Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht: Software die attachments bij versturen mail scant *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma die op de mailserver e-mailberichten kan scannen en bepaalde bijlagen kan deleten. Alleen de attachments met een bepaalde extensie moeten verwijderd kunnen worden, niet het e-mailbericht zelf. Heb al verschillende software bekeken zoals mailwasher, maar nog niet gevonden wat ik zoek. weet iemand een programma die voldoet aan bovenstaande eisen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:21

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:58:
Ik ben op zoek naar een programma die op de mailserver e-mailberichten kan scannen en bepaalde bijlagen kan deleten. Alleen de attachments met een bepaalde extensie moeten verwijderd kunnen worden, niet het e-mailbericht zelf. Heb al verschillende software bekeken zoals mailwasher, maar nog niet gevonden wat ik zoek. weet iemand een programma die voldoet aan bovenstaande eisen?
Ik weet niet wat voor mailserver je gebruikt, maar is er geen mogelijkheid in je mailserver omdit al voor je te doen? :) Dus geen externe tool?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In AVG7 kan je aangeven dat je attachments met bepaaldde extensies wilt verwijderen.

@ FLoorcore : dat kan AVG idd niet, dat stuk had ik even gemist.

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 15-09-2005 11:17 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
[...]

Ik weet niet wat voor mailserver je gebruikt, maar is er geen mogelijkheid in je mailserver omdit al voor je te doen? :) Dus geen externe tool?
nee helaas ik heb geen eigen mailserver

over AVG: deze zal niet kunnen deleten op de server maar alleen bij het binnenhalen van de mail.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dus je hebt geen eigen mailserver, maar wil wel mailtjes verwijderen op de mailserver?
Dit kan alleen als je voldoende rechten hebt, en het lijkt me niet dat je die dan hebt. Dus dan is het helaas niet mogelijk.

Wat je zou kunnen doen is je in je client, een extentie als onveilig neerzetten. De client zal dan voorkomen dat je de attachement kan openen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Inderdaad wat ThunderNet zegt. Wat je ook zou kunnen doen is kijken naar een AV met SMTP scanning, oftewel die je mail scant voordat het verzonden wordt. :)

Hoe dan ook, dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen, dus ik verplaats je topic even + ik pas even je topictitel iets aan. :)

Signature

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 22:47
BitDefender, Kaspersky en NOD32 scannen volgens mij uitgaande mail over SMTP...

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook de nieuwere versies van Norton Antivirus scannen de uitgaande mail!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het scannen van ingaande mail, beter nog: scannen van de mail die in de queue staat, attachments verwijderen, en dan vervolgens de client deze mail laten ophalen

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:16:
Het gaat om het scannen van ingaande mail, beter nog: scannen van de mail die in de queue staat, attachments verwijderen, en dan vervolgens de client deze mail laten ophalen
En een virusscanner die je binnenkomende mail controleerd voldoet niet? Zo niet, waarom voldoet deze niet?

Verwijderd

Topicstarter
deze voldoet niet, omdat de scanner controleert terwijl de mail daadwerkelijk binnenkomt, ik wil dus de mail controleren terwijl deze op de mailserver staan en er verder niks mee gebeurt.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:55:
deze voldoet niet, omdat de scanner controleert terwijl de mail daadwerkelijk binnenkomt, ik wil dus de mail controleren terwijl deze op de mailserver staan en er verder niks mee gebeurt.
:) Dan moet je software op de mailserver installeren. Maar je geeft zelf al aan dat je daar niet bij kunt.

Wat nog wel een optie is, is een eigen mailserver maken, die de mail ophaalt van de andere mailserver. En dan scant op die bepaalde bijlagen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Clammail.

http://www.bransoft.com/clammail/clammail.html

Werkt goed als extra veiligheid en is gratis.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze even getest maar dit is niets meer dan een virusscanner? of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1