terugloop ontvangstkwaliteit KPN / Digitenne

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16
Ben ik de enige, of hebben meer mensen problemen van steeds minder wordend ontvangst van KPN / digitenne?

Verleden jaar toe ik digitenne nam, ging alles probleemloos. de antenne stond zelf sbijna verstopt en kon op alle kanalen goed kijken. beneden en boven :)

overgestapt naar kpn en uiteraard alles gewoon hetzelfde. immers zelfde netwerk.

maar na enkele maanden werd het maar moeilijk kijken naar kanalaen als animal planet, BBC, CNN e.d.

Ik heb een andere duurdere Hirschmann antenne aangeschaft di toen het probleem oploste,al moest de antenne dan wel op een box staan.

anyhow.
nu na weer enkele maanden staat mijn antenne zowat tegen de voorruit van het huis aan :|
kabels dwars over de grond, want zet ik hem op zijn oude plekje, dan wordt zelfs rtl4, ned 1, 2, 3 e.d. al ernstig lastig kijken :(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Klopt ik heb ook erg veel last met Digitenne, een paar maanden terug kon ik de attenne echt overal neer zetten en nooit storing. Nu hoef ik er maar naar te wijzen en het valt gelijk weg, dit is echt zo.
Zelfs een attenne buiten verhelp het probleem niet, het wordt maar iets beter, ik moet het echt goed neerzetten om goed ontvangst te krijgen.

Bij mij doen ned 1,2 en 3 en Discovery nog het beste het minste storing op maar voor de rest is het huilen met de pet op.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Ook ik merk ernstig verminderde ontvangstkwaliteit, met name sinds een "herinstallatie" van de tuner nodig. Dit was circa half juli. Zo is het geen prettig TV kijken.
Overigens vind ik dat er nooit sprake is geweest van 'haarscherpe' beelden met 'perfect' geluid: Compressie artefacts zijn altijd wel zichtbaar en op een LCD TV vond ik het beeld wel erg 'kunstmatig' en flets.

Zit in heroverwegingsmodus om weer terug te gaan naar kabel.

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Sonii schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:07:

Ook ik merk ernstig verminderde ontvangstkwaliteit, met name sinds een "herinstallatie" van de tuner nodig. Dit was circa half juli. Zo is het geen prettig TV kijken.
Overigens vind ik dat er nooit sprake is geweest van 'haarscherpe' beelden met 'perfect' geluid: Compressie artefacts zijn altijd wel zichtbaar en op een LCD TV vond ik het beeld wel erg 'kunstmatig' en flets.

Zit in heroverwegingsmodus om weer terug te gaan naar kabel.
Ik zit te overwegen om alles weg te doen en over te stappen naar de satelliet, die vind ik zelf nog altijd erg netjes.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• paQ
ah ben dus niet blijkbaar de enige.

Ja die herinstallatie die laatst blijkbaar bij iedereen nodig was, heeft niet goed gedaan.

Maar waar zit de kern van het probleem?
bandbreedt? :? of gewoon slechtere kwaliteit?
Want ik kan niet zo 1, 2, 3 zeggen dat het ontvangst van digitenne in de auto er slechter op is geworden.

Verwijderd

Ook hier is het signaal slechter geworden sinds eind juli

En gelukkig heeft KPN besloten om nog maar eens een stuk of 8 zenders erbij te gaan lanceren, voor het einde van het jaar, ipv de kwaliteit te verbeteren. De enige optie die KPN bied is het plaatsen van een buitenantenne .

• paQ
ik had een klachten mailtje bij KPN achter gelaten.

Ik kreeg zojuist dit terug:
Geachte heer paQ,

Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

De postcode check geeft een positief resultaat, wanneer in 80% of meer van het huis het signaal
goed ontvangen kan worden. Er kunnen zich echter in de constructie van een huis of in de omgeving
van de antenne elementen bevinden die de ontvangst kunnen storen.
Dit zijn bijvoorbeeld:
-Glas in lood ramen
-Gemetalliseerd of gecoat glas
-Dichte metalen luxaflex
-Betonwanden met staal erin verwerkt
-Mobiele telefoons
-Elektronische huishoudelijke apparaten

De plaatsing van de antenne kan bepalend zijn voor de ontvangstkwaliteit. De beste plek van de
antenne hangt af van de omstandigheden ter plaatse. Meestal zal plaatsing in de buurt van de
televisie een prima ontvangst geven. U kunt informatie op het televisiescherm oproepen over
signaalsterkte en -kwaliteit, waarmee uzelf de meest ideale plek voor de antenne kunt bepalen. Het
kan helpen de antenne bij het raam of op een hoge(re) plek te plaatsen indien het signaal niet
voldoende is.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Peter Maas
KPN
nou :|
ik ben alles behalve goed 'geonformeerd'
dit is het standaard reuteltje... en ze hebben blijkbaar een broertje dood aan een klacht gebaseerd op feiten.

dus ik heb zojuist dit teruggemaild en ben benieuwd wat ik hier op ga horen:
Geachte heer Maas,

Ik vind dat ik met deze e-mail zéker niet voldoende ben geïnformeerd.
Er is namelijk nog steeds geen oplossing.

Mijn klacht baseer ik op het feit dat ik verleden jaar altijd feillloos tv heb kunnen kijken, op
een kleine storing na wanneer de koelkast open en dicht ging.
Het signaal verzwakte in de loop der tijd echter dermate, dat diverse kanalen niet meer 'kijkbaar'
waren. continue vast lopend beeld, geen geluid, ondoorbroken storing, etc etc.

Terwijl er nooit wat is veranderd aan positie van de tv, elektronische apparatuur in huis, zelfs de
antenne heb ik nimmer aangeraakt.
Door de antenne op een onmogelijke plek midden in de woonkamer te plaatsen kreeg ik echter wel weer
voldoende bereik, maar het vreemde doet zich voor, dat ook dit al snel verleden tijd was.

Ik heb een betere Hirschmann antenne aangeschaft, waarmee ik dus daadwerkelijk weer kon kijken als
voorheen, met de antenne op de 'oude' plek terug.

Dit was een maand of 5 geleden.

Het ontvangst is ondertussen dermate verslechterd dat ook de nieuwe antenne ergens midden in de
kamer moet worden geplaatst wil ik nog normaal tv kunnen kijken!

Wederom basseer ik hierop dat het ontvangst alsmaar slechter wordt, en ik benadruk nogmaals dat er
NIETS is veranderd in de woning. Ook het wisselen van tuners (ik heb er immers 3) biedt geen
verbetering.

het betreft hier zenders als CNN, Animal Planet, beide BBC kanalen en nu in de laatste paar weken
in vaker voorkomende vorm, Ned 1 en 3.

Een korte navraag in een kring van bekenden, (dat zijn jullie :P ) eveneens met digitenne of KPN hebben exact dezelfde
problemen ondervonden; een alsmaar mindere kwaliteit ontvangst.

Ik vraag u dan ook vriendelijk, doch dringend uw antwoord te herzien.

met vriendelijke groet,
paQ

• Haay
  • Laatst online: 20-02 16:40
In Almere Buiten val ik officieel buiten het bereik (haal de 80% niet in de postcode check), maar met een buitenantenne aan de achterkant van mijn huis heb ik geen last van bovengenoemde problemen. Mijn ontvangst is de afgelopen maanden niet gewijzigd. Niet verbeterd en niet verslechterd.

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Haay schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:08:
...maar met een buitenantenne aan de achterkant van mijn huis heb ik geen last van bovengenoemde problemen. Mijn ontvangst is de afgelopen maanden niet gewijzigd. Niet verbeterd en niet verslechterd.
En ik dacht van al die bekabeling af te zijn... 8)7

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:27:

Ook hier is het signaal slechter geworden sinds eind juli

En gelukkig heeft KPN besloten om nog maar eens een stuk of 8 zenders erbij te gaan lanceren, voor het einde van het jaar, ipv de kwaliteit te verbeteren. De enige optie die KPN bied is het plaatsen van een buitenantenne .
Bron?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik heb net zoals andere last gehad van de storingen op Digitenne. Ik zeg gehad ik heb het hier op gelost zonder de antenne van zijn plaats te halen. Ik heb de Finepass geheel gereset en toen alles opnieuw ingescant, ik heb nu weer een prachtig ontvangst.

• paQ
Ik heb weer een mailtje van KPN gehad gisteren.

met niet meer dan de letterlijke tekst:
Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u het volgende mededelen.

Wanneer u voorheen een betere ontvangt had van het signaal van de Digitale TV van KPN dan adviseren wij u de fabrieksinstellingen te herstellen, zie pagina 71 en 72 van de handleiding.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
:|

'vreemde' reply imo.

maar goed.
Ik net de tv aan, en wat staat er in mijn scherm

"gelieve de installatie procedure opnieuw uit te voeren"

:?

dat is al de tweede keer nu.
Nog iemand die melding?

De tuner staat dus nu opneiuw te installeren en ga daarna alle fabrieksinstellingen terugzetten en controller voor de zekerheid op updates.
Ik ben benieuwd

Verwijderd

De bron is een vertegenwoordiger van KPN Digitale TV, hij had te melden dat er nieuwe zenders aan zouden komen om een breder publiek te dienen ( lees buitenlandse zenders ), omdat ze dan meer klanten konden trekken. Dit zou dit jaar nog gebeuren.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54

Oceria

I've been in between....

Ah, hopen dat BBC dan ook op het netwerk komt!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Idd, die BBC mag er wel eens bijkomen :P

Maar hier, Woerden, heb ik weinig problemen met Digitenne. Mijn ontvanger staat in de vensterbank, achter dubbellaags-glas. Wel is het inderdaad zo dat de ontvangst vaak ietsje terugloopt waardoor het beeld even bevriest maar ik kan niet zeggen dat ik daar meer last van heb de laatste maanden. Wat inderdaad wel zo is, is dat ik niet meer zomaar overal de ontvanger neer kan zetten voor een goede ontvangst.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:43:
[...]

De bron is een vertegenwoordiger van KPN Digitale TV, hij had te melden dat er nieuwe zenders aan zouden komen om een breder publiek te dienen ( lees buitenlandse zenders ), omdat ze dan meer klanten konden trekken. Dit zou dit jaar nog gebeuren.
heet jou bron ook al een overzicht van de mogelijke zenders? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Denizz
[...]

Cool! Hopen dat de kwaliteit ook omhoog gaat, en als dat zou gebeuren mag van mij zelfde de prijs omhoog. :P

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Hubert schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:41:
[...]

heet jou bron ook al een overzicht van de mogelijke zenders? :)
Nee maar het zouden dan zenders worden als in de trend van een Turkse zender, Hindoestaanse zender geen BBC dus.

Verwijderd

[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:24:
[...]
Nee maar het zouden dan zenders worden als in de trend van een Turkse zender, Hindoestaanse zender geen BBC dus.
Sorry hoor, maar moet ik daar nu weer mee 8)7 Als ze echt meer klanten willen hebben zullen ze toch andere zenders zoals BBC, The Box en wellicht wat Duitse zenders in het pakket moeten duwen. Met Turkse en Hindoestaanse zenders in het pakket kun je de concurrentie op dit moment echt niet aan :X

edit
dit is geen flame naar Demolisher

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 08:51 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je veel groen in de directe omgeving staan? Bladgroen absorbeert UHF straling vrij gemakkelijk.
Wacht eens even af wat er gebeurt als komende winter de bomen kaal worden. Of zoek een beter plekje voor je antenne.

Ik kan me nogal kwaad maken op de marketing jongens die dit soort producten / diensten aan de man brengen. "Een klein antennetje op de vensterbank". Jaja, me reet. Pure marketing praat.

Iedere techneut die iets weet van de voortplanting van VHF/UHF signalen weet dat dit in veel gevallen vragen om problemen is. Een antenne hoort zoveel mogelijk vrij zicht te hebben - punt.

Met moderne digitale technieken is er veel mogelijk. Een grote hark op een paal op het dak is inderdaad niet meer nodig, maar een klein prul antennetje weggestopt in de hoek tussen het beton en de kabels achter de teevee is het andere uiterste.

• paQ
veel groen voor de deur ja.

maar het vreemde is dat ik na de tweede verplichte reinstall beter ontvangst heb.

maar is misschien wel goed ja om even de herfst af te wachten...

nog niet bij stil gestaan though

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:02:
Heb je veel groen in de directe omgeving staan? Bladgroen absorbeert UHF straling vrij gemakkelijk.
Wacht eens even af wat er gebeurt als komende winter de bomen kaal worden. Of zoek een beter plekje voor je antenne.

Ik kan me nogal kwaad maken op de marketing jongens die dit soort producten / diensten aan de man brengen. "Een klein antennetje op de vensterbank". Jaja, me reet. Pure marketing praat.

Iedere techneut die iets weet van de voortplanting van VHF/UHF signalen weet dat dit in veel gevallen vragen om problemen is. Een antenne hoort zoveel mogelijk vrij zicht te hebben - punt.

Met moderne digitale technieken is er veel mogelijk. Een grote hark op een paal op het dak is inderdaad niet meer nodig, maar een klein prul antennetje weggestopt in de hoek tussen het beton en de kabels achter de teevee is het andere uiterste.
Met een goede buiten antenne haal je er meer uit dan met dat kleine antennetje ;)
Ik heb zo'n hark aan een maat van mij gegeven voor zijn DAB tuner en het ontvangst werd gelijk met hoorbare stappen beter.

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Hoe duur is zon buitenantenne???

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Blanex schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:18:
Hoe duur is zon buitenantenne???
beetje goeie heb je al voor 50 eurie's. ligt er bv nu een bij de mediamarkt :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
joopv schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:02:

Inderdaad, heb zelf geen digitenne, maar ben wel actief met plaatsen van antennes.
Ook leuk maar een beetje off-topic, een wifi accesspoint geinstalleerd bij een autobedrijf tussen de bomen (bosgebied), al na een paar meter boom heb je totaal geen bereik meer. De antennes moeten echt in het "zicht" van de zender / ontvanger staan, wil je fatsoenlijk bereik / ontvangst hebben.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ja, Utrecht.. het wordt steeds slechter.. In het begin was alleen een langsrijdende scooter een probleem.. Maar nu valt het beeld/geluid ok nog wel eens spontaan weg.. Neemt overigens niet weg dat het beeld nogsteeds veeeeeeeel beter is dat dat het beeld via de kabel wel.. Alleen die "hikjes" zijn erg irri..

Ik sprak laatst iemand van de Casema (telefoon-terreurder, niet helemaal objectief dus) en die vertelde dat er meer mensen over klagen.. Maargoed, ik blijf het als tussenstap zien voor de schotel.. en het is nogsteeds veel goedkoper dan de Casema.

iRacing Profiel

Verwijderd

Sinds een paar dagen merk ik het hier, in Woerden, ook. Ik had altijd ontvangst uit Alpen a/d Rijn en uit Utrecht. De laatste dagen is het echt beroerd die kwaliteit, dit heb ik nog nooit eerder gehad. Ik merkte het vooral toen ik de ondertiteling zag, die is duidelijk veel minder scherp. Maar goed, ik heb hier op mijn slaapkamer weinig andere keus ivm de aansluitingen en ik hoop dat hier nog eens wat aan gedaan wordt, klagen bij Digitenne ga ik in ieder geval eerst maar eens doen.

• paQ
rdfeij schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:35:
[...]

Inderdaad, heb zelf geen digitenne, maar ben wel actief met plaatsen van antennes.
Ook leuk maar een beetje off-topic, een wifi accesspoint geinstalleerd bij een autobedrijf tussen de bomen (bosgebied), al na een paar meter boom heb je totaal geen bereik meer. De antennes moeten echt in het "zicht" van de zender / ontvanger staan, wil je fatsoenlijk bereik / ontvangst hebben.
geloof niet dat dat gelijk is aan de terretische bubble van digitenne.

Verwijderd

paQ schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

geloof niet dat dat gelijk is aan de terretische bubble van digitenne.
Idd, dat spul werkt op hele andere frequenties en dus heeft het een hele andere bandbreedte en dus een heel ander bereik. Bovendien hangt 1 en ander af van het type/soort antenne.

• Denizz
Hoewel ik nog niet last heb van 'hikjes' loopt de beeldkwaliteit de laatste dagen soms ook wel erg terug. Soms zie ik zelfs blokjes bij de ondertiteling, en loopt het ook nog eens heel erg achter met de kabel. |:(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Denizz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:10:
Hoewel ik nog niet last heb van 'hikjes' loopt de beeldkwaliteit de laatste dagen soms ook wel erg terug. Soms zie ik zelfs blokjes bij de ondertiteling, en loopt het ook nog eens heel erg achter met de kabel. |:(
Tja wat verwacht je nu eigenlijk..
Digitenne is werkt gewoon met zeer zware compressie en ook nog lagere resolutie.
Leuk voor op de camping maar meer ook niet.

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=42&page=3

• Haay
  • Laatst online: 20-02 16:40
The_Doman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:09:
Digitenne is werkt gewoon met zeer zware compressie en ook nog lagere resolutie.

Standaard fout die veel mensen maken: Digitenne vergelijken met digitale kabel-TV en met digitale satelliet TV. Digitenne is bedoeld als alternatief voor de (ouderwetse) analoge TV, of dat nu via de kabel of via de ether gebeurt. De resolutie van Digitenne is niet lager dan die van analoge TV. En Digitenne bied, in ieder geval bij mij, zichtbaar betere beeldkwaliteit dan de analoge kabel-TV van UPC.

Nou vermoed ik wel dat dat laatste het geval is omdat UPC bewust de kwaliteit van hun analoge uitzending verslechteren zodat hun abonnee's eerder overstappen naar digitale TV van de UPC kabel. Maar dat geheel terzijde ;)

• paQ
The_Doman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:09:
[...]

dat is net zo'n murw opmerking als die van KPN.

Ik ben niet gek en weet 1000% zeker dat ik altijd goed beeld heb gehad, maar dat het gelange de tijd vordert minder, minder en minder wordt.

alsof de decoder en antenne slijten :?
zo moet je het zien...

een GSM die steeds minder lang standby is....

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

nou ik heb niet echt eeen terugloop, maar ineens boem weg. Sinds ik het heb altijd goede ontvangst sterkte (90%+), maar sinds vandaag de hele tijd "searching for signal".

Vraag me af waaraan dat kan liggen. Voor de rest niets gedaan. omgeving delft.

EDIT: OPGELOST!

[ Voor 7% gewijzigd door wiske80 op 10-10-2005 13:55 ]

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54

Oceria

I've been in between....

HOE heb je het opgelost?

Ik zit nl sterk te overwegen om ook Digitale TV van KPN te nemen, maar ik wil wel graag dat dit soort problemen opgelost kunnen worden, zonder dat ik toeren moet uithalen.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Bij mij wordt het nu steeds erger, ik kan echt neit meer normaal tv-kijken op deze manier. Stotteren, uitvallen, helemaal neits, alleen geluid. Het moet niet gekker worden, in het begin was het super maar wat er allemaal aan de hand is ik weet het niet 8)7

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16
Nou, van mijn kant ook maar even een schopje dan want ik heb precies hetzelfde probleem.

Begin juni Digitenne aangeschaft omdat ik een woning toegewezen heb gekregen (tijdelijke starterswoning) in het centrum van Almere Stad, waar UPC geen kabel wilde aanleggen (vanwege de tijdelijke aard van de woningen dus). De woningbouw-corporatie deelde mij mede dat een schotel niet toegestaan was. Gezien de bouw van de woningen had ik trouwens ook niet echt mogelijkheden gezien om zo'n ding goed te monteren.

Goed... Toen ik Digitenne kreeg woonde ik dus nog in Almere Buiten (dat echt op de rand ligt), op een zolderkamer. Ontvanger: Een topfield TF3000COT. Daar had ik altijd prima signaal (meer dan 90%). Het beeld is, ook bij een sterk signaal, absoluut slechter dan het UPC signaal in Almere. Wel minder ruis, maar digitale compressie-artefacten storen mij eigenlijk stukken erger dan een beetje ruis.

Nu in mijn woning in Almere stad merk ik de teruggang in signaalkwaliteit ook ontzettend. Er zijn avonden dat de ontvangst iedere minuut wel een paar keer stottert. En sinds kort is de hele boel ook weer veel gevoeliger voor het aan knippen van lampen, de koelkast die aan slaat, de magnetron die start of stopt met stralen.

Ik begin er ondertussen behoorlijk van te balen. Het is de enige ontvangstmogelijkheid die ik heb, maar het beeld en de storingsgevoeligheid zijn gewoon bagger. Plus het gebrek aan leuke en betaalbare hardware voor PVR en de PC. Radio luisteren doe ik van ellende maar via internet (perfecte kwaliteit :P).

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 07:53

Cliffie

Trompetslet

Als ik het zo lees, ben ik blij dat ik binnen 8 dagen die troep heb teruggestuurd :D :X

Ik kreeg gewoon niet eens alle zenders te pakken die je moet krijgen, ook de ontvangst was belabberd. Nee, geen Digitenne voor mij.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• eymey
Zoals het er nu voor staat is het inderdaad "troep", wat mij betreft. In juni en begin juli had het nog de status "leuk alternatief voor als kabel of sateliet geen optie is, maar kan nog veel aan verbeterd worden".

Ik hoop dat ze hier snel wat aan gaan doen en dat, naar mate ze meer dekking krijgen, ze ook meer bandbreedte toegewezen krijgen in de ether. Want als ik nu dus alweer lees dat ze weer meer zenders willen gaan toevoegen, dan betekent dat alleen maar dat ze nóg meer compressie gaan toepassen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Eymey schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:09:
Zoals het er nu voor staat is het inderdaad "troep", wat mij betreft. In juni en begin juli had het nog de status "leuk alternatief voor als kabel of sateliet geen optie is, maar kan nog veel aan verbeterd worden".

Ik hoop dat ze hier snel wat aan gaan doen en dat, naar mate ze meer dekking krijgen, ze ook meer bandbreedte toegewezen krijgen in de ether. Want als ik nu dus alweer lees dat ze weer meer zenders willen gaan toevoegen, dan betekent dat alleen maar dat ze nóg meer compressie gaan toepassen.
In nederland zijn ze heel goed in 'afknijpen': Het satelliet signaal in Duitsland en Engeland is ook veel beter dan in Nederland. Omdat Canal+ te weinig bandbreedte inkoopt bij SES luxemburg voor teveel zenders.

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:19:
[...]

In nederland zijn ze heel goed in 'afknijpen': Het satelliet signaal in Duitsland en Engeland is ook veel beter dan in Nederland. Omdat Canal+ te weinig bandbreedte inkoopt bij SES luxemburg voor teveel zenders.
Canaal Digitaal bedoel je waarschijnlijk ;). Maar ik snap je punt.

Toch vind ik het beeld wat ik bij mensen met schotel zie relatief fantastisch, zeker ten opzichte van Digitenne en ook ten opzichte van het beste analoge kabelsignaal wat ik tot nu toe gezien heb.

Maar inderdaad, ik snap deze afknijp-praktijken niet :|. Je maakt gebruik van een techniek die technisch tot zo veel in staat is, maar vervolgens wordt het compleet vernaggeld door geld-kwesties.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door joopv op 20-10-2005 19:00 ]

• paQ
nou

er is zojuist een KPN monteur langsgeweest die de zaak eens is komen bekijken met zijn eigen ogen.
Zijn conclusie is dat er een mast is weggehaald / verplaatst, waarschijnlijk om een ander gebied beter dekkend te krijgen.

Ik krijg van KPN toegestuurd een buitenantenne + 10 meter buitenkabel om de zaak op te lossen. We hebben het getest met de buitenantenne, die zelfs binnen ook al stukken beter werkt.

:)

best OK opgelost dus.

Pagina: 1