Samen met m'n vriendin doe ik een poging om van een foto een stukje kunst te maken om cadeau te doen. Wat we willen bereiken is het Andy Warhole effect. Na enig zoeken zijn we deze tutorial tegen gekomen en het principe is ons duidelijk, echter het effect is niet zoals we in gedachten hebben. Er staat in die tutorial een foto en het resultaat ervan maar wat wij bereiken is dat de gehele foto uiteindelijk groen wordt en de plekken die we in een tegenovergestelde kleur hebben gegooid komen er wat vaag doorheen, maar het uitspringende effect kunnen we niet bereiken. Iemand aanvullingen of tips om dit te bereiken?
Dat heb ik dus inderdaad geprobeerd, enige wat ik dan bereik is dat het minder groen wordt. Het effect wat je zou moeten zien is een paarse achtergrond, groen hoofd en paarse details, wat ik krijg is groene achtergrond, groen gezicht wat iets is geaccentueerd met donkergroen. Dat zijn de plekken die ik paars gemaakt heb. Het paars zie je dus niet meer terug. Ik heb het idee dat er iets mist in die handleiding en heb al lopen klooien met meerdere lagen, andere foto's en kleuren maar tot nog toe geen bevredigend resultaat.
Ok.micha schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:32:
Probleem opgelost dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()