Toon posts:

KPN ADSL Splitter aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al rondgezocht op het forum en google over hoe je een splitter zou moeten aansluiten (na het ISRA punt, voor de telefoons etc), maar bij mijn ISRA punt komen er drie kabels uit. Een kabel gaat naar een kamer boven mij, eentje naar mijn eigen kamer en eentje naar de buurvrouw.

Hoe moet ik dit nu aanpakken als ik niet de ISRA box open wil kraken? Is er een manier om alleen mijn kabel te splitten en de rest te negeren?

Groet,
Oli

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je splitter moet worden aangesloten voor elke andere apparatuur, dus voordat jullie hoofdkabel gesplit wordt in de andere 3. Anders krijg je irritante problemen, zoals wegvallende linesync als iemand gebeld wordt.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 11:52
Nee je moet hem voordat je kabel verdeeld word aansluiten...

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:39
lezen is ook weer moeilijk.....

anyway, weet je zeker dat dat je isra wel is, waar die kabels uit komen?

[ Voor 7% gewijzigd door yamahabest op 15-09-2005 13:05 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik neem aan dat iedereen die op die ISRA zit een eigen telefoonnumer heeft?
als dat zo is moet je hem op jouwn kabeltje aansluiten, want dan zijn het gewoon 3 verschillende lijnen die door eht zelfde buisje binnen komen :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kan hoor, dat op ISRA alle aansluitingen direct zitten, in plaats van erna of dat ze worden doorgelust.

ISRA openbreken is niet de bedoeling. Je kan die drie kabels die uit ISRA komen, alle drie doorknippen. Aan de uiteinden die naar de aansluitingen gaan, zet je ieder een RJ11. Verder zet je op één uiteinde die van ISRA komt een RJ11. Deze RJ11 sluit je aan op de splitter, vanaf de splitter een kabeltje naar een aan te schaffen 'verdeeldoosje', alwaar je dan weer de drie telefoonaansluitingen op aan sluit.

Oh ja, er van uitgaande dat iedereen juist hetzelfde nummer heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Tropos op 15-09-2005 16:01 ]

Pagina: 1