Toon posts:

PSU voor 7800GT in SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch binnenkort een tweede 7800GT kopen omdat het over een paar maanden misschien niet meer lekker loopt met mijn huidige 7800GT. Ik weet dat mijn CPU (amd64 3500, gaat nog geklokt worden tot hopelijk 2500-2600Mhz) een beetje bottleneck wordt voor de maximale prestatie maar dat is zorg voor later. Wat ik nu graag wil weten is of mijn huidge PSU, een BeQuiet Blackline 520W 2 van die kaartjes gaat trekken of dat ik moet investeren in een andere PSU? Wie kan me helpen....

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

2 GT's moet geen probleem zijn met die voeding

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 22:41
Persoonlijk denk ik dat je processor (ook overklocked) het niet gaat redden met 2x 7800GT, maar ik kan er ook naast zitten. Las nl een review waarbij de snelste FX een sli GTX bij lange na niet kon voeden met voldoende data om ze optimaal te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
neej, dat weet ik maar dan kan ik later altijd nog een keer een andere CPU kopen terwijl als ik wacht, een andere lading 7800GT's misschien niet meer goed samenloopt met mijn huidige... Ik hoorde dat die blackline een 20 pins stekker heeft die niet aan te raden is voor SLI, weet iemand daar wat van?

Verwijderd

als je mobo een 20 pins stekker heeft moet je de 1.3 versie kopen van blackline (die je dus wil kopen). 24 pins of 20 pins heeft niets te maken met je videokaarten voeden. maar ik zou toch een 2.0 versie van blackline halen (hele goede voeding trouwens). daar zit gewoon een 24->20 pins adapter bij, en als je later een mobo koopt met 24 pins hoef je niet een niewue voeding te halen.

trouwens 520W is wel overkill, maja wel futureproof ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Je moet gewoon kijken hoeveel amperes je voeding kan leveren op de 12V lijn. Als je dat even vermeld, kunnen we misschien wel uitmaken of de voeding het zal aankunnen of niet.
Even opgezocht: 31A -> zou moeten kunnen denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 13:19 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 19:05
FreeMen schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:57:
Persoonlijk denk ik dat je processor (ook overklocked) het niet gaat redden met 2x 7800GT, maar ik kan er ook naast zitten. Las nl een review waarbij de snelste FX een sli GTX bij lange na niet kon voeden met voldoende data om ze optimaal te gebruiken.
Zou best kunnen.. Voordeel is wel dat ie op de hoogste resoluties en AA/AF settings kan spelen zonder dat het hem fps kost.. Heeft ie echter een monitor die b.v. niet hoger gaat dan 1280x1024, dan vind ik 2x 7800GT in SLI ook een beetje zonde, dan heb je aan 1 op dit moment al genoeg.. Dan zou ik pas volgend jaar een 2e bijkopen, als ze weer een stuk goedkoper zijn..

[ Voor 22% gewijzigd door Inflatable op 15-09-2005 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
monitor kan t wel aan. Ik ga t maar gewoon doen en dan zien we wel. de psu levert op de 12V lijn een max van 38A (het is de P5-520W) dus dat zal wel moeten lukken denk ik...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Dat is meer dan voldoende. nVidia beveelt 30A aan voor 2x 7800GTX of 2x 6800Ultra.

Verwijderd

Topicstarter
owj,a hoe dom ben ik... hij heeft ook gewoon een standaard 24 pins connector... >:)
Pagina: 1