Toon posts:

hoe te doen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
in ons bedrijfs netwerk draaien 2 servers (server 1 + server 2 w2000 ) en de rest is client ( winxp ) nu wil ik graag dat als iemand zich aanmeld op server dat hij dan automtisch zijn outlook wordt geconfigureerd en dat hij shares ( is niet moeilijk weet ik ) krijgt met rechten etc.

wie weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen ik wil geen kix gebruiken maar gewoon login script

mvg,

jk :) })

Verwijderd

geef eens wat meer specifiecaties over hoe je netwerk in elkaar zit
draai je een domein of P2P dat soort dingen

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
spuit 11: en wat heb je zelf al allemaal geprobeerd en onderzocht?

roaming profiles? met een login.cmd/bat/whatever je op de server instelt als default te starten batchfile.. en je moet ook al een aardig end komen?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik gewoon een domein voor alle duidelijke informatie en ik wil ervan af dat mensen zomaar achter een pc gaan zitten en me netwerk gaan lopen bekijken met wat voor informatie er allemaal te vinden is over ons bedrijf etc etc..

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:07:
ik gebruik gewoon een domein voor alle duidelijke informatie en ik wil ervan af dat mensen zomaar achter een pc gaan zitten en me netwerk gaan lopen bekijken met wat voor informatie er allemaal te vinden is over ons bedrijf etc etc..
Nog steeds onduidelijk:

- moet men inloggen? heb je verschillende user groepen?
- hoe kan men de informatie van jullie bedrijf dan zien? via netwerk browsen?
- indien je al shares hebt, kijk dan eens naar de permissies op de share en op ntfs niveau.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
shares is geen probleem maar ik weet niet hoe ik me outlook moet instellen als iemand zich aanmeld dat is eigenlijk het probleem. met rechten op de shares is ook geen probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:07:
Als je de rechten van de gedeelde mappen op de domeincontroller goed hebt ingeregeld kan het niet zo zijn dat alle mensen die achter een pc gaan zitten zomaar de informatie van de shares kunnen inzien. Als dit wel het geval is dan heb je de gedeelde mappen gewoon voor alle domeingebruikers toegankelijk gemaakt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
( is niet moeilijk weet ik )
wie weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen ik wil geen kix gebruiken maar gewoon login script
Professional Networking & Servers :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:15:
shares is geen probleem maar ik weet niet hoe ik me outlook moet instellen als iemand zich aanmeld dat is eigenlijk het probleem. met rechten op de shares is ook geen probleem.
15 min. gelden was dit bij jou wel het geval ik herhaal even wat je zonet geschreven hebt:
ik gebruik gewoon een domein voor alle duidelijke informatie en ik wil ervan af dat mensen zomaar achter een pc gaan zitten en me netwerk gaan lopen bekijken met wat voor informatie er allemaal te vinden is over ons bedrijf etc etc.
Maar goed, hetgeen wat je nodig hebt voor outlook is een login.bat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 13:26 ]

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
De Outlookinstellingen krijg je het beste voor elkaar door Office te installeren met een MST file. Daarnaast kun je ook op bestaande installatie Office Profiles aan maken.

%username% in het default user profile werkt in ieder geval niet.

Beste oplossing: Office assignen via Group Policy met een MST en alle MSP's. Maar ja, dan moet je geen OEM versies met productactivering hebben.

Als je meer wil weten: lees en/of koop de office resource kit.

Groet,

Hans.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, dit eeft niets met PNS te maken.
Je topicstart is totaal onduidelijk, komt amper met informatie op verzoek, toont amper eigen inzet, en last but nt least is je topictitel verre van ideaal.
Ik stel voor dat je eerst eens bedenkt wat je nu precies wilt en hoe je dat wil bereiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.