Verbinding weg na reboot computer (e tech router/@home)

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een raar probleem, ik heb een etech wireless router (WGRT05). Daarop is een @home verbinding geinstalleerd en aan de andere kant een laptop (wireless).

Op een gegeven moment deed het internet het wel/niet/wel/niet/soms/enz. Ik heb @home gebeld en het leek opgelost. Ook heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd.
Maar nu na een tijdje is het probleem nog raarder geworden.
Als ik de laptop opstart is er geen Internet. Als ik naar de webpage van de router ga is er ook geen IP adres ontvangen van @home. Bij het renew-en van het IP adres krijg ik een IP en kan ik Internetten. Start ik dan de computer opnieuw op (of uit standby) dan is de verbinding met het Internet weg! In de router moet ik dan weer om een IP vragen. En de router is continue aan de stroom gebleven.

@Home zegt dat het met de router heeft te maken, maar ik vind dat raar. Ik kan me niet goed voorstellen dat een WAN ipverdwijnt als een client zich afmeld, toch!? Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen!?
PS: de hostname is ingevuld in de router, en ook staat DHCP aan!

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 09:41
Staat de verbinding op "Always On" of "On demand" of "Manual"? In het laatste geval klopt het.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-05 07:41
Een bepaalde Target router heeft ook problemen met het wegvallen van de WAN-verbinding bij @home. Dit was op te lossen met een nieuwe firmware maar als tijdelijke oplossing ook om het WAN IP-adres statisch in te stellen.

Wellicht dat er voor jouw router ook een nieuwe firmware is.

• iAR
  • Niet online
hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:01:
Staat de verbinding op "Always On" of "On demand" of "Manual"? In het laatste geval klopt het.
In de router bedoel je!? Help me a little, 't komt me niet bekent voor! ;)

@ Canard: ja dat is het probleem, deze firmware was net nieuw. En je bedoelt het ontvangen IP adres van @Home (via DHCP) instellen als static? Krijg je dan uiteindelijk geen conflict ofzo?

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 09:41
Je kunt op sommige routers de DSL verbinding instellen dat deze Altijd Aan staat, alleen op gaat als er een PC om verkeer vraagt, of handmatig door jou aangeklikt moet worden. Check ff of je zo'n dergelijke instelling in je router kunt terugvinden.

• Canard
hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:53:
Je kunt op sommige routers de DSL verbinding instellen dat deze Altijd Aan staat, alleen op gaat als er een PC om verkeer vraagt, of handmatig door jou aangeklikt moet worden. Check ff of je zo'n dergelijke instelling in je router kunt terugvinden.
Het gaat hier om kabelinternet, dus Always On etc. is hier n.v.t. :z
oZner schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:38:
[...]

@ Canard: ja dat is het probleem, deze firmware was net nieuw. En je bedoelt het ontvangen IP adres van @Home (via DHCP) instellen als static? Krijg je dan uiteindelijk geen conflict ofzo?
Inderdaad, je IP-adres van @home. Het zou kunnen dat dit een probleem gaat geven ooit, maar dan stel je je IP-adres weer even in op automatisch om te kijken welk nieuwe IP-adres je dan krijgt. En die stel je dan weer statisch in.

[ Voor 39% gewijzigd door Canard op 15-09-2005 20:23 ]

• iAR
  • Niet online
Ik heb twee mogelijke items in mijn router staan. "Renew IP Forever" (nu: geen vinkje voor "enable (auto-reconnect) en "Keep Alive" (nu: geen vinkje voor "disable").
In de manual staat dit niet echt goed uitgelegt... met ik ze nu wel of niet aanvinken (resp. enable-en & disable-en)??

• Canard
oZner schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:15:
Ik heb twee mogelijke items in mijn router staan. "Renew IP Forever" (nu: geen vinkje voor "enable (auto-reconnect) en "Keep Alive" (nu: geen vinkje voor "disable").
In de manual staat dit niet echt goed uitgelegt... met ik ze nu wel of niet aanvinken (resp. enable-en & disable-en)??
Volgens mij hoef je dit niet aan te passen.

Het WAN IP-adres aanpassen volgens de handleiding:
4.1.1 Basic Setting - Primary Setup
Hier kunt u het ip adres aanpassen waarop u de router wilt gebruiken. Als u dit aanpast moet u de Pc opnieuw starten, en kunt u de router bereiken via het nieuw adres.
Tevens kunt u hier de WAN instellingen wijzigen. (Wij raden aan om dit via de wizard te doen, en niet via dit menu. )

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
oZner schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:15:
klik aan en kijk wat er gebeurd
Pagina: 1