Problemen met online PHP x-mailer webformulieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd last van het volgende. Om de 5 minuten krijg ik een mail in m`n inbox dat er een online-webformulier op één van m`n 2 websites ingevuld zou zijn.

Als je de inhoud bekijkt staan er echter alleen maar "onlogische" e-mail adressen in de verplicht in te vullen velden van het webform. Vreemde is dat beide websites elk bij een andere provider staan. Verder is m`n computer geheel virus-vrij. `s nachts lopen de e-mails ook gewoon door. Althans als ik m`n computer `s morgens aanzet dan zie je aan de zendtijden dat ze gewoon structureel om de 5 min. verzonden worden.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Laat even de user-agent en het ip-adres van de client mailen naar jezelf?

edit:

Verder, hoe lang heb je die sites al, en hoe lang heb je die forms er al op staan?

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 15-09-2005 09:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Meest voor de hand liggende is een bot die die forms met garbage vult, als dat idd zo is (bijv. user-agent) zie ook [rml][ Apache] Spider vult geautomatiseerd formulieren in[/rml]

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb er ook last van :(

Je kan het serverside even controleren zodat de mail wordt tegengehouden en niet bij jou aan komt.

Ik heb er maar even een log van gemaakt van alles wat er wordt tegengehouden: http://www.peterriet.net/contactlog.php

Maar leuk is anders... :'(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

offtopic:
Waar heb je dat grid script vandaan ?

[edit]Nevermind, ik moet leren zoeken |:(

[ Voor 45% gewijzigd door TheRookie op 15-09-2005 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal de informatie over de spidertrap eens gaan lezen, wellicht dat dat een uitkomst biedt. Ik wordt er iig. wel helemaal doodziek van!!!!!!!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Quick 'n dirty zou je het verplicht laten overtikken van een code op een plaatje kunnen implementeren, moeten ze alvast wat meer moeite doen ;)

Verwijderd

Zorg ervoor dat ze geen emailadres kunnen invullen met @jouwdomeinnaam.ext, als je dat serverside controleert ben je er vanaf. Voor mij werkt dit in ieder geval wel!

Verwijderd

Topicstarter
Beste sooterd,

Hoe zorg ik ervoor dat ze geen emailadres kunnen invullen met @jouwdomeinnaam.ext?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

form validatie toepassen in de pagina waarin 't formulier verwerkt wordt; ik neem aan dat je al controleert of er überhaupt een geldig adres opgegeven is ?

pseudo code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
if(substr_count($_POST['email_to'],"jouwdomeinnaam.ext")){
// oeps, ongeldig e-mail adres
// toon foutmelding aan gebruiker dat ze stout zijn
} else {
 // verstuur e-mail
}

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, inderdaad stom van me, had ik zelf ook kunnen bedenken. Bedankt voor de code iig. Hoop dat ik er hiermee vanaf ben.
Pagina: 1