Toon posts:

HP laserjet 1022 of Canon Pixma IP5200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoen naar een printer. Ik twijfel tussen de volgende 2. De HP Laserjet 1022 en de Canon PIXMA IP5200. Zoals jullie zien is de HP een laser printer en de Canon een inkjet printer.

Ik zal de printer voornamelijk gaan gebruiken voor het printen van texten uit artikelen en voor het printen van papers, scripties en uitdraaien van dia's *powerpoint* en eventueel ander schoolwerk.

Ik zal niet veel pagina's printen, maximaal 30 in de maand ofzo. Wat ik vooral belangrijk vind is dat de texten goed leesbaar zijn. Ik heb nu op de oude computer een hp deskjet 950c. En vind dat de kwaliteit van de texten niet echt goed is. Dit is vooral vervelend wanneer je artikelen moet leren. In verband met mijn studie komt dit geregeld voor.

Het nadeel van de HP laserjet 1022 is dat je geen kleur kan printen. Dit is in de meeste gevallen denk geen probleem, aangezien het om alleen maar text gaat. Maar soms kan dit toch wel handig zijn met het printen van bijvoorbeeld grafieken.

Weten jullie misschien of er een groot verschil zit in de kwaliteit van text, tussen de HP Laserjet en de Canon Pixma IP5200? ( Dit vind ik toch wel de belangrijkste verreiste voor de printer ) of weten jullie nog goede alternatieven, max budget 200 euro.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de 895Cxi die dezelfde cartridges gebruikt en vind dat de tekst bijzonder scherp en echt zwart is. Ik zie dus geen reden om jouw printer te vervangen inzake tekst. Let uiteraard wel op je instelling: draft -> normal -> Best, soort papier (ik gebruik zelf hersluitbare HP all in one printing papier) en of de cartridges aligned zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 16-09-2005 08:25 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
De (oude) printer wordt gebruikt door me ouders, ik heb nu een eigen pc op me kamer en wil daar een eigen printer bij. Dus ik zal in ieder geval een printer willen aanschaffen. De vraag is dus alleen of er een groot verschil is tussen de HP en de Canon, met name als je text gaat drukken.

Ik vond daarbij de de text van artikelen, meestal wat kleinere letters toch niet echt scherp was en onprettig om te lezen bij de HP deskjet 950c.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:34:
[...]
Ik vond daarbij de de text van artikelen, meestal wat kleinere letters toch niet echt scherp was en onprettig om te lezen bij de HP deskjet 950c.
Daar plaats ik dus gemotiveerd kanttekeningen bij.

LinkedIn WoT Cash Converter