[2000] GPO registry values aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 14:59
Is dit mogelijk? Ik weet dat je registry keys kan toevoegen via een GPO (security settings), maar ik zie hier niet direct de mogelijkheid om aan deze key dan ook values toe te voegen via GPO.

Microsoft site & google maken mij over deze kwestie ook niet veel wijzer...

anyone?

thx.

Nick.

• NickG
Ik zie niet meteen een knopje edit, dus ik post maar een reply met nog wat meer uitleg:

ik wil dit niet doen via een script, aangezien niet iedereen telkens weer inlogt smorgens, maar de hibernate functie van de laptop gebruikt, en login scripts dus niet uitgevoerd worden. De GPO wordt regelmatig geupdate, dus het zou mooi zijn moest ik via deze weg zeker weten dat het registry aangepast wordt, al logt men een half jaar niet meer uit en weer aan :-)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Dit heeft niet echt te maken met PNS.
Je voor onderzoek is nu ook niet echt super, het lijkt me sterk dat je niet gevonden hebt.
Op google is redelijk wat te vinden [google=create adm].; [google=custom adm file], Writing Custom ADM Files for System Policy Editor.

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfie op 15-09-2005 12:02 ]

• NickG
ik heb natuurlijk wel de oplossing via .adm files, daar had ik zelfs niet voor moeten zoeken, die had ik zo wel bedacht ;-)

Maar dan moet de client nog altijd rebooten, en dat is net wat ik NIET wil, de value moet aangepast worden zonder reboot, liefst zelfs zonder dat de client moet uit- & inloggen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar je hebt de oplossing via .adm files niet begrepen :)

Ga nou nog eens opzoek naar wat .ADM files doen, hoe je ze gebruikt en hoe ze voor jou een mogelijke oplossing kan zijn :)

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 14:33
Gewenste sleutel exporteren.

Startupscript of Logonscript maken.

Regedt32 -s regfile.reg in script zetten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1