Toon posts:

WET54G en Kiss 1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een pakketje binnengekregen om mijn hele netwerk draadloos te maken: Een Linksys WRT54G, WET54G en een WMP54G. Die werken allemaal prima, maar de WET54G in combinatie met de Kiss DP1500 kan ik niet aan de praat krijgen. De Kiss speler kan geen pc-link vinden, terwijl ik de software wel geinstalleerd heb. Heb zelfs de firewall van de router uitgeschakeld, maar dat mocht niet baten.
Met kabel werkt het wel, maar met de WET54H niet?!
Ik heb echter het idee dat de instellingen van de kiss verkeerd zijn. Wat ik me afvraag is of ik bij ethernet / ip configuratie / "voer het ip adres in" het ipadres van de wet54g moet invullen of een uniek, ander adres? Geen van beiden lijkt namelijk te werken...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?
Ik kan de WET54G gewoon via het netwerk benaderen, dus dat lijkt ook allemaal goed te zijn. Maar wat is het dan?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 15:26
Als je je wet54g gebruikt voor een andere machine kan je dan wel internetten ?

Want als ik het goed begrijp kan je met de wet54g bridgen, oftewel je ethernet kaart omzetten naar wifi zonder verandering.

En dit probleem is heel moeilijk op te lossen met de info die je hier verstrekt, kan je mischien wat screenshots maken van instellingen.
Mischien zien we dan een aanwijzing.

Je kiss speler zou in ieder geval een uniek adres moeten hebben en als het met een kabel werkt dan staan de instellingen goed en zal je het bij de wet54g moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met een vast Ip, maar nu ook met dhcp. Geen van beide werkt draadloos.
Heb het wel even op mijn notebook geprobeerd met een statisch adres, en dan kan ik gewoon internetten. Ik heb dus eigenlijk geen idee waarom het nou niet op die Kiss wil lukken...
Screenshots kan ik niet geven aangezien ik geen digitale camera heb (ja, die mensen bestaan nog ;) ). Maar veel instellingen zijn er eigenlijk niet te maken. Helemaal niet nu alles op DHCP staat, toch?
Want in principe moet DHCP ook werken via die bridge?
Ik heb echt geen idee wat hier het probleem is en hoop op iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en een oplossing heeft gevonden.

PS: hij moet toch gewoon op infrastrusture staan? Of is ad-hoc de bedoeling voor deze setup?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 11:12 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik heb ook een WET54G maar ipv een KISS dvd speler had ik er een satelliet ontvanger aan hangen.

Alles werkte na het doorlopen van de setup.
Ik neem aan dat je de handleiding hebt gevolgd? Dus eerst de WET54 met een kabeltje verbinden met je computer en de juiste instellingen maken, en dan hang je hem aan je dvd speler.

Bij mij werkte het de eerste keer, en heb dus geen problemen gehad. Kan je dus niet echt helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon trouw de setup doorlopen. kan nu ook gewoon pingen en de webinterface bereiken, maar geen succes met de Kiss...
-Edit-
Ik heb net even mijn notebook aangesloten en gekeken of er een dhcp lease gegeven wordt, en dat is geen probleem. Internetten gaat ook gewoon. Het is dus de combinatie wet54g / Kiss Dp1500.
Zou het misschien aan zaken als RTS Treshold en fragmentation treshold liggen in advanced setup van de wet?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na veel dingen geprobeerd te hebben, toch maar eens met de afdeling van divxplayer.nl gebeld om aan hen advies te vragen. Normaal heeft dat nooit zo veel zin aangezien in dat soort shops niet de meest snuggere en/of kundige mensen werken, maar ik had geluk. Ik had degene te pakken die precies wist wat het probleem was. Dus voor iedereen in de toekomst:

De WET54G V2 (versie 2 dus) heeft een auto schakelaar tussen gewoon en crosskabel. Dit werkt goed met pc apparatuur, maar met zaken als Kiss spelers en Xboxen e.d. werkt dit dus niet. De oplossing is er een switch tussen te zetten. Een andere mogelijkheid is de game editie te kopen, maar die ondersteunt geen WPA, dus dat vond ik geen goed plan.

Heb er net even een switch tussen gegooid en inderdaad: alles werkt meteen. Schijnt dat Linksys aan een nieuwe firmware aan het werken is waar een switch niet bij nodig is.
De oudere V1.2 heeft dit probleem ook niet, want heeft een handmatige switch. Deze ondersteunt echter ook geen WPA.

Kost toch een hoop tijd zo'n stom grapje.
Pagina: 1