Toon posts:

CD/DVD-herkenningsprobleem NEC ND-3540

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort (lees: 1 dag) een nieuwe pc met een NEC -ND-3540. Nu werkte deze uitstekend, maar ik ben nu tegen een probleem aangelopen. Als ik windows opstart met cd, dan maakt het niet uit wat ik ermee doe: hij blijft geloven dat die cd erin zit hoe vaak ik het laadje ook open/dicht doe of een andere cd/dvd erinstop. Ik heb het bios van m'n mobo (Asus A8N-E) al geflashed naar de nieuwste versie, maar daarvoor deed hij het ook al even. Als ik zonder cd opstart kan ik wel op de dvdrom komen, maar herkent wordt hij niet (in Deze Computer). Autorun etc. werken dan ook niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Firmware? Hier volgt nog een plaatje ter verduidelijking:

http://www.ai.rug.nl/~msijtsma/huh.jpg

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Bump :P.

Het branden van cd's gaat prima, dvd's nog niet geprobeerd maar dat zal ook wel goed gaan, cd's worden alleen nog steeds niet herkend in Deze Computer :S.

Verwijderd

Heb je al de nodige software en drivers geinstalleerd staan?

Verwijderd

Topicstarter
Jup, alles is uptodate, zelfs de firmware van de brander. Mobo drivers ook..bios ook. Ik snap niet wat het is; alles werkt goed maar de cd's worden 'niet herkend' ofzo :S.

Verwijderd

En heb je het met alle soorten cd's of alleen met 1 bepaald merk fzo?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Met TweakUI kun je de autorun instellingen bekijken en eventueel wijzigen.
http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:30:
Hallo,

Ik heb sinds kort (lees: 1 dag) een nieuwe pc met een NEC -ND-3540. Nu werkte deze uitstekend, maar ik ben nu tegen een probleem aangelopen. Als ik windows opstart met cd, dan maakt het niet uit wat ik ermee doe: hij blijft geloven dat die cd erin zit hoe vaak ik het laadje ook open/dicht doe of een andere cd/dvd erinstop. Ik heb het bios van m'n mobo (Asus A8N-E) al geflashed naar de nieuwste versie, maar daarvoor deed hij het ook al even. Als ik zonder cd opstart kan ik wel op de dvdrom komen, maar herkent wordt hij niet (in Deze Computer). Autorun etc. werken dan ook niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Firmware? Hier volgt nog een plaatje ter verduidelijking:

http://www.ai.rug.nl/~msijtsma/huh.jpg

Alvast bedankt.
Ander probleem - dezelfde oplossing??
Heb eveneens een problemen met een ND-3540-A op een shuttle SN25P (mobo: FN25 met nForce 4 chipset).
De brander werd na een verse OS install (XP pro SP2) niet herkend (een 2500A ook niet) maar een cd-r / dvd player van een ander merk weer wel. Op een site van NEC

[url] http://www.de.nec.de./faq_detail.php/id/1343/frage/615/lang/ENG [/url]

las ik dit

Now Install actual mainboard drivers (Busmaster- & Chipset driver). Pls. contact in this case manufacturer of your mainboard or pc package to get newest one(s). Note: If you got problems with NFORCE Chipset drivers, you should better reinstall Microsofts standard IDE drivers from Windows XP & 2000 CD.

Na enkele pogingen via aanpassingen in BIOS craste het systeemen wilde niet meer booten. Zojuist opnieuw geinstalleerd, maar na de mobodrivers zal ik straks de standaard Windows IDE drivers terug zetten.

Ik laat wel weten wat het resultaat is.

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 11:08
TS, ik heb hetzelfde moederbord en brander.
Heb je master / slave wel goed staan? Mijne stonden eerst ook niet goed en werden ook niet lekker herkend.

Verder herkende Xp ze volgens mij na de install van nforce4 driver van mobo gelijk. Heb geen mobo-flash gedaan oid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:25:
En heb je het met alle soorten cd's of alleen met 1 bepaald merk fzo?
Ik had het met alle cd's.

Bedankt voor alle reacties, het werkt nu opeens wel weer. Ik heb net een nieuwe pc, en na 1 windows update werkte het (denk ik) niet meer ofzo..ik weet het anders ook niet. Nu ik alle windows updates up-to-date heb werkt het opeens weer.

Je hoort mij niet klagen, maar vreemd is het wel. Over een week krijg ik een nieuwe HD=nieuwe windows installatie, ik zal dan ook even kijken of het na een bepaalde windowsupdate fout gaat.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 98% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:18 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1