Toon posts:

Printer probleem HP DJ 720c onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een net nieuwe installatie van Windows XP Pro, SP2 probeerde ik gister de reeds wat oudere printer aan te sluiten. Een HP Deskjet 720c.

Via de printer toevoeg wizard heb ik het juiste merk en model geselecteerd en de printer kwam netjes in de lijst te staan.

Zodra ik echter een pagina wil printen loop het zaakje 'vast'
De opdracht wordt wel verstuurd maar blijft steken in de "wachtrij" onder in mijn systemtray verschijnt een mini printer met een vraagteken erbij, door erop te klikken kan je dan zien wat er mis is, de melding is als volgt: "FOUT - er is een fout opgetreden" daar kan ik dus nix mee :D

Heeft iemand een zelfde soort probleem gekent en mogelijk opgelost?
Heeft iemand voor mij de drivers van HP voor de DJ 720c of 722c zodat ik ze handmatig erbij kan zetten. Ik weet niet welke drivers XP in zich heeft, maar na zoek werk lijkt 10.3 de laatste versie te zijn, op internet kan ik ze echter niet vinden/downloaden.
Wanneer het probleem niet in de drivers lijkt te zitten, is het dan mogelijk dat met een nieuwe printerkabel ik het probleem kan oplossen?

De printer deed het altijd naar wens, op de oude pc met daarop windows 98.

Verwijderd

Tot een half jaar geleden werkte ik ook met deze printer.
Nog nooit problemen mee gehad.
Heb de drivers van XP gebruikt, XP herkende deze printer vanuit de eigen lijst.
Dus niet de meegeleverde drivers geinstalleerd.
Draaide t/m. SP-1. Weet dus niet of jij SP-2 draait, misschien zit daar de fout.
Kabel goed op de aansluiting zitten, weet dat dit ook wel eens moeilijkheden geeft?

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik heb ook deze printer gehad en werkte perfect op Xp sp2 gewoon insteke en hup windows herkent deze en installeerd de nodige zake, zijn uw poorten wel fantsoenlijk geinstalleerd ?

euhm !!!

Verwijderd

Heb je onlangs een nieuwe cartridge geplaatst??
Fake cartridge?? :P

Verwijderd

Topicstarter
Er is idd afgelopen week een nieuwe cardrige geplaats, maar wel een originele HP. Kan die fake zijn? Ik heb nog nooit van fake cardiriges gehoord,.. ben ook totaal niet thuis in de deskjet printers moet ik zeggen.

Ik heb wat andere bronnen aangeboord en heb een vermoeden dat ik vanavond probeer:
In de bios kan je de printerpoort blijkbaar op ECC of OSC (ongeveer) zetten... dit zou een probleem/oplossing kunnen zijn.

ik laat wel weten wat het wordt, mogelijke oplossingen blijven welkom!
alvast bedankt iig