Toon posts:

[InDesign] Block-level concept mogelijk met stijlen/labels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de volgende XML-snippet heb:

XML:
1
2
3
4
<article>
<p>Deze paragraaf staat in tags waarvan ik graag zou willen dat ze zich gedroegen als een <strong>block-level</strong> element.</p>
<p>Dit is een concept uit <em>HTML</em> en zal het lastig zijn om dit na te bootsen in InDesign.</p>
</article>

Hiervoor maak ik eerst een label aan met de naam article, en dit label ken ik toe aan een tekstkader. Vervolgens importeer ik de XML, deze komt in het tekstkader, en voor de tags <strong>, <em> en <p> worden dan automatisch labels aangemaakt. Dan kan ik die labels toekennen aan stijlen, dus voor het <strong>-label maak ik een tekenstijl aan, waarin ik de tekst bold maak. Werkt allemaal prima.

Maar nu wil ik dat tekst in <p> ook echt een alinea wordt, dus direct na de tekst een harde return ingevoegd wordt. Is dat makkelijk mogelijk of moet ik dat gaan scripten?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
Kun je aan aan die p geen character style koppelen? Dan een negatieve baseline shift opgeven bij Advanced Character Formats.. is dat een mogelijke richting? :)

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggestie, maar dat levert helaas niet het juiste effect.

De tekst in InDesign na toekennen van de karakterstijlen aan <strong> en <em> ziet er als volgt uit:
quote: InDesign
Deze paragraaf staat in tags waarvan ik graag zou willen dat ze zich gedroegen als een block-level element. Dit is een concept uit HTML en zal het lastig zijn om dit na te bootsen in InDesign.
Ik zou willen dat het er zo uitzag:
quote: InDesign
Deze paragraaf staat in tags waarvan ik graag zou willen dat ze zich gedroegen als een block-level element.

Dit is een concept uit HTML en zal het lastig zijn om dit na te bootsen in InDesign.
Dan zou ik of een hele handige alinea stijl moeten maken, of op een of andere manier een harde return toe moeten voegen direct na de </p>-tag (automatisch dus). Ik weet dus niet of een van deze mogelijkheden bestaat.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
Hmmm om in HTML termen te blijven, je zou een soort margin-bottom moeten kunnen toevoegen.
Hoe precies dat is me ook niet helemaal duidelijk.

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, voordat je de marge kunt bepalen, zal het element eerst zich zodanig moeten gedragen dat het erop volgende element op een volgende regel staat. Dán kun je marge toepassen om de onderlinge afstand te beinvloeden.

Maar dan moet ik eerst dat label (tag) in InDesign zover krijgen dat het zich zo gedraagt.