Aluminium tape onder proc

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo ik heb misschien een hele vreemde vraag.
Ik was mijn pc aan het opschonen enz nu had ik de jkoeler van de processor af gehaald en zag dat er aan de onder kant van de koeler een stuk ( lijkt op ) alumium isolatie tape zit.
Hoort dit erop te zitten of kan ik dit er gewoon af halen.
Zou dit tevens betere koel prestaties opleveren.

Gadget Freak

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Het gaat om een Intel Pentium 4 'Northwood' ? (Of om een Intel Pentium 3 'Tualatin')
Als dat zo is dan is het een 'thermal pad' .

Officieel moet je deze 'thermal pad' verversen als je de koeler een keer verwijderd hebt.
Gelukkig kun je ook warmtegeleidings pasta aanbrengen :)

Zonder een 'thermal interface' (Dat kan dus een 'thermal pad' of warmtegeleidings pasta zijn, maar nooit beide) zijn de koelprestaties aanzienlijk lager omdat de overdracht van warmte tussen de processor en het heatsink slecht is.

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 15-09-2005 12:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

dat hoort erop te zitten.......dit is koelpasta!

• magier76
Kan ik er dus gewoon thermal grease opdoen van zalman of high performance thermal compound kit van coolermaster?
Zo'n thermal pad heb ik namelijk niet liggen en in de winkel hier in tilburg hebben ze dat ook niet of ze moeten het gaan bestellen maar daar kan ik niet op wachten.
Kan ik anders niet gewoon die sticker laten zitten en er wat thermal crease opsmeren..

Gadget Freak

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit thermal padje is slechter dan je thermal grease qua warmtegeleiding.

Effe je heatsink+cpu schoonmaken en nieuwe prut erop dus.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

magier76 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:22:
Kan ik er dus gewoon thermal grease opdoen van zalman of high performance thermal compound kit van coolermaster?
Zo'n thermal pad heb ik namelijk niet liggen en in de winkel hier in tilburg hebben ze dat ook niet of ze moeten het gaan bestellen maar daar kan ik niet op wachten.
Kan ik anders niet gewoon die sticker laten zitten en er wat thermal crease opsmeren..
Je moet ze niet tegelijk gebruiken. Je kunt in dit geval het beste de 'thermal pad' verwijderen en nieuwe warmtegeleidingspasta aanbrengen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• magier76
Ok het is gelukt. Alles netjes schoon gemaakt en nieuwe pasta erop gedaan.
Nu komt echter het volgende probleem.
Mijn nieuwe mobo een asus P4P800S-X daar horen toch sata drivers bij te zitten om windows XP op een sata drive te instaleren...
Die zitten er dus niet bij nu heb ik al gezocht naar bestanden om zelf zo'n floppy te maken maar helemaal niets nergens te vinden.
Ook niet op de driver cd waar ze normaal wel op staan.
Kan iemand mij hieraan helpen.

Gadget Freak

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Ga eens op de site van Asus kijken ;)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Heb je al geprobeerd om XP te installeren zonder zo'n diskette? Ik dacht namelijk dat de in de southbridge geïntegreerde sata controller van de I848chipset gewoon netjes werkte zonder :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Je hebt een Intel 848P Chipset op je mobo, ga daarvoor even hierheen:
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/cs-015001.htm

Wel vreemd dat asus ze niet heeft idd.

edit
Volgensmij heeft Turkish gelijk :) Maar niet omdat ze zonder werken, maar omdat ze volgensmij op de XP-CD aanwezig zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:22 ]

Pagina: 1