even voor de duidelijkheid: het is geen opvolger, maar een upgrade. Dus ik denk dat er gewoon nog een 30D komt zonder fulframe

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het geen full frame is, welke andere grote vernieuwing kan in een 25D of 30D worden gestopt? 150 euro prijsverlaging lijkt me anders niet nodig. Het toestel is ook zonder 150 euro retour aantrekkelijk geprijsd en verkoopt nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Misschien is het gewoon een kwestie van nog even lekker de voorraad 20D's afbouwen, die zijn misschien toch iets minder hard gegaan na de komst van de 350D ivm het kleinere verschil in specs.
Nu voorraden opmaken (ook leuk met de feestdagen op komst) en dan in februari een vette 1,6 crop opvolger op de markt zetten die waarschijnlijk ook wel weer iets minder zal gaan kosten want anders zou het verschil te groot worden met de 350D
Ik doe een gok dat de opvolger bij introductie een prijs zal hebben van 1199,= bij internetshops en snel daarna richting 1099,= of misschien nog minder gaat.
Mensen moeten natuurlijk wel blijven kopen en als ze erg veel moeten betalen gaan ze nog lekker door met hun 300D, D60 of 10D als een upgrade nu toch te betalen zal worden.....krijgen ze weer zin om te kopen.

tsja ik verzin ook maar wat... :+

als ik dan toch bezig ben...
opvolger: 1,6 crop 10-12 mpix, digic III, grotere buffer (60 shots continous), 6 fps, 2,5" lcd, 9+6 AF,

[ Voor 8% gewijzigd door Triplefox op 16-09-2005 11:18 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik denk eigenlijk dat de markt vrij snel verzadigt in dit gebied. Heb je eenmaal een cam, dan ga je toch niet elk jaar een nieuwe kopen? Ik vind de verschillen niet dermate groot dat je dat zou willen doen. Een iets grotere body, nul komma zoveel meer frames per seconde, een iets grotere framebuffer, een iets groter schermpje, boeien. Veel effect op de kwaliteit van je foto's zal het niet hebben. Het enige echt wezenlijke is de grootte van de sensor, dat zie je direct terug. Probleem daarbij is dat je wel erg diep in de buidel moet tasten om een andere body te krijgen die dát heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
:( en dan heb je em net trots 2 weken in je bezit :(

ik ga et wel gewoon vragen bij canon. kom nou :(

[update:]
net gebeld met canon:

"Nee meneer, sorry u bent net te vroeg geweest met uw aankoop"
"Dus er valt niks te regelen?"
"Nee :) "
"Dus ik koop Canon net iets te vroeg en nu word ik vriendelijk genaaid en bedankt?"
"euh :/ jah..."
"en bedankt he" 8)7

[/update]

Nee echt heel erg sociaal isset niet,.
(heb nog wel niet goed geld terug garantie..)
Omruilen en opnieuw halen en dan wel cashback?

[ Voor 75% gewijzigd door answer_man op 16-09-2005 13:28 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De truuk is dat als je eenmaal met een Canon DSLR begint, je er niet makkelijk vanaf komt, want al je accessoires passen alleen op een Canon. Als je dus nu overgehaald kunt worden om een 20D te kopen met die cashback, heeft Canon een klant gewonnen. Als ze dat wat geld kost, boeiend, de objectieven gaan met vette winst over de toonbank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Grrrrrene schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:56:
De truuk is dat als je eenmaal met een Canon DSLR begint, je er niet makkelijk vanaf komt, want al je accessoires passen alleen op een Canon. Als je dus nu overgehaald kunt worden om een 20D te kopen met die cashback, heeft Canon een klant gewonnen. Als ze dat wat geld kost, boeiend, de objectieven gaan met vette winst over de toonbank :P
Welke accessoires?

Lenzen van Tamron, Tokina, Sigma...
Flitser van Sigma, Metz, Vivitar...

Het enige wat ik kan bedenken is de grip en een ontspanner. De rest is allemaal van derden te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

ejss schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:33:
Uhhh... de fulframe versie van de 20D is er al. En die heet 5D reken maar 8 megapixel *1,6 cropfactor is 12,8 megapixel. Even voor de duidelijkheid: het is geen opvolger, maar een upgrade. Dus ik denk dat er gewoon nog een 30D komt zonder fulframe
De sensor in de 5D is een FF variant van de sensor in een 1D-II, niet een aangepaste 20D sensor.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
-RenE- schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:06:
[...]

Welke accessoires?

Het enige wat ik kan bedenken is de grip en een ontspanner. De rest is allemaal van derden te koop.
Natuurlijk heb je alternatieve merken als Sigma en Tamron, maar je kan je Sigma lenzen met een Canon vatting niet op een Nikon gebruiken. Hetzelfde geld ook voor een Metz flitser voor je Canon, want die doet het ook niet op je Nikon. Vandaar dus de opmerking dat je moeilijk van systeem kan wisselen als je al accessoires voor een systeem hebt aangeschaft.

Wat je dan wel natuurlijk zou kunnen hergebruiken zijn filters of bijv. geheugenkaartjes. :p

[ Voor 5% gewijzigd door guillaumemay op 16-09-2005 22:24 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:19

mphilipp

Romanes eunt domus

answer_man schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:23:
Wat een kwats!
Dit heb je met alles. Alles wordt wel een keer in de aanbieding gegooid of in prijs verlaagd. Ook komt er van alles wel eens een keer een update. Om nou meteen te gaan roepen dat je genaaid wordt is sterk overdreven. Je hebt gewoon pech gehad. Accepteer dat en ga niet lopen janken... >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53

xces

To got or not to got..

answer_man schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:23:

.. lang zeververhaal ..

Omruilen en opnieuw halen en dan wel cashback?
Als je 150 euro wilt verdienen wel ja ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
-RenE- schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:06:
[...]

Welke accessoires?

En als je cam over 2 jaar oud is? Wat koop je dan? Een "Tamron" DSLR? Een Sigma body? Dan zit je dus aan Canon vast :)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan toch omvormers voor de lenzen kopen ?

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 20:18

salient

Want omdat ik herhaal

Grrrrrene schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:56:
Die truuk geldt natuurlijk ook voor Nikon, Olympus of Konica Minolta.
De vette winst op lenzen valt wel mee overigens.

--

• guillaumemay
MicDis schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:56:
Een simpele EF adapter voor bijv. Zeiss lenzen of oude FD lenzen voor je Canon kan natuurlijk.
Maar om bijv. een Nikkor of Olympus lens volledig werkende te krijgen op je Canon DSLR door middel van een 'omvormer'? Dat kan dus (helaas) niet.

Anders had ik al lang een Olympus Zuiko Digital 14-54/2.8-3.5 lens op m'n Canon zitten. ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
MicDis schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:56:
Ja, maar dan zit je meestal met een vast (het grootste) diafragma en geen AF. Echt ideaal is dat natuurlijk niet :) Lijkt me dus ook geen reden om toch maar een ander merk body te kopen.
salient schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:04:
[...]

Die truuk geldt natuurlijk ook voor Nikon, Olympus of Konica Minolta.
De vette winst op lenzen valt wel mee overigens.
Uiteraard geldt dat ook voor andere merken, maar het gaat hier om een actie van Canon, dus m'n voorbeeld sloeg hier op Canon :)

Overigens maakt Canon voor zover ik weet meer winst op hun objectieven dan op hun DSLR's. Heb ik 's ergens gelezen, maar de bron moet ik je helaas schuldig blijven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 17-09-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik vind wel dat de mensen die hier roepen dat ze zich bekocht voelen niet helemaal gelijk hebben.
Hoewel ik me kan voorstellen dat als je de week ervoor de camera kocht je je nu toch wel een beetje benadeeld voelt. Ik zou gewoon contact met Canon opnemen en het uitleggen. Mogelijk valt er nog iets te regelen. Maar als je de camera langer dan een paar weken hebt heb je gewoon pech. Dat gebeurt wel met meer dingen.
Maar een ander probleem is nu ineens de levertijd. Ik wil de 20D de komende week nog hebben, maar dat zit er waarschijnlijk ff niet in.
Dus leuk zo'n actie van Canon maar zolang de 20D slecht te krijgen is worden ze een beetje slachtoffer van hun eigen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Hopelijk houdt mijn 300D het lang genoeg uit om de 5D betaalbaar te maken. Ik zou wel graag de overstap naar fullframe maken en heb hier bij de aanschaf van objectieven altijd rekening mee gehouden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is nu eigenlijk het voordeel van full frame.
1.De extra pixels kunnen ze ook op een kleine chip zetten, en
2.de "oude" analoge, objectieven zouden niet zeer geschikt zijn op digitale kamera's, daarom heb je sowieso al nieuwe objectieven nodig.
Bovendien, al die mensen die hoog opgeven van oud L-glas vergeten te vermelden dat L-glas meestal veel zwaarder is dan goedkoper spul. Voor een wandeltocht in de bergen is een 18-200mm vele malen meer geschikt dan 3 losse lenzen, tenzij je dragers mee kunt nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

Tarin

Just plain weird.

Hm, nou wordt dit ook wel weer interessant.

Ik neigde eigenlijk naar de 350D, om vooral de prijs en het gewicht. Het is een beetje aan de kleine kant, maar hij is ook wel net wat fijner meenemen dan een 20D.
Maar toch, dan mis je dat handige wieltje aan de achterkant, en de iso 3200-setting...

Ah well, ik ga me maar weer eens verdiepen.
Anoniem: 155068 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:23:
wat is nu eigenlijk het voordeel van full frame.
1.De extra pixels kunnen ze ook op een kleine chip zetten, en
2.de "oude" analoge, objectieven zouden niet zeer geschikt zijn op digitale kamera's, daarom heb je sowieso al nieuwe objectieven nodig.
Bovendien, al die mensen die hoog opgeven van oud L-glas vergeten te vermelden dat L-glas meestal veel zwaarder is dan goedkoper spul. Voor een wandeltocht in de bergen is een 18-200mm vele malen meer geschikt dan 3 losse lenzen, tenzij je dragers mee kunt nemen
- Groothoek. Wil je nu graag groothoek op je 1.6cf-cam kom je hooguit op 16mm (indien je ef/s-lenzen kan hebben) of 19mm (met bijv. de sigma 'bugeye' 12-24mm).
- Minder (kans op) ruis bij dezelfde hoeveelheid pixels.
- Nog net een beetje meer met DOF spelen.
- 'oude' analoge opjectieve niet zeer geschikt? Bedoel je hier de FD-serie? Alle EF-lenzen zijn in principe net zo geschikt voor een filmpje als voor een sensor, voor zover ik weet.
- L-glas is inderdaad zwaarder dan goedkoop spul. Maar dat is een afweging die je maakt. Als jij geen middag door de bergen wil hobbelen met 2kg aan camera+lens (ik neem voor het gemak even aan dat je ook voor je lol wandelt, en niet alleen om mooie plaatjes te schieten) kan je altijd een lichte lens meenemen. En als je zo redeneert is een point&shoot-cameraatje nog veel geschikter, wellicht is die nog wel optisch wat beter dan je 18-200mm ultrazoom lensje.

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 19-09-2005 15:46 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

De voordelen van fullframe zijn zo'n beetje:
- Minder pixels per cm, wat dus meer ruimte per pixel betekent. Hierdoor wordt een grotere lichtgevoeligheid mogelijk zonder dat dat leidt tot noemenswaardig meer ruis. ISO-niveaus zijn dan tot 3200 (of nog hoger mogelijk). Vergelijk met digicompacts die boven de ISO200 al moeite hebben om nog een fatsoenlijk plaatje te laten zien.

- 'Beter' bereik. Een 16mm lens op een fullframe camera geeft een equivalent beeld als een 10mm lens op een Canon 300d. Je kan met een fullframe dus betere groothoekplaten schieten. Daar tegenover staat natuurlijk dat je 300mm lens op een camera met cropfactor voor meer tele zorgt . Het is net waar je prioriteiten liggen natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oude analoge objectieven passen wel, maar bijna iedere fabrikant maakt speciale digitale versies, omdat deze beter bij een sensor passen. Mogelijk is dit marketing, maar er lijkt wel wat in te zitten.
Overigens de 150 euro terug brengt wel weer wat mensen aan het twijfelen.350d of toch maar een 20d. Het gat was erg groot, maar nu? weet iemand of de 150 euro ook geldt bij mediamarkt on line in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 155068 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:18:
oude analoge objectieven passen wel, maar bijna iedere fabrikant maakt speciale digitale versies, omdat deze beter bij een sensor passen. Mogelijk is dit marketing, maar er lijkt wel wat in te zitten.
Die hele 'digital grading' of hoe ze het ook noemen bestaat enkel en alleen uit een coating op het achterste lenselement om reflecties tussen de sensor en het achterste lenselement te voorkomen. Ik heb tot op heden nog geen goede vergelijking van 'met' en 'zonder' objectieven naast elkaar gezien, maar mogelijk is er een klein (en voor de meesten onder ons, verwaarloosbaar) verschil. Oude 'analoge' objectieven werken uitstekend met digitale sensors. Het enige nadeel van sommige oude objectieven is dat afwijkingen en imperfecties op digitaal over het algemeen veel sneller opvallen, waardoor de kwaliteit van het objectief op digitaal minde lijkt dan op analoog.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

Tarin

Just plain weird.

Beetje van beiden.
Marketing, want er zijn vast wel mensen die specifiek naar die objectieven op zoek gaan zonder te weten van het waarom
Er zit ook wel wat in, want er hoeft minder glas gebruikt te worden voor deze objectieven (omdat ze minder sensor hoeven te belichten, dus goedkoper te fabriceren en lichter.
Overigens de 150 euro terug brengt wel weer wat mensen aan het twijfelen.350d of toch maar een 20d. Het gat was erg groot, maar nu? weet iemand of de 150 euro ook geldt bij mediamarkt on line in Duitsland?
Ehm, tja, daar heb je een punt. Duitsland staat bij de landen waaronder de aktie valt:
#5 De actie loopt in de volgende landen en de aankoop van de EOS 20D dient in deze landen te hebben plaatsgevonden: Oostenrijk, België, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

#6 De actie is verder alleen geldig voor eindgebruikers die inwoner zijn van een land binnen de Europese Unie, Noorwegen, Liechtenstein, IJsland en Zwitserland. De aankoop dient echter te hebben plaatsgevonden in de bij punt 5 genoemde landen.
Dus, als je *ergens* in de EU woont, en *ergens* in de bij punt 5 genoemde landen je cam hebt gekocht, krijg je € 150 op je rekening. Volgens mij. Maar als je dat zeker wilt weten zou je ze een mailtje moeten sturen (hopelijk breng je ze niet op het idee de AV aan te passen :P).

MM Duitsland vraagt overigens € 1290 voor de 20D+18-55mm-kit of € 1152 voor de losse body. Maar €700 voor een losse 350D is me ook wel het overwegen waard eigenlijk.

Overigens weet ik niet of ze wel naar NL versturen. Ze doen volgens mij namelijk aan thuisbezorgen, en niet aan versturen.. maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben. M'n Duits is niet meer wat het geweest is :P.

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 19-09-2005 17:04 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
koraks schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:39:
[...]

Die hele 'digital grading' of hoe ze het ook noemen bestaat enkel en alleen uit een coating op het achterste lenselement om reflecties tussen de sensor en het achterste lenselement te voorkomen. Ik heb tot op heden nog geen goede vergelijking van 'met' en 'zonder' objectieven naast elkaar gezien, maar mogelijk is er een klein (en voor de meesten onder ons, verwaarloosbaar) verschil. Oude 'analoge' objectieven werken uitstekend met digitale sensors. Het enige nadeel van sommige oude objectieven is dat afwijkingen en imperfecties op digitaal over het algemeen veel sneller opvallen, waardoor de kwaliteit van het objectief op digitaal minde lijkt dan op analoog.
Ben ik het helemaal mee eens. Ook wordt dat 'digital grading' niet eens toegepast door Canon. Het zijn naar mijn weten alleen de alternatieve merken die opeens termen als 'DG' achter een bestaand objectief zetten, en er zijn inderdaad nog geen vergelijkende tests te vinden om te zien of dat hele dg-spul nou wel of niet een voordeel heeft.

En niet alle nieuwe lenzen zijn optisch een verbetering. Een 16 jaar oude 100-300/5.6 L, mag dan lelijk, langzaam en luidruchtig zijn, maar hij heeft met recht de reputatie dat hij superscherp is. Ook de oude 80-200/2.8 L van Canon heeft dan wel geen USM en geen witte kleur, maar hij heeft wel de reputatie scherper te zijn dan de huidige 70-200 L lijn. En dat zie je gewoon terug in je foto's, zowel op je oude analoge als je nieuwe digitale SLR.

En nog twee extra pluspunten van full frame vs. 1.6x cropfactor:
+ veel grotere viewfinder.
+ groter dynamisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb m'n 20D in Duitsland besteld bij Topvision (mediaonline bezorgt alleen in Duitsland zelf). Gisteren heb ik gebeld naar Canon omdat ik de voorwaarden voor de actie niet duidelijk genoeg vond en daar kreeg ik meegedeeld dat je alleen in het land van aankoop gebruik kunt maken van de actie. Als je dus bijvoorbeeld in Duitsland koopt kun je alleen je geld terug krijgen op een Duitse rekening, dat is wat mij werd verteld.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met die 150 euro ben ik mooi weer aan het twijfelen, nu niet tussen al dan niet een 350D, of iets van een ander merk maar nu tussen een 350D en een 20D. Dat was vast de bedoeling van Canon

• regmaster
  • Niet online
Anoniem: 155068 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:52:
met die 150 euro ben ik mooi weer aan het twijfelen, nu niet tussen al dan niet een 350D, of iets van een ander merk maar nu tussen een 350D en een 20D. Dat was vast de bedoeling van Canon
Ik heb de 20D inmiddels binnen, thanks to cameranu.nl, maar als je het je kan veroorloven niet verder nadenken en gewoon doen.
De 20D is zoveel meer camera dan de 350D, ik kan het weten want ik heb ze nu nog heel even allebei (de 350d is inmiddels verkocht).
De 350d is zonder meer een goede camera qua beeldkwaliteit en doet daarvoor niet echt onder voor de 20D. Maar als je de 20D eenmaal even gebruikt hebt en je pakt dan een 350D dan weet je meteen waarom je meer betaald hebt. Helemaal als je ook nog eens de BG-E2 grip onder de 20D schroeft.

Anoniem: 22659

Als ik kijk naar de introductiedatum van de 20D heeft ie nog een levensduur van 5 maanden. Canon introduceert iedere 1.5 jaar namelijk een nieuwe reflex (binnen hetzelfde segment). Waarschijnlijk is de verkoop een beetje ingezakt na de introductie van de 350D en hebben ze nog wat overvoorraad.

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
regmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:22:
[...]

Ik heb de 20D inmiddels binnen, thanks to cameranu.nl, maar als je het je kan veroorloven niet verder nadenken en gewoon doen.
De 20D is zoveel meer camera dan de 350D, ik kan het weten want ik heb ze nu nog heel even allebei (de 350d is inmiddels verkocht).
Heb je nog een beetje fatsoenlijke prijs kunnen krijgen voor de 350D? Ik wil hier ook een 350D een schop gaan geven om er een 20D voor terug te nemen voorlopig.
Ik vraag me af of door de cashback nu ook niet de 350D 2e handsmarkt verder terug zal vallen en zo ja... hoeveel?

[ Voor 20% gewijzigd door Triplefox op 22-09-2005 15:57 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• regmaster
  • Niet online
Triplefox schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:56:
[...]

Heb je nog een beetje fatsoenlijke prijs kunnen krijgen voor de 350D? Ik wil hier ook een 350D een schop gaan geven om er een 20D voor terug te nemen voorlopig.
Ik vraag me af of door de cashback nu ook niet de 350D 2e handsmarkt verder terug zal vallen en zo ja... hoeveel?
Tja, wat is redelijk. Ik leg er wel wat op toe uiteraard.
Misschien heb ik er iets meer op toegelegd dan nodig was maar die pricewatch van T-Net is een echte killer wat dat aangaat. Prijzen worden echt tot over de wereld vergeleken om het zo goedkoop mogelijk te krijgen. Er was zelfs iemand die beweerde dat hij de 350d kit voor 699 kon laten overkomen. Maar zulke mensen vergeten de Douane, en dan valt het ineens duurder uit dan je hier in Nederland betaald.
Al me al wel een beetje frustrerend om de juiste prijs voor je product te vangen. Tis me redelijk gelukt denk ik. Ik heb er ook nog een Sigma 70-300 lens bijgedaan, een tas en wat geheugen. Voor een starter direct een leuk pakket om mee aan de gang te gaan zonder verder nog te investeren.
Ik krijg tenslotte van Canon ook nog een sloot geld terug. 150 voor de 70-200L, 50 voor de EF 28-135, 50 voor de 420EX flash en nu ook nog 150 voor de 20D. Het valt al met al wel mee, mijn verlies.

[ Voor 8% gewijzigd door regmaster op 22-09-2005 18:25 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

regmaster schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:14:
[...]

[blablo]

Ik krijg tenslotte van Canon ook nog een sloot geld terug. 150 voor de 70-200L, 50 voor de EF 28-135, 50 voor de 420EX flash en nu ook nog 150 voor de 20D. Het valt al met al wel mee, mijn verlies.
Da's dan toch €50 minder, want CanonExtraPromotion.com zegt:
EF 70-200mm f/4 L USM (€100)

• regmaster
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:35:
[...]

Da's dan toch €50 minder, want CanonExtraPromotion.com zegt:

[...]
Kee dan, 50 minder. Reken mezelf rijker dan ik ben. Ach valt dan alsnog wel mee.

[ Voor 19% gewijzigd door regmaster op 22-09-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
eric_nl schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:56:
[...]

Ik heb m'n 20D in Duitsland besteld bij Topvision (mediaonline bezorgt alleen in Duitsland zelf). Gisteren heb ik gebeld naar Canon omdat ik de voorwaarden voor de actie niet duidelijk genoeg vond en daar kreeg ik meegedeeld dat je alleen in het land van aankoop gebruik kunt maken van de actie. Als je dus bijvoorbeeld in Duitsland koopt kun je alleen je geld terug krijgen op een Duitse rekening, dat is wat mij werd verteld.
In tegenstelling tot wat ik twee weken geleden beweerde blijkt de actie toch 'internationaal' te zijn. Ik twijfelde over het antwoord dat ik telefonisch van Canon kreeg en heb een paar dagen geleden daarom een mail gestuurd aan de helpdesk van de cashback organisatie. Ik kreeg daarop vandaag te horen dat je gewoon geld kunt terugvragen op een in het buitenland (europa) gekochte 20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Zijn ze daar zo veel goedkoper dan? P.s. Mediamarkt Eindhoven staat op het punt om open te gaan... Hopenlijk hebben ze leuke acties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
xces schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:49:
Zijn ze daar zo veel goedkoper dan?
Topvision, 20D body inclusief verzenden €1195. www.topvision.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Heb sinds een week ook de 20D, geweldige camera;
maar waar ik me weer aan irriteer net zoals bij de 300D die ik had is het CF klepje.
Zit gelukkig een stuk steviger als bij de 300D, maar als ik er op druk voel ik dat er toch weer een beetje speling in zit (denk nog niet eens een halve mm.) Je hoort een heel klein klikje. Hebben jullie dat ook?
Vind dat ze die kaart gewoon bij de accu moeten plaatsen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Na wat zoekwerk de goede URL gevonden. --> www.topvisionshop.com <--
P.s. inclusief verzending zit je al op 1210 euro.
Kun je de garantie gewoon via Canon Nederland regelen (net zoals bij Crown?)
Of moet dat allemaal via topvisionshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

xces schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:49:
Zijn ze daar zo veel goedkoper dan? P.s. Mediamarkt Eindhoven staat op het punt om open te gaan... Hopenlijk hebben ze leuke acties!
Verkopen ze 20d's bij de mediamarkt dan? Wanneer gaat die eigenlijk open? * Garyu is binnenkort weer eens in Eindhoven namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
xces schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:40:
Na wat zoekwerk de goede URL gevonden. --> www.topvisionshop.com <--
P.s. inclusief verzending zit je al op 1210 euro.
Kun je de garantie gewoon via Canon Nederland regelen (net zoals bij Crown?)
Of moet dat allemaal via topvisionshop?
Je hebt helemaal gelijk, het moest topvisionshop.com zijn |:(
Op die site kies je voor 'Nederlands' en dan kom ik op €1177,- en €16,- verzendkosten.
Er zit een europese garantiekaart bij maar wat nog beter is is de ophaalservise van Topvision. Er zit een formulier bij waarop je het probleem omschrijft, je stuurt een mailtje naar de klantenservice en binnen 2 werkdagen wordt de camera bij je opgehaald. Bij Topvision heb je trouwens ook 2 jaar garantie, ook een reden om via de winkel garantie te claimen, want Canon zelf geeft maar 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Was vandaag in amsterdam en hoorde dat de prijzen van de 20D's binnekort omhoog gaan omdat er zoveel vraag naar is op dit moment. Die winkel ging van 1329 naar 1429 euro. Kan iemand dat bevestigen?

edit: ze vertelden me dat dit was omdat de 20d slecht te leveren was, en omdat de dollar omhoog gaat. Foto Henk Booms is ook van 1279 naar 1400 gegaan :(

[ Voor 30% gewijzigd door xces op 10-10-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Lijkt me dat dat een beslissing is die elke winkel voor zich neemt?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
xces schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:35:
Was vandaag in amsterdam en hoorde dat de prijzen van de 20D's binnekort omhoog gaan omdat er zoveel vraag naar is op dit moment. Die winkel ging van 1329 naar 1429 euro. Kan iemand dat bevestigen?

edit: ze vertelden me dat dit was omdat de 20d slecht te leveren was, en omdat de dollar omhoog gaat. Foto Henk Booms is ook van 1279 naar 1400 gegaan :(
Ik vraag me af of Henk Booms überhaupt iets kan leveren. De meeste Canon lenzen, bijvoorbeeld, staan al zeker 2 maanden op nalevering terwijl Corné ze binnen een week in huis heeft. Of ze doen daar iets niet goed of ze hebben een slechte leverancier.
Ik wilde daar de 20D ook kopen, zou de week erop binnen komen, dat is nu een maand geleden. Heb de 20D een week later bij Cameranu.nl gekocht. Leverde het NL model uit voorraad.
Overigens gaat alleen de euro omhoog en dan nog minimaal, dat zou op de handelsprijzen nauwelijks uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Bij topvision is de prijs weer 20 euro lager :D Niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Garyu schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:04:
[...]

Verkopen ze 20d's bij de mediamarkt dan? Wanneer gaat die eigenlijk open? * Garyu is binnenkort weer eens in Eindhoven namelijk :).
komende donderdag, 20 oktober om precies te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

xces schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:01:
[...]

komende donderdag, 20 oktober om precies te zijn ;)
Ik zag het foldertje bij pappa en mamma liggen ja. Alleen heb ik Eindhoven alweer verlaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Anoniem: 52687 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:31:
Heb sinds een week ook de 20D, geweldige camera;
maar waar ik me weer aan irriteer net zoals bij de 300D die ik had is het CF klepje.
Zit gelukkig een stuk steviger als bij de 300D, maar als ik er op druk voel ik dat er toch weer een beetje speling in zit (denk nog niet eens een halve mm.) Je hoort een heel klein klikje. Hebben jullie dat ook?
Vind dat ze die kaart gewoon bij de accu moeten plaatsen :{
Ik heb dus exact hetzelfde met mijn 20D. Begon me af te vragen of het normaal was, MEGA irritant is het wel, zeker omdat je er op gaat letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb hem nu ook. Jah de D70 is beter wat betreft dat klepje, maar sorry waar maak je je druk over. Ik krijg het denk niet voor elkaar om tijdens het vasthouden dat klepje te openen. Je moet er best je best voor doen. What's the problem. Misschien meer een discussie voor de 20D topic. En ojaw, ik heb mn Cashback formulieren opgestuurd. Nu eens kijken hoe lang dit gaat duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Garyu schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

Ik zag het foldertje bij pappa en mamma liggen ja. Alleen heb ik Eindhoven alweer verlaten :).
Is niet echt nuttig om daar een 20d te gaan halen.. Kost daar (kit prijs) 1600 euro.
Pagina: 1