[XP] diverse software start niet

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 22:36
mijn vriendin heeft wat problemen met haar comp, daar ik niet in de gelegenheid ben om bij haar langs te gaan binnen nu en een week en ik het via msnnen ook niet voor mekaar kreeg zet ik haar beschrijving van het probleem ff hieronder, ze kan goed omgaan met computers alleen echt into the material is ze niet, hopelijk weet hier iemand raad :)

hij opent geen exe programma's meer, kan oa config--> software niet meer openen, hij opent soms zomaar IE schermpjes maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft, systeemherstel kan ik ook niet openen CD-Rom drive herkent ie niet meer(heel soms wel), brander ook niet, floppydrive weet ik niet (heb geen floppy's) gister kon ik msn neit installeren, toen heb ik systeemherstel gedaan naar 1 augustus terug, en nu doet hij dit dus allemaal

ik denk zelf dat het of mobo related, XP gaarheid related of een virus is maar ik zou het ook ff niet weten.

Adjust non olet, plerumque...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Virus, spyware of adware :)

Probeer eens in de veilige modus te starten en even scannen met de bekende tooltjes en een virusscanner :) Voor de rest, zie FAQs

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Vermoedt een combinatie van xp gaarheid en waarschijnlijk ad- spyware..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18

ThunderNet

Flits!

Als eerste zou je een virusscanner en anti-spyware scanner eroveren heen moeten halen..
Deze kan waarsch. heel wat troep vinden :)

Daarna, als het probleem er nog steeds is, kun je in Mijn computer, naar het menu 'Extra' dan 'map-opties' En dan kiezen voor het tabblad 'bestands-typen' kijken of er 'exe' in die lijst staat als deze in de lijst staat, verwijder hem dan :)

Daarna zou je als het goed is gewoon weer executables kunnen runnen.
Maar controleer eerst op virussen/spyware :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 22:36
ohja als hij dus extra internet explorer schermen opent dan noemen die zichzelf windows system 32 :S

Adjust non olet, plerumque...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 15:47
Probeer eens een reinstall van Windows :P

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:38
Yeah, zo te horen is het allemaal een beetje verneukt.
Ik durf wel te stellen dat even wat dingetjes backuppen en windows + programma's installeren veel minder tijdrovend zal zijn dan het proberen de fouten op te lossen...

edit: misschien heb je mazzel en worden de problemen veroorzaakt door het niet gestart zijn van alle benodigde services. Daar zou je even naar kunnen kijken...

[ Voor 28% gewijzigd door zetje01 op 15-09-2005 15:54 ]

Pagina: 1