Toon posts:

Hardeschijf met raid formatteren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zit met een probleem.
Ik heb windows XP op mijn pc geinstaleerd, nu wil ik dat overnieuw instaleren. Normaal weet ik wel hoe ik een pc opnieuw kan formateren en nieuw OS op zetten.
Alleen het probleem is nu dat ik een zogenaamde RAID-systeem in me pc heb zitten, hier heb ik dus geen totaal geen verstand van.
Kan iemand mij helpen ?
Mijn moederbord is een: asus socket 478 p4t533

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Je zult toch echt even moeten kijken wat voor RAID-volume je hebt. Dit kunnen wij onmogelijk weten.
De Asus P4T533 kan alleen RAID 0 en 1 aan, dus moet het niet zo moeilijk zijn dit te achterhalen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het installeren van een OS op een RAID configuratie wijkt niets af van een normale configuratie.

Eigenlijk heb ik meer het idee dat je iets anders bedoelt dan wat je zegt. :)

/me Welkom op GoT

ARME AOW’er

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
als je een partitie op die raid array hebt zitten, dan kun je daar gewoon je OS op installeren.
Als je winXP gaat installeren, wel F6 indrukken bij het initialiseren van de non-supported I/O controllers. Dan effe je raid kaartje installeren, en je gaat verder met installeren.

BTW: dit is vrij basic, had je ook uit de FAQ kunnen plukken

Verwijderd

Topicstarter
Het is me in het verleden als keer gelukt met iemand die er meer verstand van had.
Ik kon me nog herinneren dan ik via de asus site een bestandje op een floppy moest zetten, en waneer voor het instaleren van win xp eerst dat moest gebruiken.

Hoe kan ik achterhalen wat voor raid volume ik gebruik ?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Dat staat in de manual van je moederbord :) Op de asus site kwestie van support pagina opzoeken, mobo type inrammen, dan bij downloads kijken. Maar als het goed is moet je zo'n floppy ook bij je Mobo erbij gekregen hebben.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:48:
Het is me in het verleden als keer gelukt met iemand die er meer verstand van had.
Ik kon me nog herinneren dan ik via de asus site een bestandje op een floppy moest zetten, en waneer voor het instaleren van win xp eerst dat moest gebruiken.
Je bedoelt de Promise FastTrak133 Lite (tm) Controller Driver V2.00.0.21 (574,52 kB)
Hoe kan ik achterhalen wat voor raid volume ik gebruik ?
Kijk in je RAID BIOS :? Dat staat ook gewoon in de manual.

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 15-09-2005 13:55 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
okej bedankt allemaal ! :D
Ik ga het ff proberen :)
Pagina: 1