Toon posts:

biosupdate ASUS K7M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik de bios geprobeerd te flashen, alleen kreeg ik met de nieuwe bios problemen. Bij het opstarten ging mijn computer dus gillen als een sirene! Dus constant 2 piepjes achterelkaar van verschillende tonen. Klonk net als een alarm.
Ik had toen weer de oude bios opgezet en de piepjes gingen weg.

Onlangs kwamen weer wat piepjes terug onder WinNT en Win98. Dus ik dacht ik probeer weer die nieuwe bios erop te zetten, maar nee hoor...precies hetzelfde probleem als eerst. Het "alarm" ging weer af.

Heeft iemand een verklaring hier voor? En hoe ik 't kan oplossen?

Greetz.

Verwijderd

De piepjes bij de K7M zijn normaal als je opnieuw flasht.
Als je klaar bent met flashen moet je meteen in de bios de beveiligengen van temperatuur en ventilator etc. op ignore zetten.
Bij het K7M moederbord zit n.l. niet altijd
de temperatuur sensor bijgeleverd en ook een toeren geregelde koeling kan ontbreken.
Dus gewoon flashen en in het bios de hardware monitoring op ignore zetten.
Werkt daarna prima.
Dus schrik niet van de piepjes in het begin, er is niets aan de hand

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

je moet even de bios settings op default zetten, of optimal, dan houdt ie gelijk op met piepen, had ik ook.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Ow?

Van dat probleem heb ik nog nooit gehoord. Ik heb een asus k7m met een athlon 600@750 en na updaten met een nieuwe bios ging alles gewoon verder.

Verwijderd

Hoe moet dat eigenlijk, je bios flashen? Ik heb een vergelijkbaar systeem en wil graag een nieuwere bios-versie. Is het risicovol of kan elke mallot (ik dus) het zelf ook doen?