Toon posts:

Twee routers na elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel thuis een netwerk met twee computers. Deze staan met elkaar in verbinding via een router. (met draad)
Binnenkort gaat er echter een laptop bijkomen die ik graag draadloos zou verbinden.

Is het mogelijk om die draadloze router een derde signaal te laten splitsen (uit de eerste router dus)?
Op die manier krijg je eigenlijk twee routers in serie na elkaar, en ik weet niet of dat mogelijk is?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ja dat kan.. maar waarom pak je geen router met genoeg aansluitingen met draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Die laptop komt op mijn kamer en het internetsignaal komt bij ons binnen in de kelder.
Die draadloze router zou dan de muur tussen de kelder en het gelijkvloers (gewapend beton) en het gelijkvloers en eerste moeten doorbruggen. Plus nog een aantal muren, want mijn kamer is aan de andere kant van het huis.
Ik vrees dat da een beetje ver is...

Uiteindelijk gaat mij da ook meer geld kosten, want dan moetek nog twee draadloze netwerkkaartjes erbij kopen voor de twee andere vaste computers.
En draadloos is tenslotte ook nog altijd iets minder betrouwbaar als met draad denk ik he.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 11:01 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

als je niet over de 25 meter gaat lukt dat wel.
ik kon ook van de zolder naar de achtertuin komen, dus ik zie niet in waarom jij zo'n afstand niet zou kunnen overbruggen.
hier is ook alles van gewapend beton.

daarnaast: je kan ipv een nieuwe wireless router ook een wireless accesspoint kopen.
dat werkt als een brug tussen bedraad en draadloos netwerk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
mm, wireless accepoint, ken ik nie

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

das een doosje met een antenne er op, die je draadloze netwerk verbind met het bedrade netwerk.
ziet er vaak ongeveer zo uit als een router, maar dan maar met 1 UTP aansluiting er op.
check de pricewatch maar eens.
http://www.tweakers.net/p...Query=accesspoint&x=0&y=0

Verwijderd

Topicstarter
O toppie, da moetek hebbe!
Merci!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

ja behalve dat gemiddeld een linksys wrt54g goedkoper is, als je dat opzet met wds ben je ook vertrokken... Dan zet er meteen ook maar hyperwrt op.. Maar daarvoor is genoeg online over te vinden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

it0 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:19:
ja behalve dat gemiddeld een linksys wrt54g goedkoper is, als je dat opzet met wds ben je ook vertrokken... Dan zet er meteen ook maar hyperwrt op.. Maar daarvoor is genoeg online over te vinden.
gemiddeld net zo duur als het goedkoopste accesspoint in mijn link...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 12:29

markvt

Peppi Cola

thuis heb ik een draytek 2200e aan de buitenkant en daarachter hangt nog een linksys wrt54g dit werkt zonder problemen. Maar een draadloze router met genoeg aansluitingen is misschien wel beter iig voor het stroomgebruik.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Dit is al VEEL vaker langsgekomen. Kijk eens naar [search=router achter router].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.