Intel D865 Perll crasht/reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Goedemorgen al te samen,

Ik baal ontzettend van m'n PC, het volgende:

Ik was in het bezit van een DFI NB-78 moederbord met daarop een P4 2,0 Ghz en 2x256 MB DDR266 Kingston geheugen. (En verder een GeForce4 kaartje, primary master een WD800BB, en ook secondary master een WD800BB, secondary master een Lite-On DVDRW brander, en secondary slave een Plextor 16x DVD speler, dit alles in een zwarte Procasekast met een noname 350 Watt voeding) Het probleem hiermee was dat het systeem om de 10 minuten een paar seconden bevroor, dan weer een minuut doorging, en daarna weer een paar seconden bevroor. Dit is natuurlijk ontzettend irritant. Herinstallatie van WinXP en vervanging van geheugen hielpen niets, het systeem bleef moeilijk doen.

Nu was ik toch al een tijdje van plan een beetje te gaan upgraden, en nu kon in via m'n werk goedkoop een Intel D865Perll moederbord. een P4 3,0Ghz HT, 2x512 MB DDR400 TwinMos geheugen en een Asus N6600 videokaart kopen. Dit heb ik dus gedaan, Wat bleek na wat vastlopers en vage reboots, geheugen was rot (Quick boot uitgeschakeld voor volledige memory test, beide reepjes 512 MB kwamen niet door de R/W test van het moederbord zelf.) Nieuw geheugen geplaatst, R/W test is nu wel in orde, echter systeem geeft nog steeds kuren (Iexplore start niet, loopt al vast voor dat ik een venster te zien krijg, met in de foutgegevens of mshtml.dll of ntdll.dll als boosdoener, BSPlayer crasht, ook met ntdll.dll in de foutgegevens). Soms heb ik nog steeds dat het hele systeem even "bevriest", en soms crasht de hele hap en reboot het systeem.

Tot nu toe gedaan:

Ik heb alles losgegooid van het systeem, dus er hangt een enkel schijfje aan (De Primary Master WD800BB), geen brander of dvd-speler. De Bios is van de laatste versie (R21). XP is geinstalleerd vanaf een orginele CD, het gaat om UK incl. SP2. Alle updates gedraaid. Automatically Restart staat uitgeschakeld, en nog steeds heb ik bovenstaande problemen.

Wat zou dit nog kunnen zijn? Zou m'n voeding underpowered zijn, dat ie een P4 3,0 en een GeForce 6600 niet trekt? Ik zit een klein beetje met m'n handen in het haar, niet dat ik het systeem bijzonder nodig heb, maar na maanden kloten zou het wel fijn zijn dat ik weer eens normaal wat kan doen.

By each crime and every kindness, we birth our future