NEC 2500 wordt herkend als CDROM winxp ?

Pagina: 1
Acties:

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03-2025
Hoi, ik heb een groot probleem.
Ik heb de DVD-brander NEC ND2500A van mijn vriendin in mijn pc gezet. Als ik er een CDROM in doe werkt het goed. Zodra ik een DVD erindoe lijkt het of hij hem niet pakt. In Device Manager zegt windows dat er ook een generic cdrom driver geinstalleerd is ?! als ik de drivers eruithaal installeerd hij weer dezelfde. Op de pc van mijn vriendin werkt de DVD-recorder wel correct. Heeft iemand misschien drivers voor me of heeft iemand tips. Heb al op het forum gezocht maar nog niet echt een oplossing gevonden, wel weet ik dat meerdere mensen heel last van hebben gehad.
Hoop snel op een antwoord (mijn HD zit vol, moet BRANDAL !!!) :'(

PSN: JustinNL79

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://193.141.139.230/fa...d/1342/frage/632/lang/ENG

en dit even nakijken: http://193.141.139.230/faq.php/id/1342

Voer eens een firmware upgrade uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 15-09-2005 09:28 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• jpschouten79
heb net een firmware update gedaan, mocht niet baten. andere links ook al bekeken maakt ook niets uit. Ik denk dat ik windows opnieuw ga installeren weet het anders ook niet meer iemand nog een laatste reddingsidee ?? :(

Verwijderd

in de fik steken als die het overleeft heb je een goede brander gekocht :p

• jpschouten79
Ja oke, maar nu loop ik er al een paar uur mee te klooien en kom er dus echt niet uit ! :S IEMAND !!!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
heb je de nieuwste IDE-drivers van je mobo al geinstalleerd?

smile an everlasting smile

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 07:20
Probeer hem gewoon eens in Apparaatbeheer te verwijderen (met rechtermuisknop) en start de computer opnieuw op. Doet ie het dan nog nie, probeer hem dan eens in een andere computer om te kijken of de fikker wel OK is. En mocht je al IDE-drivers geïnstalleerd hebben, verwijder deze dan (zijn namelijk overbodig en de standaard drivers van Windows geven minder problemen).

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
The__Virus schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:12:
Probeer hem gewoon eens in Apparaatbeheer te verwijderen (met rechtermuisknop) en start de computer opnieuw op. Doet ie het dan nog nie, probeer hem dan eens in een andere computer om te kijken of de fikker wel OK is.
Heeftie dus al gedaan, ff startpost goed doorlezen oftewel, lees de draad voor je blaat! :)
The__Virus schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:12:
En mocht je al IDE-drivers geïnstalleerd hebben, verwijder deze dan (zijn namelijk overbodig en de standaard drivers van Windows geven minder problemen).
Ben ik niet met je eens. Ik had ook es een soortgelijk probleem en het is toen opgelost door de goede en nieuwste ide-drivers voor mn mobo te installeren (in mijn geval de goede VIA-drivers aangezien ik een bordje heb met VIA chipset).

smile an everlasting smile

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmmm een update van nero oid kan soms ook wel eens wonderen doen

wat gebruik je eigelijk om te branden ? en bij je vriending ?

lezen --- > OM FAQ / Beleid
Software: mocht hardware-troubleshooting niks oplossen, let dan op de volgende softwarematige punten eer je een topic in SA of WOS wil openen.

Firmware
Zorg ervoor dat er een goede firmware op staat. Nieuwere firmwares hebben betere ondersteuning voor OS, brandprogramma's en natuurlijk de media.
ASPI drivers
Installeer de nieuwste ASPI drivers.
Brandsoftware
Let erop dat deze compatibel is met jouw brander. De compatibiliteitslijsten zijn gewoonlijk op de website van de softwarefabrikant te vinden (bijvoorbeeld Nero). Probeer eventueel verschillende brandprogseltjes, zoals Nero, EasyCD, CloneCD, Fireburner, CDRWIN, etc.. Zorg bovenal dat je de nieuwste versie hebt, dan heb je het minste kans op problemen.
Vervuiling
Ook kunnen deze problemen zich voordoen als je "te veel" brandprogramma's op je computer hebt staan, waardoor ze met elkaar conflicteren. Verwijder ze dan allemaal en probeer ze één voor één uit.
Windows herinstallatie
Als je ten einde raad bent, dan moet je maar eens proberen om Windows opnieuw schoon te installeren. Let daarna wel op wat voor software je installeert en wanneer de lezer/brander vreemd gaat doen!

[ Voor 117% gewijzigd door Fish op 15-09-2005 19:20 ]

Iperf

Pagina: 1